Het verband tussen misdaad en etnische afstamming

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Kevf, 25 jun 2010.

1. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Hier zeg je dus eigenlijk dat de marrokaanse jongeren toch voor problemen zorgen?

en aangezien jij het steeds over uitzonderingen hebt;
    Als meer dan de helft van het aantal marrokanen in aanraking is geweest met politie, zijn het dan nog wel uitzonderingen?

Het is gewoon een feit dat het de mensen opvalt. als alle allochtonen zich braaf zouden gedragen, zie je dan iemand bitchen?

En zo'n onderzoek is totaal niet racistisch: Als het onderzoek met mannen en vrouwen was gedaan, was de hele mannelijke gemeenschap dan ook beledigd als er uit was gekomen dat Mannen vaker in aanraking komen met de politie dan vrouwen?

Laatst bewerkt: 26 jun 2010
  2. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Als ik mijn verhaal zo terug lees, heb je mij niet horen ontkennen dat er Marokkanen zijn die de fout ingaan. Echter wou ik met wat je had geciteerd, benadrukken dat het niet alleen de schuld is 'van de huidge allochtone generatie' dat er misdrijven zijn. Autochtonen hebben hier ook de schuld aan. Tevens ging het ook om het feit dat er mensen lopen te zeuren over een bepaalde groep, in dit geval dus Marokkanen, en dan krijg je vervolgens autochtone mensen die zich stiekem zich gaan gedragen, zoals de allochtonen. Je hebt natuurlijk mensen die zich op een positieve voorbeeld nemen aan allochtonen, maar je hebt ook mensen die meegaan met sommige allochtonen in een negatieve zin.

Daarnaast vind ik het dikgedruke onzin. Ken jij de hele Marokkaanse bevolking in Nederland? En weet je wat elke Marokkaanse persoon uitvoerd? Nee. Veel geluk als iemand zoiets in statistieken wilt zetten, want dan ben je lang bezig. Het kan zijn dat er (in absolute maten) veel Marokkanen de fout ingaan, maar dan nog kan je niet spreken over de hele groep.

En tuurlijk zullen niet alle allochtonen zich braaf gedragen, maar autochtonen doen dat toch ook niet? Ik vind dat het in de media nogal overkomt, en hier nu ook gedeeltelijk, alsof de allochtone (?) bevolking erger is dan de autochtone bevolking. Misschien zijn de meeste ogen gericht op mensen die niet zijn zoals jullie (allochtonen dus), maar als je verder kijkt, zie je dat er ook veel mis is met de autochtone bevolking. 't Kan zijn dat je het hier niet mee eens bent, maar zo denk ik erover.

E: Mij heb je ook niet horen praten over dat de onderzoek racistisch is BTW. Ik gaf mijn mening over wat ik citeerde.

3. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Niemand ontkent toch dat autochtonen ook misdrijven plegen? Het is wel gewoon een feit dat het percentage criminelen onder de allochtonen bevolkingsgroepen veel hoger ligt. En dat is niet "doen alsof" maar dat wordt gewoon onderbouwd door de cijfers. Het is helaas niet anders. We kunnen het wel negeren omdat het een pijnlijk onderwerp is, maar daar schieten we niks mee op.

4. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Het pure verband tussen etnische afkomst en misdaad is er in mijn ogen niet. Het is niet zo dat een Marokkaan, Turk of Antilliaan bij geboorte al een crimineel is. Dat bestaat niet. Wel is het een feit dat, hoe ''slechter'' mensen het hebben, hoe sneller ze grijpen naar criminele handelingen. Daarom is het allemaal het grootste in achterstandswijken, en daar wonen veel allochtonen. Het heeft allemaal te maken met het leefmilieu, niet met de etnische afkomst.

5. Jorrit010

Jorrit010 Ech wel!

Leuk Bevonden:
    1
    Mwaah. Het heeft ook met mentaliteit te maken. Een mentaliteit die in die cultuur heel anders is als in de onze.

6. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Maar in het nieuws draait het alleen bijna alleen maar om allochtonen die misdrijven plegen. De cijfers geven ook aan dat er veel allochtonen zijn die de fout ingaan. Zoiets is dus moeilijk om te ontkennen. Waar mij het echter omgaat, is dat het moet worden benadrukt dat het om een allochtoon gaat. Doordat de nadruk vaak daar op wordt gelegd, lijkt het (vind ik) alsof de misdrijven die Nederlanders plegen er minder toe doen. Ik krijg daarbij dan een gevoel van 'De Nederlanders zijn braaf.', terwijl dit niet klopt. Ik ben van mening dat het moet gaan om de misdrijf en de dader, niet om de misdrijf en de afkomst.

En tevens vind ik dat doordat men benadrukt dat persoon X van bevolkingsgroep Y dit heeft gedaan, men de hele bevolkingsgroep Y gaat afschrijven als 'fout', 'verkeerd' of iets a nders. Het kan zo zijn dat er veel mensen iets verkeerds doen in bevolkingsgroep Y, maar dat rechtvaardigd nog niet dat je mag gaan generaliseren. Zo denk ik erbij.

7. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Luister hiernaar :thumbs:

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Dat kan er misschien aan bijdragen, maar zou het nooit allemaal verklaren. Volgens mij wonen er procentueel meer Nederlanders in achterstandswijken dan allochtonen. Daarnaast zit je ook weer met zaken als dorpen (geen allochtonen, wel autochtonen die zich misdragen), die het weer deels recht trekken.

9. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Echt he. In het artikel staat nota bene:

Waar kom je dan in godsnaam? Ik zie echt nooit wat gebeuren. 8)

Het is trouwens niet alleen van belang om te kijken naar welke bevolkingsgroepen een hoger criminaliteitspercentage hebben, maar ook naar wat voor soort criminaliteit. In het geval van criminaliteit door Allochtonen gaat het volgens mij voornamelijk om kleine criminaliteit, terwijl bijvoorbeeld vrijwel alle witteboordencriminaliteit door autochtonen
    wordt gepleegd. Dat sluit voor mij wel enigszins aan bij het leefmilieu verhaal denk ik.

Laatst bewerkt: 26 jun 2010
  10. DimlightHero

DimlightHero Rule 7

Leuk Bevonden:
    9
    Bij dit soort 'onderzoeken' moet ik altijd aan deze grafiek denken.

Dus zoals Henrive ook al zegt, het is geen oorzakelijk verband.

11. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    edit: nvm, hij verscheen bij mij niet.

12. Kaasstengel

Kaasstengel Never, ever give up!

Leuk Bevonden:
    0
    Jawel.

13. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Artikel nog niet gelezen (te moe, te laat + wall of text), en het is door de kritische wetenschappelijk denkende members onder ons vast al gemeld, maar CORRELATIE is geen CAUSALITEIT.

Morgen meng ik me wel even in de discussie, want ik zag zo snel op de eerste pagina's al weer wat onzin voorbij komen :9

14. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Nog nooit een 16-jarige zien auto rijden dan? :eek:

Wel gewoon in Nederland he, niet in Amerika uiteraard. :lol:

Ik zou zelf ook graag een onderzoek willen zien waarbij het percentage van het aantal criminelen van autochtone en allochtone afkomst, maar dan wel allemaal uit achterstandswijken. Daarmee kunnen we een veel betere conclusie krijgen.

Laatst bewerkt: 28 jun 2010
  15. Sliv

Sliv The One and Only

Leuk Bevonden:
    230
    Staat gewoon in de tekst.

Deel Deze Pagina