Het verband tussen misdaad en etnische afstamming

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Kevf, 25 jun 2010.

1. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
    Helaas is het inmiddels uitgelopen op een kinderachtige discussie zonder veel interessante standpunten.

Ik zeg niks over dat het ongepast is, ik vroeg me alleen af wat precies de bedoeling was. Moeten we discussiëren over de cijfers, of over bijvoorbeeld de oplossingen/oorzaken? Of is het de bedoeling dat we de zoveelste pro- versus anti-PVV discussie gaan houden?

Zwaardere straffen wordt altijd heel makkelijk over gedaan, maar hoe zie je dat voor je? Gewoon een paar extra jaartjes in de cel en het komt wel goed?

2. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Omdat ze niet tot een bewezenverklaring konden komen. Enkel op zijn bekentenis kon hij niet veroordeeld worden. Dat kan ik ook nog even opzoeken als je dat niet wilt geloven...

3. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Zijn vorige misdaad is nooit bewezen en na deze moord is hij niet meer terug geweest in Nederland.

4. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
    Luister naar hem.

5. Tripletth

Leuk Bevonden:
    402
    Mee eens, er is al een topic voor Joran van de Sloot. Mijn excuses, mijn mede XBW-leden.

6. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    @gerowniko

Zwaardere straffen is een deel van de totale oplossing. Voor zover die is. Het werkt preventief als maatjes tegen mekaar zeggen dat voor dit en dat je zoveel tijd moet doorbrengen in de bak.

Nu doet iedereen stoer met dat ze met "" zo'n licte straf ervanaf zijn gekomen"" dit werkt statusverhogend binnen deze groep. Die delinquenten worden de hemel ingeprezen.

Als ze dan ipv 4 à 5 maanden straf ineens bijna 2jr moeten zitten zonder aftrek dmv goedgedrag, dan zijn ze in de ogen van de mededelinquenten niet meer stoer , maar dom.

2 jr in de cel zitten wil niemand.

Los hiervan zit heb sociale gedeelte.

7. Tripletth

Leuk Bevonden:
    402
    Een docent van mij heeft daar ooit eens iets over uitgelegd. Hij zei dat het instellen van maximum straffen niet per se hoeft te helpen. Stel je hebt ruzie met iemand in een café. Het komt op vechten aan, en je geeft hem een klap. Denk jij op dat moment na bij de straf die daarop staat? Dank je op dat moment: "Goh, hier staat 4 jaar op, misschien kan ik het toch maar beter niet doen". Ik denk het niet. Bij veel delicten maakt de strafmaat niet uit. Daar denk je als dader niet bij na.

8. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Oh shit, m'n post klonk behoorlijk verkeerd maar ik wou alleen maar aantonen dat het niks te maken had met etnische afstamming.

Veel buitenlanders geven geen reet om de wet hier in Nederland. Waarom? Heel simpel, het slaat gewoon nergens op. Ik snap best waarom iemand een paar plantjes wilt kweken voor extra inkomsten. In de ogen van een niet Nederlander deugen de meeste Nederlandse wetten niet eens. Tuurlijk zouden ze aan onze wetten moeten houden, maar dat wilt niet zeggen dat Nederland zelf ook een paar wetswijzigingen kan gebruiken.

Een ander voorbeeld is de Nederlandse taal. Daar zitten ook veel rare regels en uitzonderingen in. Ik ben een voorstander om alles wat onlogisch is te veranderen. Hier op XBW zitten alleen maar hoog geschoolde Nederlanders maar ook hier betrap ik veel members op spellingsfouten.

Ik zou graag willen zien dat onze agenten harder optreden tegen geweldplegers en wat minder hard tegen mensen die een keertje hun gordel niet om hebben. In Nederland is het tegenwoordig doodnormaal om in aanraking te komen met justitie aangezien je hier bijna helemaal niks meer mag en de straffen zijn toch niet zwaar. Het is altijd weer zo'n lullige geldboete waarmee je echte criminelen toch niet straft. Onze agentjes zijn ook de meest zielige personen op aarde. Tegen kleine kinderen doen ze stoer maar van een echte crimineel zijn ze bang.

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/05/wegmisbruikers.html

Filmpje is natuurlijk weer offline gehaald hoor! :x

9. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
    Dit klopt, zwaardere straffen hebben lang niet altijd het gewenste effect.

10. Tripletth

Leuk Bevonden:
    402
    Maarja, ik moet hierbij wel zeggen dat dit om 'impulsdelicten' gaat. Verhoog je de maximumstraf op delicten als overvallen e.d. heeft het misschien wel een ander effect. Hoewel, het ligt natuurlijk altijd aan de rechters hè. Het is uiteindelijk hun oordeel wat ervoor zorgt dat iemand veroordeeld wordt voor een misdrijf. Bijvoorbeeld, de maximumstraf op winkeldiefstal is 4 jaar(!). Als je die straf verhoogt naar 8 jaar gaan de rechters daardoor echt niet ineens jochies van 16 voor 8 jaar opsluiten hoor. :9

11. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Zelden hebben ze het gewenste effect.. Kijk voor de grap naar Amerika waar dit al jaren het credo is. Verder kost het hopen met geld..

12. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Idd, steek het geld dan maar in betere beveiliging. Dat zal criminelen meer afschrikken.

13. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
    Impulsdelict of niet, vaak levert het toch geen goed resultaat op. Ook niet voor overvallen. Tenzij je natuurlijk de kleinste delictjes extreem gaat aanpakken, maar dat lijkt me nou niet helemaal de bedoeling...

14. Tripletth

Leuk Bevonden:
    402
    Hoe bedoel je, door een minimumstraf in te stellen of iets dergelijks? Dat lijkt me inderdaad echt verschrikkelijk...

15. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Ook niet.. Preventie blijft de beste oplossing natuurlijk.. (en dan bedoel ik niet 40 cameras 30 honden en een 10 meter hoog hek)

Opzich een interesant artikel van trouw

bron : http://www.trouw.nl/opinie/commenta...imaat_verdient_taakstraf_een_faire_kans_.html

Maargoed ik kan de reacties die dit krijgt al ruiken ;)

16. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Er was een periode bij mij in de wijk waarin er een hele hoop inbraken werden gepleegd. Een goede alarminstalatie in elk huis lijkt mij een eerlijke oplossing. Van cameras in de wijk ben ik zeker geen voorstander.

Daarnaast spreek je je zelf tegen aangezien beveiliging ook een vorm van preventie is.

Laatst bewerkt: 25 jun 2010
  17. Tripletth

Leuk Bevonden:
    402
    Maar dan wel gefinancierd door de overheid hè;).

18. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Idd. We betalen allemaal belasting voor onze veiligheid en ik vind dat een alarmsysteem daar ook bij hoort. Van mij mag er wel worden bespaart op kansloze culturele activiteiten. Musea bijvoorbeeld, daar gaat toch niemand naar toe. :+

19. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Dan heb ik mij niet duidelijk genoeg laten blijken dat ik zwaardere straffen zou willen voor veelplegers (residivisten). Deze veelplegers krijgen zwaardere straffen.

Zwaardere straffen incl. begeleiding en reïntegratie-modules waarin zijn denkpatroon wordt afgebroken en opnieuw wrst opgebouwd.

Type fouten komen door mijn iPhone. :)

Ik bedoel niet zwaardere straffen in het algemeen.

Laatst bewerkt: 25 jun 2010
  20. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Maar hoe kan je ervoor zorgen dat oud criminelen een normale baan krijgen? Een werkgever wilt ze niet.

Deel Deze Pagina