[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

1. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat wordt weer stemmen dan :)

2. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Ik heb geen respect meer voor de VVD. Liever regeren met CDA en de PVV dan met D66 en GL?

3. MerQ

MerQ Registered Bruser

Leuk Bevonden:
    0
    Dat zou mooi zijn. 1 rechts en 3 links. Toch gek dat ze dat niet willen

4. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

En je weet ook waarom? Links wil de bezuinigingen vooruitschuiven. Dat kan nu gewoon nu niet meer. Nu nog verder vooruitschuiven = enorme crisis over x aantal jaar.

5. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    De fout ligt dan bij de onderhandelingen. Als je linkse partijen niet kan overtuigen dat er dan een crisis aankomt ben je gewoon een flop als politicus.

6. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Hoezo moeten mensen nog overtuigd worden van iets belangrijks als dat er een crisis aankomt, daar heb je dan toch gewoon overtuigende cijfers voor of ligt dat aan mij? Lijkt me niet dat de linkse partijleiders zo dom zijn dat ze die niet geloven als het gewoon bijna feitelijk is.

7. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    In de echte wereld heb je helaas geen glazenbol waarin wordt voorspeld hoe de toekomst eruit gaat zien.

De grote vraag is of we moeten gaan investeren of bezuinigen.

8. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Dat vind ik nog makkelijk gezegd. Allereerst, het is niet zo zwart-wit. Je kunt prima op van alles bezuinigen (herorganiseren, efficiënter werken) en tegelijkertijd investeren in het e.e.a. Van de andere kant, waarin investeer je dan? Niet alles behoeft investeringen.

Wat betreft de VVD. Je moet ook nog thuis kunnen komen bij je achterban, hè. Je bent de grote winnaar en vervolgens word je in een nest van je grootste tegenpolen gegooid. Houd je maar eens staande.

Ik ben zelf wel voorstander van Paars Plus, maar ik kan snappen dat het een benarde positie is voor de VVD.

9. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Neemt niet weg dat momenteel de nadruk grotendeels bij een van de 2 mogelijkheden ligt natuurlijk. Zelf doelde ik ook op de verschillen tussen de VVD en links en niet de overeenkomsten zoals het herorganiseren en efficiënter werken.

Het achterlijke is gewoon kan onze duurbetaalde politici niet de overeenkomsten met elkaar zien en elkaar afschrijven op de verschillen. Hebben ze nog niet door dat de verkiezingen al lang zijn afgelopen?

10. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Anders verdiep je je eerst even voordat er weer dit soort loze kreten door het topic vliegen.

VVD zit gewoon in een positie waarin ze alle enigsinds rechtse stemmers per direct kwijt is aan de PVV en in mindere mate het CDA, waarmee ze gewoon weer terug bij af zijn

Opnieuw stemmen gaat geen verschil geven. De verschuivingen vinden volgens de laatste peilingen (ik weet het , deze zijn zinloos maar toch) toch vooral plaats tussen partijen en niet tussen stromingen.. Rechts blijft rechts stemmen en visa versa, er treed alleen maar nog meer versplintering op..

Edit @ avahaha : Nueh omdat alle partijen er grote rekening mee houden dat er geen werkbare coalitie gevormd kan worden, dus de campange eigenlijk verkapt gewoon doorgevoerd moet worden voor de volgende ronde..

Laatst bewerkt: 22 jun 2010
  11. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Tijd dat links zit gaat groeperen.

12. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    GL+SP+PvdA zou wel awesome zijn ja :cool:

13. DimlightHero

DimlightHero Rule 7

Leuk Bevonden:
    9
    Jullie vergeten de optie van een zakenkabinet, dat zal alleen wel een domper zijn voor de VVD. Zonde dat je na zo'n overwinning dan een zakenkabinet moet opstellen.

Deze situatie laat wel weer goed zien waarom de politieke herstructurering van D66 zo hard nodig is.

14. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Tjah eerlijk gezegd acht ik die kans ook niet extreem groot, iig niet voor 4 jaar en dan wordt het gewoon al die tijd verkapt campange voeren .

15. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Dat is een kabinet met niet-politici? Wat moet ik me daar precies bij voorstellen? Lijkt me in ieder geval niet erg....democratisch.

16. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Kelder I? :eek: :+

17. DimlightHero

DimlightHero Rule 7

Leuk Bevonden:
    9
    Liever niet :+
    maar Rob Wijnberg 1 lijkt me wel wat

18. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Nu persconferentie op RTL 7 over de formatie.
    Rosenthal zegt dat PVV en VVD niet samen kunnen. En volgens mij heeft zegt die Paars plus de enige oplossing is.

19. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Paars + is een overwinning voor PvdA en een verlies voor VVD. Wel is het mijn meest geliefde mogelijkheid.

20. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Yup lijkt mij ook.
    Maar het is ook een nadeel voor de PVV ze zijn te rechts en zelfs voor de VVD. Dat breekt ze nu op. :)

Laatst bewerkt: 25 jun 2010

Deel Deze Pagina