Concerten Topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Noodles, 13 sep 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Een liedje..

film ALLES!!:+

2. Cyndris

Cyndris Member

Leuk Bevonden:
    369
    Matrix...

Je hebt beste Muse concert gemist _O_
    Wát een concert, absoluut geweldig!!!!
    Het podium is echt helemaal te gek, en dan de setlist!!!!!
    Bliss, Citizen Erased, én Take A Bow!!!!!! En je zou denken dat ze dan wat nummers weglaten, maar nee hoor: SS, PiB en Knights waren gewoon van de partij zoals vanouds!!!
    Beste concert dat ik ooit heb meegemaakt. Ja het was een grote show, maar het overschaduwt op geen enkele manier het geweldig hoge muziekale niveau van de drie jongens.
    Ze speelden écht top, helemaal geweldig.
    Ik freakte hem helemaal toen ze CE inzetten :+

Oh en ik heb een ballon van Plug in Baby mee genomen naar huis :+

3. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Overal waar ik "Muse live (..)" lees, is het elke keer het beste concert. :+ Heb het over mijn vriendenkring, het forum, blogs, Last.fm, alles. Overtreffen ze zichzelf elke keer? ;)

4. Cyndris

Cyndris Member

Leuk Bevonden:
    369
    Ik weet het.
    Klinkt inderdaad beetje hypocriet, maar heb ik dat van Antwerpen half jaar terug ook gezegd?:+
    Anyway: Ahoy dit jaar was eerste keer Muse na 3 jaar, dus dan is het sowieso al heel tof om ze te zien(en daarbij stond ik helemaal vooraan wat ook wel helpt).
    Het punt bij deze is: Het podium was te gek, de setlist was te gek, mn plaats was heel goed, en daarbij speelden ze ook nog eens goed. Je zag dat ze zelf ook plezier hadden. Ze stonden niet beetje stijf een optreden te geven alsof het een routineklus was, maar beschouwden het echt als een opzichzelf staand iets. Ze praatten en lachten met elkaar, en communiceerden met het publiek.
    Het is meer de combinatie van die 4 dingen die het zo gaaf heeft gemaakt vandaag.
    In ahoy had ik een goede plek, en het was de eerste keer sinds een lange tijd, maar de setlist was niet heel bijzonder en ze speelden uiteraard goed, maar niet extraordinary ofzo. En vandaag ervaarde ik dat wel zo.

Laatst bewerkt: 20 jun 2010
  5. OniRyo

OniRyo Active Member

Leuk Bevonden:
    257
    Zou ik wel willen, maar als je een beetje voor aan staat ging dat al te moeilijk :+ ik heb me lievelingsliedje in ieder geval er op gezet!.

Maar de Muse Concert was gewoon zo vet :eek:!

6. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Omg _O_ Wat een concert! Ik stond bij het hek net buiten de harde kern vooraan en heb echt zwaar genoten *)

De harmonica van once upon a time in the west en dan snoeihard met Knights of Cydonia, heerlijk! Ik was half uitgedroogd en helemaal kapot aan het einde maar mijn hemel wat een show :cool: Weet niet waar ik moet beginnen met het opnoemen van epische momenten.

7. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ja, ik heb de setlist via Twitter met lede ogen aangezien. :+ Vrij unieke combinatie.

Het is een beetje hun ding om iedere keer een grotere en grootsere show neer te zetten. Andere bands die ik vaker dan eens hebben gezien, komen enkel met een nieuw podium, maar gaan daarin niet een stap verder. Muse doet dat wel.
    Alleen de setlist wordt met een groeiend repetoire steeds meer mainstream. Daarom vond ik mijn eerste concert nog altijd beter dan de 2 erna. :+ Maar gisteren viel dat dus alles behalve tegen... heb ik vernomen.

8. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Hm, ik moet zeggen dat ik de laatste twee CD's tegenwoordig echt niet meer om aan te horen vind (op een paar nummers na). Dus als ze wat ouder werk spelen zal het voor mij ook genieten zijn. :) Moet toch ook maar eens gaan! :eek:

9. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Het-was-gewoon-te-awesome-voor-woorden. <3

10. OniRyo

OniRyo Active Member

Leuk Bevonden:
    257

hier een filmpje die ik heb gemaakt, niet al te goed om dat ik niet kon filmen tijdens een mosh pit naast me xD

11. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
  12. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Wel een ontzettend vet podium van Muse zeg! Snap wel dat dit een show nog vetter maakt, en dat terwijl het allemaal werk is van een platenlabel die veel te veel geld in Muse steekt. :+ Wel leuk voor de mensen die er bij zijn natuurlijk! En wat is er mis met het filmpje? Beter dan 80% van de andere filmpjes opgenomen vanuit het publiek. ;)

13. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    zo indrukwekkend vond ik de stage niet, is optische illusie. Neemt niet weg dat het weer geniaal was

14. Cyndris

Cyndris Member

Leuk Bevonden:
    369
    Denk dat er ook wel een groot deel initiatief van de frontman in zit. het podium is gebaseerd op het boek 1983 van George Orwell geloof ik. Dat ronde ding daar boven is 'the all seeing eye' o.i.d. Ook de vorm van het podium(soort kantoor gebouw) heeft een bepaalde betekenis. Hij houdt van complot theoriën, en hij uit dit toch echt wel vooral met dit podium. Hij deed volgens mij hiervoor ook altijd stage design. Hij kwam in de vorige tour ook met de torens, en had ook het design van het H.A.A.R.P. concert in Wembley ontworpen.
    Niet alles wordt dus door het platenlabel gedaan :+

Heb zelf tijdens het optreden ook niet veel van het podium meegekregen behalve natuurlijk dat platform dat zo'n 5 meter omhoog kwam en zich verplaatste(tijdens Take a Bow bijvoorbeeld).

15. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    1984! Heel verhaal, maar dan de titel van het boek fout hebben. 8)

16. BlackTerror

BlackTerror Delicious

Leuk Bevonden:
    4
    Oke, dus het was inderdaad weer vet! Stage design was echt geweldig!
    Setlist was (uiteindelijk) ook heerlijk, maar dat kwam vooral door Citizen Erased en Take a Bow, totaal niet verwacht! En ik dacht dat het toen wel afgelopen zou zijn, na TaB, maar ze kwamen terug met Plug in Baby, Stockholm Syndrome en Knights!

Het kakte wel een beetje in na een tijdje met nummers als:
    Guiding Light, Nishe, Feeling Good, Undisclosed Desires, Starlight etc. Vond Undisclosed Desires het enige nummer wat slecht uitgevoerd werd. Sound was niet lekker vond ik.

Voor de rest geweldig!

17. Mezzla

Mezzla Times Like These

Leuk Bevonden:
    0
    Jaaa was prachtig!

Editors waren ook goed, alleen klonk het geluidstechnisch echt slecht.. Ander minpuntje was het publiek om me heen; zo tam heb ik het nog nooit meegemaakt. Weet niet of het aan m'n plek lag, maar ik heb meerdere keren geprobeerd de hele groep los te gooien, maar zelfs tijdens Knights kreeg ik van de meerderheid moeilijke blikken en wilde er eigenlijk niemand echt meedoen :p. Maarja, ondanks dat toch een geniaal concert hoor. Performance was vet, setlist was vet, sfeer was perfect; heerlijk!

18. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Had ik ook last van. Voor me deden ze nog wel mee, maar elke keer dat ik begon te springen kreeg ik een elleboog in mijn rug gedouwd. Probeerde dus zoveel mogelijk naar voren te springen, maar dat ging niet de hele tijd.

19. Vincent R

Vincent R Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat een vet concert zeg van Muse! _O_ Alleen het podium was al gaaf!

Was voor mij de eerste keer btw.

20. Cyndris

Cyndris Member

Leuk Bevonden:
    369
    Ja hallo 1 getalletje 8) ik heb het boek niet eens gelezen dus zo'n ramp is het niet :+

Merkte trouwens ook wel dat wat mensen voor me ook gewoon beetje stil stonden te staan, terwijl als ik achter me keer iedereen aan het springen was(tijdens New Born riff bijvoorbeeld).
    Ik stond trouwens rechts van het catwalk ding(kant van Chris) en dan zo'n 5 meter van het hek af.
    Hing er volgens mij echt vanaf waar je stond of je een beetje een fijne crowd om je heen had. Aan de kant van Matt zag ik wel meer enthousiasme dan aan mijn kant. Meespringen op Citizen Erased is trouwens leuk, maar wel moeilijk. Beetje een Hysteria verhaal :+

Er was ook een oma'tje die dan alleen mee zong met Resistance en Undisclosed Desires. Ze keek me heel boos aan als ik ging springen maar das dan maar pech voor haar. Moet ze maar niet in het voorvak gaan staan.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina