Ik vind dat het spel minimaal een 8 verdient. Ik ben nu in Chapter 7 en het spel wordt steeds beter. Er gebeurt echt veel om je heen. Tot nu toe vond ik chapter 4 en 6 een waar spektakel om te spelen.
Misschien dat sommige mensen het als een minpunt zien dat het puur een actiespel is. Het is alleen knallen geblazen, maar je hebt ook genoeg stukken waar je lekker met je voertuig kan scheuren. Grafisch is het spel gewoon mooi, ik heb helemaal niet het idee dat ik herhalende omgevingen zie. Het is alleen grauw, dat is waar. Maar de hele wereld is van metaal, dus zo gek vind ik het niet. De combinatie met de neon in de Transformers zelf vind ik een mooi effect opleveren.
Het enige minpunt dat ik kan bedenken is de AI van de tegenstanders. Die had wel wat beter gekund. Ze blijven soms gewoon stil staan. Maar ik vind het wel fijn dat de vijanden niet alleen oog hebben voor jou als speler. Ook je teamgenoten worden aangevallen, zodat je de tegenstander kan flanken. Bijvoorbeeld met het gevecht tegen Omega Supreme. Soms viel die mij aan, en dan reed ik naar de andere kant en Omega Supreme bleef toen vuren op mijn teamgenoten. Toen had ik even de tijd om met mijn turret flink schade aan te richten.
Als ik de SP in mijn eentje heb doorlopen ga ik online in co-op de Campaign weer spelen. Ik heb het al even gedaan, en dat is erg leuk om samen te werken. Alleen ik joinde chapter 9 al, en daar was ik zelf nog niet. Dus daarom speel ik hem eerst in mijn eentje uit, anders doe je alle chapters door elkaar heen.
Ook ik vind het jammer dat sommige sites te veel kijken naar de naam. Een gevestigde naam zoals Gears of War hoeft weinig moeite voor een 9 te doen. En Transformers moet dan ineens het wiel opnieuw uitvinden voor een mooi cijfer. Maar goed, er zijn genoeg sites die wel hoger een 8 geven. Vind het alleen een beetje sneu dat sommige mensen hun aankoop laten afhangen van een paar sites. Je hebt toch zelf een mening. En alles lager dan een 9 word tegenwoordig al als een matig cijfer gezien. Zelfs mijn broertje vind het een heel tof spel en die heeft helemaal niets met de Transformers. Ook zonder die licentie is het gewoon een dijk van een spel.
Laatst bewerkt: 25 jun 2010