WK 2010 [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 21 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roerbakmie

Roerbakmie .....

Leuk Bevonden:
    0
    Lol, vol in z'n jongeheer.

Toch spannende laatste minuten!

Laatst bewerkt: 26 jun 2010
  2. Kaasstengel

Kaasstengel Never, ever give up!

Leuk Bevonden:
    0
    Net de samenvatting gekeken van Uruguay- Zuid Korea. Het dubbletje kon op beide kanten terecht komen als ik het zo zag...

Wat een beauty van Suarez, welke club gaat hem kopen ?

Trouwens, wat vinden jullie van de armbandjes bij Oranje, de Power Balance?
    Dadelijk worden we gedisqualificeerd omdat het ding telt als doping? :+ 8)

Voor de mensen die niet weten wat ik bedoel:

WK-weblog: in balans richting de wereldtitel

26 June 2010

Wesley Sneijder begon er een paar dagen geleden ineens over. Hij had een bandje geïntroduceerd bij Nederland, dat voor een betere balans in je lichaam zorgde. Inmiddels draagt half Oranje het witte bandje, de Power Balance genoemd.

Het eerste voorbeeld van Sneijder was heel eenvoudig. Mensen die normaal gesproken voorover buigen en hun eigen tenen niet kunnen aanraken, kunnen dat wel met het armbandje om hun pols. “Zelf merk ik dat ook”, vertelde de kleine middenvelder trots. Hoe het armbandje precies werkte, bleef onduidelijk. Iets over het energieveld in je lichaam, dat in balans gebracht zou worden door de armband. Leuk verhaal, maar als nuchtere Hollander haal je er toch je schouders voor op. Beter in balans zijn door een kunststof armband te dragen, het zal allemaal wel.

Maar na het verhaal van Sneijder ben ik er toch op gaan letten en wat bleek: steeds meer spelers gingen het bandje dragen. Tijdens de laatste training van Oranje voor de wedstrijd tegen Kameroen in Kaapstad zag ik al een handvol internationals met het witte armbandje lopen. Toen Giovanni van Bronckhorst vervolgens zaterdag tijdens een interview aanschoof met hetzelfde bandje om zijn pols, was de nieuwsgierigheid gewekt.

“Euhm”, begon de aanvoerder van Nederland zijn verhaal. “Tsja. Wat het bandje precies doet, weet ik niet. Iets met plussen en minnen, daar schijnt je lichaam op te reageren”, vertelde hij, terwijl hij naar zijn bandje wees. “Kijk, je ziet hier twee ronde vlakjes. Daar zit iets in, wat goed voor je evenwichtsgevoel en kracht schijnt te zijn”, stamelde hij wat onhandig.

Uit de manier waarop Van Bronckhorst over het armbandje vertelde, bleek dat hij zelf ook wat sceptisch was over het nieuwe fenomeen. “Of ik er honderd procent in geloof? Tsja...niet honderd procent misschien, maar wel één procent. En als dat helpt om wereldkampioen te worden, draag ik dat armbandje graag”, lachte hij.

Wereldkampioen worden dankzij een armbandje, het klinkt bizar. Maar wedden dat iedereen in Nederland over een tijdje met zo'n ding loopt, als Oranje de titel pakt?

Laatst bewerkt: 26 jun 2010
  3. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    2 leuke wedstrijden vandaag. Blij dat Uruguay door is, prachtige goal die tweede. Jammer dat USA afvalt maar wel leuk dat er zo een Afrikaans team bij blijft.

En dan nog even in mijn ogen zeer slecht nieuws:

4. Roerbakmie

Roerbakmie .....

Leuk Bevonden:
    0
    Biostabil 2000 anyone?:+

5. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Dat wordt dus een kwartfinale zonder rechtsback.

Ik schakelde vanavond maar van de Belg naar de NOS, die Belgen waren echt pro-VS, niet normaal. Bij de 1-0 van Ghana zei hij gewoon niks en bij de 1-1 werd hij helemaal gek :x

6. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Arme Greg.

7. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Waarom zouden we geen rechtsback meer hebben door deze scheids?

8. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Had 1-1 voorspeld:) weer bij de top 5.
    In een andere poule sta ik 18de van de +/- 1.0008)

9. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Hij had negen gele en één rode kaart gegeven bij Duitsland tegen Servië. Gregory staat op scherp en loopt dus de kans nog een gele kaart te pakken tegen Slowakije, wat dus vrij makkelijk blijkt te zijn met deze scheids. Hierdoor zou hij dan niet mee kunnen doen in de kwartfinale.

Ach ja, Boulah deed het ook goed laatste wedstrijd.

10. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Worden de kaarten niet meer kwijtgescholden na de groepsfase?

11. BlackTerror

BlackTerror Delicious

Leuk Bevonden:
    4
    Nee, pas na de kwartfinale.

12. Ik acht de meeste professioneel genoeg om daar mee om te gaan. Zie bijvoorbeeld de Jong tegen Kameroen. Speelde ook met geel op zak en hield zich ook in.

Als het echt moet, dan moet het maar anders niet. Geen domme tackles in gebieden waar het nergens om gaat

13. GoDz ViSioN

GoDz ViSioN .

Leuk Bevonden:
    7
    Ik denk dat niemand twijfelt aan de professionaliteit van de spelers. Maar het feit dat deze scheids zoveel gele kaarten uitdeelt geeft aan dat het een pietluttige, wedstrijdverkrachter is die het spel niet aanvoelt. En verdedigend deed Boula het goed, dus zet hem daar lekker neer. Kunnen we Greg tenminste gebruiken tegen een echte tegenstander.

14. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Maar de Jong was dan ook gewoon mongool bezig toen hij die kaart pakte, hij had daarnaast ook nog 1 keer rood kunnen pakken en nog eens geel. Bijna al zijn overtredingen waren op het middenveld en hij kan zich daarnaast een stuk beter inhouden op zijn positie dan dat van der Wiel dat kan op de zijne.

15. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ik vin dat Wiel en de Jong niet eens moeten spelen morgen. Als we zonder die 2 niet kunnen winnen van Slowakije hebben we daar geen reet te zoeken.

Ja ze zijn best goed en ja ze hebben Italië geklopt, maar ik denk nog steeds dat het niet een al te groot probleem moet zijn.

16. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Dat was vroeger.

Agree. Ook staat Slowakije dik onderaan bij de bookies. En zeg nou eerlijk. Toen Italie de druk op voerde hadden ze eigenlijk 4-5 doelpunten moeten maken.

Vooral het feit dat ze in 60 minuten tijd 1 kans creëren en zelf 10 grote kansen tegen krijgen. Leuk voetbal gister om te kijken maar beide wedstrijden waren van Jupiler niveau. Hoeveel ruimte kun je krijgen en hoe slecht kun je er mee om gaan. Als ik bij de F-jes ga kijken zie ik serieus soms beter voetbal. Uruguay of Ghana maakt gewoon op voorhand geen schijn van kans tegen Nederland of Brazilië....

Laatst bewerkt: 27 jun 2010
  17. Roerbakmie

Roerbakmie .....

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind Uruguay toch wel van een iets hoger niveau als Ghana hoor.

Ik denk dat je Uruguay wel naast teams als bijvoorbeeld Denemarken kan plaatsen. Ghana is toch een minder team.

18. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Organisatie achterin bij Uruguay klopt niks van. Kijk maar eens naar de goal van Zuid-Korea. 3 man springen mee om te koppen en waarvan er ook nog eens een Uruguayaan het kopduel wint en hem zo klaar legt voor de Zuid-Korean...

Daarnaast was het bij 1-0 en 2-1 constant een open huis achterin. Je zou verwachten dat als ze voor staan ze het achter wat dichter gooien. Gek genoeg deden ze dat wel iets beter na de 1-1. Tevens heeft Zuid-Korea genoeg kansen gehad om de wedstrijd naar zich toe te trekken. Daar mag Uruguay van geluk spreken. Beetje betere tegenstander maakt die kansen wel af.

19. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Lol jij pakt 1 moment van het WK eruit en beweert dat de organisatie van Uruguay niet klopt.
    Toevallig zijn er dit hele WK 2 teams die de 0 hebben gehouden, en inderdaad, Uruguay is er daar 1 van.

Uruguay staat juist heel goed achterin.

20. GillesD12

GillesD12 Active Member

Leuk Bevonden:
    50
    Dat klopt niet helemaal, aangezien ze er dus eentje tegen kregen gister :p

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina