Lekker belangrijk of het er goed uitzag. Het was de eerste wedstrijd op het WK, laat ze even een beetje in vorm komen.
Het was niet goed, maar desondanks winnen ze wel met 2-0 van een team dat in de kwalificatie Portugal en Zweden achter zich had gelaten. Slecht voetballen en toch winnen...... Helemaal niets mis mee, ook omdat iedereen weet dat Nederland in potentie heel goed kan voetballen. Nederland verloor vaak zat wedstrijden omdat ze niet goed speelden, won zelden als ze slecht speelden. Nu winnen ze een keer met lelijk voetbal, so what? Ik denk dat Frankrijk en Spanje graag met Nederland hadden geruild: slecht spelen en toch winnen.
Daarbij wil ik niet zeggen dat ik verwacht dat ze heel goed spelen tegen Japan ofzo hoor. Ik denk dat veel mensen toch onderschatten dat je een WK wedstrijd gewoon niet zomaar eventjes wint omdat je toevallig betere spelers hebt lopen. Al verliezen ze van Japan, dan zijn ze nog altijd niet uitgeschakeld. Een gelijkspel is ook geen ramp, bij winst zijn we door, klaar. Met 6 punten wordt je geen derde, die kans is heel klein.
Laatst bewerkt: 18 jun 2010