Het verband tussen misdaad en etnische afstamming

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Kevf, 25 jun 2010.

1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Getriggerd door deze link van Geenstijl:

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/06/uh_oh_racistische_feiten.html

Heb ik dit stuk toch met enige verbazing gelezen. Sure je weet dat er een scheve balans is, maar dit zijn toch wel harde cijfers.

bron: Klik

2. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Nou kan Wilders weer helemaal flink stemmen gaan verzamelen :eek:.

Wel degelijk een verband tussen etniciteit en criminaliteit

Asielimmigranten hoogste misdaadcijfers

Vooral Turken en Marokkanen bekend bij de politie

3. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
  4. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    _O_ Geweldig.

Slimme mensen in Almere :D

5. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij valt dat wel mee, ik dacht dat deze cijfers al bekend waren (of in ieder geval al grotendeels). Volgens mij was het algemeen bekend dat gemiddeld allochtonen vaker een misdrijf plegen dan autochtonen. Dit is meerdere malen door Wilders zelf herhaald. De mensen die denken dat dit samen met de Islam de oorzaak is van alle ellende in Nederland en denken dat de PVV de oplossing biedt hebben waarschijnlijk al op hem gestemd, dus door deze cijfers zal de PVV het wel niet veel beter gaan doen in de peilingen.

EDIT: Ik vind de titel van dit topic misleidend, het suggereert namelijk dat etnische afkomst bepaald of je een misdadiger bent of niet, terwijl deze conclusie te eenzijdig zou zijn als alleen dit onderzoek wordt aangehaald. Dan zou eigenlijk onderzoek gedaan moeten worden naar de criminaliteit in het land van herkomst (met een deels vergelijkbare regelgeving als Nederland) en onderzoeken of daar het aantal autochtonen dat een misdrijf pleegt ook zo hoog ligt.

Laatst bewerkt: 25 jun 2010
  6. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Interessanter zou zijn een onderzoek waarbij etniciteit en 'sociale klasse' gecombineerd worden. Dan krijg je dus een veel kleinere groep autochtonen (die zich in dezelfde klasse bevinden als een groot deel van de niet-westerse allochtonen), die waarschijnlijk relatief ook wel wat crimineler is.

7. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    idd de beweringen van Wilders waren al onderbouwd met dit soort onderzoek :)

8. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb een keer een discussie gevoerd hierover met een marokaanse moslim. Deze man is sportinstructeur bij de sportschool waar ik heen ga.
    Echt een top man, geen kwaad woord over te zeggen!

Heb dus een keer een discussie met hem gehad waarom er zoveel marokaanse jongeren zo'n slecht beeld hebben in NL en dat daar dan wel een kern van waarheid achter zit.
    Hij zei dat dit ook wel klopt, maar dat het ook niet helemaal hun schuld is.
    Hij zei dat in marokko, daar groei je vaak op in een dorp waar veel familie zit. Vaak heb je ook geen contact met mensen buiten dat dorp.
    Als je dan binnen dat dorp wat verkeerds doet, dan krijg je gewoon een draai om de oren van je buurvrouw bv.
    In NL gebeurt dit niet, waardoor ze denken dat ze ermee weg kunnen komen.

9. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    De vraag is denk ik of dit met etnische afkomst wordt veroorzaakt of sociale/maatschappelijke klasse.

10. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Dat gaat natuurlijk ook niet helemaal meer op. Meeste problemen zijn volgens mij met jongeren die hier zijn geboren.

11. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    De cijfers zijn al lang bekend ja, maar wee je gebeente als je er over begint, want dan ben je een racist. Snap dat het niet eerlijk is een hele bevolkingsgroep/ras over 1 kam te scheren, maar de feiten laten helaas wel zien dat er een kern van waarheid in de beschuldigingen richting allochtonen zitten.

12. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Opvoeding en cultuur blijft hetzelfde en die krijgen ze van jongs af aan mee. Of dat nu in Marokko, Japan of Nederland word meegegeven, het blijft erin.

Stel je voor, als kind zijnde doe je thuis iets verkeerds. Je krijgt een klap voor je bakkus van je pa. Wat doe je, je associeert die handeling met een klap/pijn, dus doe je dat niet meer.
    Als je vervolgens bij je buurvrouw een baksteen door het raam gooit, en er word alleen maar gezegd ja, dat mag je niet meer doen!

Wat heeft dan meer impact?

nb: Ik zeg niet dat je je kind moet slaan, of dat marokaanse vaders slaan. Het was puur en hypothese.

13. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Flix heeft gelijk. De ouders weten niet hoe ze een kind moeten opvoeden in Nederland. Ze spreken zelf vaak ook slecht Nederlands en hebben geen idee hoe de Nederlandse scholen hier te werk gaan. Dikke faal van het integratiebeleid van vroeger en nu hebben we er last van.

14. Momus

Momus Lionel Andrés Messi

Leuk Bevonden:
    0
    Sterk artikel waar weinig tegen in te brengen is.

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    en toch vind ik het te gemakkelijk. Want Marokkaanse mensen/jongeren weten vaak echt wel hoe het in Ned WEL moet. Dat gecombineerd met alle negatieve publiciteit die er al is zou toch genoeg motivatie moeten opleveren om je juist voorbeeldig te gedragen? Ik zou het niet in mijn gekke kop halen om de wet te overtreden.

Het oplossen van dit probleem (ja er is een probleem) is echter van heel andere aard. Gewone straffen werkt niet, er lijkt een negatieve spiraal te ontstaan en Nederland komt met debiel softe oplossingen (opleiden tot hockeyspelers van het Marokkaanse hockeyteam was de laatste die ik tegenkwam 8))

Het erkennen van het probleem is echter stap 1 wat er in Den Haag moet gebeuren. Als dit niet op een meer expliciete wijze wordt gedaan, dan krijgt malloot Wilders alleen maar meer olie voor op zijn haatvuurtje.

16. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Dan nog wordt niet aangetoond dat de buurt waarin je opgroeit relevant is. Die kinderen zijn allemaal tweede of zelfs derde generatie. Manier van opvoeden heeft wel impact, maar als ik kijk naar mijn omgeving (waarvan je je terecht mag afvragen in hoeverre die representatief is), dan denk ik toch ook niet dat dat de grootste factor is. Misschien dat de pubers van onder etnische minderheden veel meer ontvankelijk zijn voor peer-pressure. Dit in combinatie met de sociaal wat mindere omgeving waarin ze opgroeien, dan kom je op een slippery slope terecht...

Laatst bewerkt: 25 jun 2010
  17. run n attack

run n attack Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    onzine heeft niks met ras temaken echt weer nederlands vinger naar de marokaan wijsen

18. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Je hebt blijkbaar het stuk niet gelezen. Misschien dat je niet zo goed kan lezen, want schrijven gaat je ook niet zo goed af maar dan mag je nog wel correct op de inhoud reageren. De getallen liegen niet.

19. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Lees dat artikel eens man.

20. Flinter

Flinter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Beetje Nederlands leren kan geen kwaad. Maar goed, ik weet niet of een onderzoek doen en een conclusie trekken 'echt weer Nederlands' is, en of dat nou een compliment is of niet?

Deel Deze Pagina