Als je van mening bent dat het verleden helemaal niet meetelt, dan begrijp ik niet waarom je vindt dat Nederland traditioneel moeite heeft met Italië. Dat telt dan toch niet meer mee? En dan is het ook nog eens niet waar.
En als je het over de huidige vorm hebt: Heb je Italië zien spelen? Die creeëren amper een kans en de verdediging is nou niet bepaald waterdicht geweest de laatste twee wedstrijden. Volgens mij heeft Italië 2 punten tegen matige tegenstanders en heeft Nederland er 6 tegen (op papier dan, maar goed, je moet ergens vanuit gaan) zwaardere tegenstanders.
Dus ja, het is overdreven om te zeggen dat Nederland kansloos is tegen Italië, zowal op basis van de huidige vorm alswel het verleden.
Vervolgens wijs je op een wedstrijd in het verleden (NED-RUS) waarin het compleet fout ging. Dat is toch allemaal verleden? En als we volgens jou dus moeten kijken naar de huidige vorm dan is het terecht dat Italië banger is voor ons dan wij voor hen. Want die spelen op het moment nog meer als Nederland als een natte krant. En reken maar dat de naam Sneijder ervoor zorgt dat ze nerveus worden (of dat nou terecht is of niet) daar in Italia. Daarbij, het countervoetbal van Italië hebben ze op dit moment niet laten zien op dit WK, dus dan kijk je toch weer naar het verleden. Daar baseer je immers het countervoetbal van Italië op, want op dit WK heb ik amper een fatsoenlijke counter gezien van Italië.
Ik vind overigens zelf dat het verleden in sommige gevallen zeker wel wat zegt in het voetbal. Maar Italië is geen angstgegener (meer) voor Nederland. Dat is nu Portugal :b: Daar zou ik pas bang van worden.
Laatst bewerkt: 24 jun 2010