WK 2010 [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 21 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Dat vraag ik me af.
    Toen Hugo Borst aan het lullen was had hij het over een fragment. Toen werd het fragment aangezet en zei hij; nee dat fragment bedoelde hij niet. Terwijl ikzelf ook dacht dat hij het daar over had. Toen zei hij wat hij bedoelde en zat dat fragment er ook meteen bij.

2. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    We hebben echt pech dat we niet bij die andere helft zitten. Dan kan je soms nog zelfs in de kwartfinale een wat 'minder' land treffen. Met het bedroevend saaie spel van de laatste 2 wedstrijden maken we tegen geen van die landen hierboven een kans in ieder geval. Ook niet Italie, typisch zo'n land dat ons totaal niet ligt.

3. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.641
    We kunnen nog 2e worden :+

4. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Van Marwijk moet morgen een uur of twee vantevoren beslissen wat ze gaan doen, want dan weten ze al wie eerste is geworden in de poule van Italië. Italië eerste, wij eerste. Paraguay eerste, wij tweede. :3

Als wij tweede worden, krijgen we dan ook andere tegenstanders? Niet Brazilië of Portugal (wie 1e word in hun poule) of wel?

Laatst bewerkt: 23 jun 2010
  5. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.641
    8)

Snap jij het systeem wel? ;)
    Als je 1e wordt kom je aan de 'andere kant'.
    Dus hoe kun je zeggen Brazilië/Portugal want die komen elkaar sowieso niet meer tegen tot de finale.

Als je 2e wordt kom je dus andere tegenstanders.

6. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Met een slash "/' bedoel ik "of". Brazilië óf Portugal wordt eerste van de poule en speelt dan tegen nummer twee van de andere poule. Ga er van uit dat ze die winnen, en diegene (Brazilië óf Portugal) moet dan tegen Nederland als wij zo ver komen :+

7. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.641
    Nogal logisch dat je óf Brazilië óf Portugal tegenkomt.
    Vind je het gek dat ik je dan niet begrijp 8).

8. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Nou als het zo logisch is, moet je het toch noujuist wel begrijpen? :cool:
    Nja, laat maar. Ik snap wat je bedoeld haha.

Maaruhm, hopelijk komt Nederland wat meer in het toernooi want ben nog niet echt overtuigd door hun spel. Maarja, dat ben ik nog van geen één land.

9. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Ach morgen zien we robben rond minuut 80 nog even in het witte tenue spelen.

10. Shin David

Leuk Bevonden:
    0
    Theoretisch mogelijk ja. Maar als we van Kameroen verliezen hebben we al helemaal niets te zoeken op dit WK.

11. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.641
    Tenzij het tactisch verlies is.. :cool:

12. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Light het aan mij of is het geluid bij Nederland 1 nu volledig naar de kloten?8)

13. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Haha klopt, hier ook.

Weltrusten :+

14. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Stomme serven, doei 100 ballen 8)

15. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Nee "Can i wash my Penis here?" :D

16. Burt Macklin

Burt Macklin Formerly Known As

Leuk Bevonden:
    911
    Om vervolgens een paar minuten later weer op de grond te liggen met een blessure. :+

17. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Wat een onzin, heb je Italië weleens zien spelen? De laatste 2x tegen Italië op een WK of EK eindronde hebben we 1x ruim gewonnen (EK 2008 ) en 1x verloren (EK 2000). In die verloren wedstrijd werd Italië volledig van de mat gespeeld, kregen -en misten- we 2 penalties in de reguliere speeltijd (de Boer en Kluivert), schoten we 4 keer tegen de paal/lat en verloren we door nog meer penalties te missen.

Hoewel ik Italië hoog inschat, ook nu ze zo slecht zijn begonnen denk ik dat de Italianen minder zin hebben om tegen ons te moeten dan wij tegen hen (de spelersgroep zelf, niet de supporters). Daarmee wil ik niet zeggen dat Nederland zou winnen als ze tegen ITA moeten, maar we zijn echt niet kansloos.

Daarbij, je redenering is niet juist, want op het EK 2008 speelden we in de eerste ronde voetbal van een andere planeet waarna we er in de eerste de beste knock-out wedstrijd kansloos uitvlogen. Het zegt dus helemaal niets dat Nederland niet geweldig voetbal heeft laten zien. Italië speelde op het WK van 2006 3x gelijk in de poulefase om vervolgens wereldkampioen te worden.

Niet dat Nederland dat ook gaat doen (gaat natuurliijk niet gebeuren, want we gaan zeker nog wel een wedstrijd dom verliezen), maar je redenering klopt gewoon niet.

18. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Als dit WK 1 ding bewijst dan is het wel dat elke wedstrijd opzich zelf staat. Ik acht ons echt niet kansloos tegen Italië, zelfs niet tegen Brazilië!

19. Shin David

Leuk Bevonden:
    0
    Wat er 2 en 10 jaar geleden is gebeurd dat maakt niet veel meer uit eerlijk gezegd. Het gaat om de huidige vorm en het blijkt dat als een land als Japan of Denemarken de ruimtes al klein houdt, dat we dan behoorlijk veel moeite hebben om uberhaupt kansen te creeeren. Een land als Italie heeft meer kwaliteit dan hen en heeft voorin ook de nodige kwaliteit om zelf uit een counter of iets dergelijks een goal te maken. Als het dan 1-0 staat, gaan ze de boel helemaal dichtgooien en hebben we weinig kans nog. Kansloos is natuurlijk overdreven, dat geef ik toe, je bent natuurlijk nooit kansloos.

Voetbal van een andere planeet op het EK van 2008 vind ik ook behoorlijk overdreven. Dat was gewoon countervoetbal, tegen Italie(in mindere mate) en Frankrijk waren we de onderliggende partij maar kwamen we op voorsprong waardoor we hen konden laten aanvallen en zelf counteren. Ook counteren is een kunst hoor, maar toch. Je zag dat het tegen Rusland gelijk fout ging want toen moesten we zelf het spel maken.

De laatste 2 wedstrijden zeggen misschien niets, maar er is ook geen garantie dat het beter zal gaan. Tuurlijk, onder Van Marwijk is het spel veranderd van countervoetbal(van Van Basten) naar dominant geduldig combinerend voetbal, maar vooralsnog zie ik dat niet terug op het WK. Tegen Denemarken leek het nog incidenteel maar nu het ook tegen Japan niet uit de verf kwam, begin ik er mijn vraagtekens bij te zetten.

20. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903

Als je van mening bent dat het verleden helemaal niet meetelt, dan begrijp ik niet waarom je vindt dat Nederland traditioneel moeite heeft met Italië. Dat telt dan toch niet meer mee? En dan is het ook nog eens niet waar.

En als je het over de huidige vorm hebt: Heb je Italië zien spelen? Die creeëren amper een kans en de verdediging is nou niet bepaald waterdicht geweest de laatste twee wedstrijden. Volgens mij heeft Italië 2 punten tegen matige tegenstanders en heeft Nederland er 6 tegen (op papier dan, maar goed, je moet ergens vanuit gaan) zwaardere tegenstanders.

Dus ja, het is overdreven om te zeggen dat Nederland kansloos is tegen Italië, zowal op basis van de huidige vorm alswel het verleden.

Vervolgens wijs je op een wedstrijd in het verleden (NED-RUS) waarin het compleet fout ging. Dat is toch allemaal verleden? En als we volgens jou dus moeten kijken naar de huidige vorm dan is het terecht dat Italië banger is voor ons dan wij voor hen. Want die spelen op het moment nog meer als Nederland als een natte krant. En reken maar dat de naam Sneijder ervoor zorgt dat ze nerveus worden (of dat nou terecht is of niet) daar in Italia. Daarbij, het countervoetbal van Italië hebben ze op dit moment niet laten zien op dit WK, dus dan kijk je toch weer naar het verleden. Daar baseer je immers het countervoetbal van Italië op, want op dit WK heb ik amper een fatsoenlijke counter gezien van Italië.

Ik vind overigens zelf dat het verleden in sommige gevallen zeker wel wat zegt in het voetbal. Maar Italië is geen angstgegener (meer) voor Nederland. Dat is nu Portugal :b: Daar zou ik pas bang van worden.

Laatst bewerkt: 24 jun 2010
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina