De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 13 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Echt een vreemd ding inderdaad maar ik vindt hem wel echt mooi.

    Nog wat bijzondere isle of man beelden trouwens, beetje stil hier in dit topic:



    Morgen proefritje op de daytona 675 heb er zin in :)
     
  2. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Morgen zou het weer ook wat beter moeten zijn toch? Wel zo fijn als je een proefritje gaat maken.
     
  3. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Als het een beetje mee zit is woensdag mn motor eindelijk klaar. Is dan alleen kijken of we hem ook op kunnen halen, of dat het donderdag / later wordt. Wel zo prettig nu ik hem nodig heb voor mn nieuwe job (te lui om te fietsen en zal niet altijd met moeders auto kunnen).
     
  4. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Succes! als het bedrijf waar je heen gaat ook een demo street triple heeft staan moet je daar ook ff op rijden, ook al vind je hem niet mooi. Ik ging ook naar de dealer voor een daytona maar had alsnog een ritje gemaakt op de street en was verkocht :thumbs:

    Is een kansje dat ik volgend jaar weer triumph rij :) Mits er geen nieuwe FZ-1 met crossplane blok komt.
     
  5. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Nou vanmiddag de Daytona 675 getest:
    [​IMG]

    Wat een heerlijke fiets!
    Ik was bang dat de sportieve houding erg oncomfortabel zou zijn in vergelijking met mijn naked.. maar wat viel me dat mee!

    Je zit vrij hoog op de motor maar wel erg met de neus naar beneden.
    Maar wat een geweldige rijeigenschappen.. je hoeft maar te kijken of de motor vliegt de bocht door echt geweldig nog nooit zo lekker op een supersport gestuurt.

    Waar ik ook erg aan moest wennen is hoe lang dat toerengebied is.. ik heb weinig in de 3de versnelling gezeten in de 2de viel genoeg te beleven (ben bang dat dit me veel boetes of mn roze papiertje gaat kosten...)
    Vond het echt super en deze staat nu bovenaan mijn lijst om volgend jaar in mijn garage te komen.
     
  6. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Ziet er iig erg dik uit.
     
  7. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3

    Erg vette kleurstelling.



    Pas op, dat klinkt verdacht veel als m'n 998 :D. Als je zo omhoog zit te kijken kun je eigenlijk je nek niet meer draaien. Het beperkt je zicht en je nek gaat zeer doen. Daarnaast leun je veel op je polsen.


    Dat klinkt gelukkig minder als de 998, die wilde gewoon de hoek niet om, behalve dan in die mooie doordraaiers waar je met 150 doorheen vliegt.
     
  8. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Goeie keuze Han!

    3 Cyilinder FTW!!! \o/
     
  9. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22

    De Street stuurt nog strakker (breed stuur) en zit relaxter (geen nekklachten of druk op de polsen) en heeft vrijwel hetzelfde blok (mist 10pk in de hogere toeren maar heeft wel meer koppel onderin), maar verder prima keuze :thumbs:
     
  10. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Ik merkte wel dat die daytona leuker werd naarmate je hem hoog in de toeren liet draaien.
    En ik heb wel weer zin in een heel ander type motor.
    ZRX rijd ik nu ook alweer bijna 4jaar en die heeft inderdaad ook veel koppel onderin.
    Vind dat sportieve wel leuk voor de verandering :)

    Damn had ik nu maar het geld haha!
     
  11. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoo, inmiddels alweer 3 daagjes thuis en heb gister al een lekker stukie gereden. \o/
    Had eigenlijk verwacht dat het wel weer ff wennen zou zijn, na een half jaar niet gereden te hebben, en daarvoor ook vrij weinig. Maar dat viel allemaal heel erg mee. Stapte op en kon zo wegrijden (nadat de accu was opgeladen). Had meteen vertrouwen in de fiets, terwijl ik voordat ik wegging nog wel wat onzeker door de bochtjes heen ging, gaat dat nu al een stuk soepeler.

    Ik gaat weer een stukie rijden _0/
     
  12. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Welkom terug gozer, moet binnenkort maar weer een xbw meeting plaats vinden dan toch?
     
  13. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben er klaar voor :). Ook bijna klaar met school dus ik heb alle tijd van de wereld.
     
  14. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Welcome back. :)
     
  15. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    Thnx. Moet morgen nog ff naar school, dus misschien zie je me motort nog wel ff staan.

    Vanmiddag nog naar kijkduin gereden, ging ff kijken bij vriendin, alleen weet ik totaal geen leuke weggetjes ofzo, dus heb ik maar gewoon de snelweg gepakt. Iemand nog tips voor een leuke route hier een beetje in de buurt?
     
  16. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Jij woonde in Pijnacker-Nootdorp toch? Zijn in de directe omgeving niet echt leuke wegen. Je moet echt richting de kust en dan richting Zandvoort (binnendoor) of meer richting Utrecht of de lekdijk. Dat zijn beetje dichtstbijzijnde gebieden waar je erg lekker kan rijden! Het loont dan ook wel om een navigatie systeem te kopen en lekker routes te plannen, zo kom je echt op de mooiste wegen terecht.
     
  17. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Heb je bike gespot!
    Kan morgen eindelijk mn bike ophalen. Kosten zullen wel flink opgelopen zijn, zo te horen net. Vooral in uren. Flink aan gesleuteld en afgesteld, zodat ie weer goed loopt. Maar goed dat ik weer begonnen ben met werken. Weet ik waar m'n salaris naar toe gaat. :+
    Maar goed, volgend jaar is het dan iig maar een klein beurtje, dat is dan weer een pluspuntje.
     
  18. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke. Ik zat idd al te kijken naar een streetpilot ofzo. Die zijn op MP wel voor een redelijke prijs te krijgen. Want zo'n zumi voor 600 vind ik een beetje teveel van het goede.

    Was vandaag trouwens best koud op de motor.

    Edit: Woehoe, meteen gespot \o/
     
  19. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik zou kijken of je 2e hands een Zumo 660 of 550 kan scoren. Zijn toch wel erg goede dingen, met goede software. Kan best even een investering zijn maar is toch een apparaat waar je écht járen mee gaat doen. Gewoon goed betrouwbaar spul, wat uiteraard belangrijk is als je er de halve wereld meer doorcruised :+
     
  20. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Wiehoe, bike eindelijk terug. Loopt lekker soepel. Is alleen even wennen dat je gelijk wat meer gas wilt/gaat geven. :+
    Rekening nog niet bekend, maar zal wel flink oplopen, hoop kleine dingetjes en manuren. Volgend jaar is iets van een revisie van de remtang aan de beurt.
    Wordt iig eerders weer lekker stukje rijden.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina