Nederhop [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Robby Bobson, 18 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    De enige nederhop die ik luister is Opgezwolle en Fakkelbrigade.
    Dus nu maar eens Sticks & A.R.T. luisteren!
     
  2. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Open je ogen en vooral je oren en ga eens luisteren naar zoveel andere goede rappers.....;)
     
  3. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Ik kan in ieder geval geen betere rappers opnoemen dan de mannen van FB. :+
     
  4. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Dan moet je mijn zin nog eens ontleden :+

    Ik zeg nergens dat er betere rappers zijn, er zijn alleen zo veel meer die dicht in de buurt van de mannen van FB komen ;)
     
  5. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Ik begreep je zin wel hoor. Zo moeilijk zijn je zinnen ook weer niet. :cool:

    Mja anyway, rappers zoals Fresku, Winne, Jiggy Dje zijn het checken wel waard.
     
    Laatst bewerkt: 24 jun 2010
  6. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Op de hele andere manier vind ik Engel ook wel fijn.....Of schop ik nu tegen heel veel schenen?
     
  7. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Kempi was in z'n beginjaren de beste MC van NL, of schop ik tegen heel veel schenen? :+

    [yt]BB_a6p1JXss[/yt]

    Tegenwoordig is die meestal wack, das wel zo helaas.
     
  8. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    Vind Fresku wel ok, vooral op de titeltrack van zijn cd laat hij horen hoe ziek hij wel niet kan flowen. De mannen van FB, maar met name Rico en Sticks, die blijven me altijd wel verrassen. Jawat, blijft een plekje in mijn hart behouden (ut zwarte aap (L)). Duvel, snap heel goed als je die man niks vind, maar vind hem zonder twijfel 1 van de beste van NL. Jiggy Dje, jammer welke weg hij is ingeslagen, maar luister de Kohfie Konnect cd en zijn eerste solo plaat en je weet dat hij ook 1 van de hardste van Nederland is. En persoonlijk vind ik Kleine Jay en Cartes ook echt heerlijk om naar te luisteren, mede door de belachelijk goede producties van hun producers.
     
  9. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Anders gaan we toch ff een lijstje maken met rappers die we dope vinden? :9

    - Extince
    - Kempi
    - Sticks
    - Rico
    - Typhoon
    - Fresku
    - Karimineel
    - Skenkie
    - Mo & Brakko
    - Flinke Namen
    - Kleine Jay & Cartez
    - Hef
    - Kraantje Pappie
    - Jiggy Dje
    - Turk
    - R.Kay
    - M-Bizz
    - Zo Moeilijk
    - Jawat
    - Winne
    - Feis
    - The Opposites
    - Salah Edin
    - Zwart Licht
    - U niq
    - Duvel Duvel
    - Gikkels

    Van dit korte lijstje probeer ik altijd alles te checken :lol:
     
  10. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Als we toch over vroeger praten: Def P en Brainpower

    En bij dat lijstje mogen Diggy Dex en Engel ook wel toegevoegd :+
     
  11. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    En? Wat vind je er van? Ik vind 'm dus echt 3x niks.. Voor het eerst dat ik een album uit Zwolle écht gewoon saai, eentonig en vervelend vind om naar te luisteren. Vooral door de beats. En sticks rapt saaaaaaaaaaai op sommige tracks :x

    Jiggens, Duvel en Def P.

    Ben je morgen ook in Heerhugowaard, de Waerdse Tempel? West-Freestylers moeten optreden, iedereen is er, Engel, DeFact, Dubbel B, Schager Glorie, Scylla, en ik. :cool: Ik ben eenmalig backup voor Engel (of is dit de 2e keer dat ik dit hier heel trots loop te verkondigen? :+ )

    Hoe dan?! Du Zoon is het enige wat relevant is, als het om Kempi gaat. Je mag hem NEVER de beste MC van Nederland noemen, maar Du Zoon is echt een hele sterke plaat.

    Wat bedoel je precies met die weg van Jiggy? Hij heeft mij verteld dat hij ten tijden van het maken van dAdT, alweer ontzettend veel zin kreeg om een beukplaat te maken, dus ik heb er alle vertrouwen in dat hij bij zijn volgende album gewoon weer terug gaat naar z'n roots. Plus, ik vind de Triomf beter dan Noah's Ark. Op NA staan de classics, maar als album is dAdT vele malen beter.

    Uit jouw lijstje, zijn dat de enige rappers die ik interessant vind, en na Alledaagse Waanzin is Sticks voor mij ook niet echt meer relevant, maar ik moet eerlijk toegeven, dat ik hem nog niet de allerbeste kans heb gegeven. Aangezien ik 'm 5 of 6x gecheckt heb, toen kwam Recovery van Eminem, en heb ik niks anders meer geluisterd tot die tape van Kleine Jay & Cartes uit kwam. Al moet ik zeggen dat ik op die tape eigenlijk alleen Vuur écht hard vind.

    Salah Edin moet weer met Nederlandse shit komen, Skenkie is een eindbaas omdat hij een soort Devin The Dude achtige rapper is, qua tekst. Qua stijl totaaaal niet, maar die I don't give a fuck stijl ligt mij wel. Plus zijn stem is echt bizar dope.

    Gikkels heeft de eigenschap om het irritante wat Kempi heeft als hij het over de maatschappij heeft, niet te hebben, en zijn feiten en meningen heel goed neer weet te zetten in zijn teksten. Plus, je hoort ook precies wat een feit is en wat een mening is. En dát vind ik heel knap van hem. Al heb ik nog maar 2 of 3 tracks van hem gehoord :+

    En tsja, Duuv, je moet er van houden, maar ik vind hem echt een baws.
     
  12. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Z'n eerste mixtape is gewoon hard. Beste tape die ik ooit gehoord hebt. Als je die(Tiss Kempi) nog nooit hebt gechecked mag je niet praten over Nederhop imo.

    En daarnaast kwam ie steeds met dit soort monstertracks:

    [yt]vk3rPxDS_MY[/yt]
    [yt]sOurXQfi8Dc[/yt]

    Vooral die laatste track. No way dat er nog een 2de rapper hier in Nederland rondloopt die kan rappen zoals Kempi dat kan.
     
  13. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Je bedoelt de helft van je letters inslikken en de andere helft onverstaanbaar uitspreken?

    Maar okè, godzijdank mag ik van AVHAHA nog steeds over Nederhop praten, want jeetje mineetje gelukkig heb ik Tiss Kempi gehoord..

    Kempi heeft een ontegenzeggelijk goede flow, en zijn zang/refreintjes zijn ontzettend aanstekelijk (*Heeft ongeveer 4 seconden geleden het refrein van Zoveel Stress weer in z'n hoofd gekregen :+ ), maar ga alsjeblieft je mond spoelen.

    Je mag hem echt niet in het rijtje zetten van een Sticks, Rico, Def P, of fuck it, Extince.. (Ik ben ook overtuigd Extince hater :+ ), Sorry maar dat klopt gewoon niet.

    Al is Kempi wel erg grappig op twitter :+
     
  14. Ruben III

    Ruben III Rando

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    23
    Kempi zijn liedjes zijn catchy, maar hij heeft voor mij wel een heel hoog knuffelgehalte door al dat stoere gedoe.
     
  15. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    @GG: Nee ik ga helaas niet heen, ga niet in mijn eentje aangezien mijn vrienden niet bepaald nederhop minded zijn :+
     
  16. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    In tegenstelling tot jou probeer ik niet alle rappers met elkaar te vergelijken. Je kan een Kempi nou eenmaal niet met bijvoorbeeld een Typhoon vergelijken. Ty is een geniale man en een poëet. Kempi heeft niet van de beste studie mogen genieten, heeft niet de beste ouders gehad, niet de beste vrienden. Het grote verschil zit in de levenservaring en de wilskracht. Bij Kempi kan je gewoon horen dat ie kapot ging van de stress en geen hoop meer had. Muziek was voor hem een middel om z'n leven te redden. Bij Typhoon was het gewoon een uit de hand gelopen hobby. Ik weet niet hoe het bij jou zit maar ik kan gewoon horen hoe iemand over z'n muziek denkt. Ik vind Kempi de meest inspirerende rapper van de industrie. Zelf ben ik niet iemand die op de straat leeft hoor. Ik heb zelf ook een hekel aan dat soort tuig. Maar ik vind het gewoon tof hoe iemand iets van zichzelf probeert te maken via hiphop, zodat z'n kinderen ook trots kunnen zijn op hun pa.
     
  17. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Je maakt nu van Kempi een halve profeet terwijl Kempi dat echt niet is i.m.o.
     
  18. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Andere rappers zijn dan wel profeten? :emo: :{
     
  19. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Andere rappers dramatiseren i.m.o. niet zo erg als dat Kempi doet.....
    M.a.w. als Kempi dus uit het milieu van Diggy Dex kwam maar dezelfde manier van rappen had vond jij hem niet goed?
     
  20. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar kan ik in komen, maar maakt dat hem een goede rapper?
    Dat staat toch helemaal los van het feit hoe hij rapt? Je kan nog zo inspirerend over willen komen (Wat ik opzich een goede keus vindt, aangezien hij zichzelf daar wel in heeft gevonden, door zijn fans te observeren, en te zien dat zij teveel naar hem opkijken), maar als je moet verhullen dat je eigenlijk helemaal niet kunt rijmen, dus maar kreuntjes gaat gebruiken, vind ik je gewoon geen goede rapper.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina