[XOne] Transformers: The War for Cybertron

Discussie in 'Games' gestart door Lukky NL, 11 dec 2009.

  1. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Escalation heet die mode geloof ik. Dat is volgens mij net zoals Gears of War dat je samen moet werken om wave na wave aan vijanden kapot te schieten. Ik heb het nog niet gedaan, omdat ik nog bezig ben met de singleplayer. Vandaag heb ik chapter 7 en 8 gehaald. Dus nog twee chapters te gaan. Morgen heb ik hem vast wel uitgespeeld. En dan ga ik pas wat multiplayer spelen.
     
  2. haenkie

    haenkie Active Member

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    0
    Op gamespot een 6,5 alleen heel raar krijg je de review niet te zien.
    Ik vertrouw gamespot toch niet meer na die commotie rondom die review van een jaar of wat geleden.
     
  3. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    Gamespot en Eurogamer zijn zowiezo crap in reviews.

    Altijd zo geweest en dat is na Transformers niet veranderd.
     
  4. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Ja; Escalation gister snel even gespeeld.
    Is leuk...maar best pittig! Level 7 gehaald met 3 man.

    Had ik ook gezien ja.
    Belachelijk, vind dat echt niet kunnen. Bij een score hoort een review.
    Geen review, geen score. Simpel.
     
  5. iRoy

    iRoy Held op sokken

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    1
    OMG! Wat een gave game zeg! Heb alleen chapter 1 nog maar gespeeld, maar damn WAT VET! Zo gaaf om ook alle bekende Transformers weer te zien en vooral te horen (Starscream, SOUNDWAVE :D) echt heel gaaf! Verhaal is ook erg tof, voor zover ik al ben ;)
     
  6. The Crow

    The Crow Active Member

    Berichten:
    421
    Leuk Bevonden:
    2
    Zie hier wel gewoon de review staan.
     
  7. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Vanochtend heb ik het spel uitgespeeld. Super goede SP moet ik zeggen. Laatste baas was erg pittig. Maar hoe vaker je het probeert des te beter het gaat. Je gaat patronen ontdekken en dan lukt het uiteindelijk wel. Dus moeilijk, maar niet frustrerend. Daar houd ik van.

    Net heb ik Escalation gespeeld, dat is erg leuk. Je speelt met 4 man. Met iedere kill die je maakt verdien je punten en die punten heb je hard nodig. In het level staan allemaal pods waar je die punten aan kan uitgeven. Bijvoorbeeld voor ammo, health, schild, granaten, nieuwe wapens etc. Erg leuk gedaan, dat is toch weer een beetje anders zoals Gears of War het bijvoorbeeld doet. Je moet ook goed samen werken, anders kom je niet ver. Ik ben nog niet verder gekomen dan Wave 7. Je kan elkaar ook reviven.

    En die review scores slaan nergens op. Een 6,5 is echt dikke onzin. Het spel heeft een dikke SP en MP. Leuke online zoals Escalation. Het draait allemaal soepel. Speelt lekker, mooie graphics. Niks mis met dit spel. En btw met het uitspelen krijg je vrouwelijke Transformers voor de MP, Arcee en Slipstream. Online kan je altijd wel met een Transformer spelen die je tof vindt.

    Hopelijk komt er een deel 2 en dan hoop ik op nog meer characters zoals Ultra Magnus, Hot Rod, Cyclonus, Scourge etc. Maar goed, voorlopig vermaak ik met wel met dit deel.
     
  8. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Morgen bestel ik em bij mediaoffer en dan ga ik absoluuuuuut vrij gauw die Escalation mode checken, want horde/nazi zombies vind ik echt geweldig. En dat dan in een TF game, hell yeah.
     
  9. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Het is een toffe mode. De punten die je haalt in Escalation (door kills te maken) kan je ook spenderen aan het openen van deuren in een level. Daar ligt dan bijvoorbeeld health en ammo (of van die zware hele sterke wapens), maar je kan het ook gebruiken uit tactisch oogpunt. Want sommige kamers kan je maar van 1 kant in. Dan heb je ook geen last van dat je in je rug wordt aangevallen. Escalation is zeker een leuke mode om naast de gewone MP te blijven spelen.

    Edit: Zit net de Gamespot review te lezen. Wat een berg onzin staat daar in zeg. Zit die te zeuren over eindeloze baasgevechten. Je moet erachter komen wat de beste manier is om ze te verslaan. Weet je de goede tactiek, bijvoorbeeld voor het ontwijken van salvo's raketten, dan is het niet moeilijk meer. En daarnaast waren ze leuk om te doen. Het is niet frustrerend zoals de bazen in Ninja Gaiden 2. Het is je eigen schuld dat je geraakt wordt.

    Ook zat hij te zeuren over het gebrek aan ammo. Dat valt reuze mee. Je hebt 2 wapens en je ammo als voertuig. Is je ammo van je ene wapen op, dan kan je snel switchen naar je andere wapen. Je moet gewoon raak schieten. Die gozer zit denk de hele tijd te sproeien, dan ben je inderdaad snel door je kogels heen. Plus dat je een turret mee kan nemen, dan heb je dus 4 wapens tot je beschikking. En er ligt genoeg ammo. Maar goed, hij zat zelfs te zeuren dat het herladen van je wapen te lang duurt. Dat gaat juist snel, 1 seconde ofzo. Echt geen punt om over te zeuren.

    Nou ja, voor de rest zei die nog dat de SP lang en saai is. Veel herhalende omgevingen. Dat vind ik helemaal niet. Het kleurgebruik is wel vaak hetzelfde, maar de lay-out van de levels is overal anders. Ik heb nooit het idee gehad dat er omgevingen gerecycled zijn. Met bijvoorbeeld Mass Effect 2 zijn de omgevingen veel kaler en ziet iedere gang hetzelfde uit. Mass Effect 2 vond ik ook gaaf, maar dat was ook gewoon een simpele 3rd person shooter. Maar die krijgt wel overal een 9.

    Maar ik houd er over op. het lijkt wel of ik voor High Moon Studios werk.
    Het is gewoon een vet spel. Het feit dat ik het spel nu al heb uitgespeeld zegt genoeg. Want ik speel bijna nooit een spel uit.
     
    Laatst bewerkt: 27 jun 2010
  10. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    Hopenlijk komt die patch voor de multiplayer snel online , want er zitten nog redelijk wat bugs in.

    Bv als de host leaved stopt de game en telt je stats/xp niet.
    Ook irri is dat is als je respawned je vizier rood is....
     
    Laatst bewerkt: 28 jun 2010
  11. tracks789

    tracks789 Active Member

    Berichten:
    377
    Leuk Bevonden:
    0
    ja dat heb ik ook meegemaakt dat de host stopte en alle punten die ik had gehaald telde niet zeer irritant zeker als je in die ronde een paar levels omhoog gaat
     
  12. Frangster

    Frangster Active Member

    Berichten:
    1.892
    Leuk Bevonden:
    28
    Dit is wel wat mij nu stopt om de game te kopen. Ik ben bang dat de omgevingen verschrikkelijk saai gaan worden vanwege Cybertron als locatie.
     
  13. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Bij Gears of War of Fallout is het ook maar een saaie, grijze zooi.....dat maakt die games toch ook niet minder goed?

    Natuurlijk zou ik graag wat meer kleur willen zien; is ook mijn grootste commentaar bij bovengenoemde games, maar de totale speelervaring doet dat naar de achtergrond drukken.

    En daar gaat het om.
     
  14. Nol

    Nol Pulp Fiction

    Berichten:
    2.294
    Leuk Bevonden:
    361
    Een uitgebalanceerde omgeving, welke puur is opgebouwd tbv de gameplay, verliest het kennelijk van een meer gevarieerde omgeving met meer kleurpallet, maar waar de gameplay wordt verziekt door kampeergedrag |:-

    Probeer eens naar de essentie van het gamen te kijken, dit omvat veel meer dan een omgeving met kleur, dan zie je pas hoe goed de maps in elkaar steken :thumbs: Zeker in de multiplayer :9
     
  15. BUZZA

    BUZZA dit is mijn internet

    Berichten:
    625
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind de old skool vormgeving van de characters vet. Dus niet dat het die futuristische misbaksels uit die nieuwe films zijn (die overigens wel gewoon vermakelijk zijn hoor daar niet van).
     
  16. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Escalation is echt zeer verslavend. Maar het is behoorlijk moeilijk om Wave 15 te halen. Dan moet je echt een team hebben wat goed samenwerkt. En een beetje skills hebben kan ook geen kwaad. Net tot Wave 12 gekomen. De waves duren behoorlijk lang.

    Een minpunt is misschien dat er nu maar 2 maps zijn voor Escalation, 1 voor de Autobots en 1 voor de Decepticons. Hopelijk maken ze er meer door middel van DLC. Maar Escalation is apart van de normale multiplayer. Dan heb je wel meer maps and modes.

    Ik vind het behoorlijk meevallen. Ik zou er ook geen moeite mee hebben, omdat gameplay belangrijker. De indeling van de maps en levels zijn goed gedaan. Dat het niet zo kleurrijk is als bijvoorbeeld Kameo, so be it ;)
     
    Laatst bewerkt: 28 jun 2010
  17. Frangster

    Frangster Active Member

    Berichten:
    1.892
    Leuk Bevonden:
    28
    Kleurrijk of niet maakt me niet uit. Als de levels maar slim ontworpen zijn. Gears of War 2 vond ik hierdoor namelijk ook erg slecht.
     
  18. DraiMeister

    DraiMeister I am the Night

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben niet zozeer een Transformers fan. De demo vond ik niet erg leuk. Is de full game wel leuk om te spelen of is het veel van hetzelfde?
     
  19. Chillco

    Chillco Active Member

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    6
    Game uitgespeeld. Toffe game, enige minpuntjes : 5 missies aan elke kant vond ik wel wat kort (ik ben maar gelijk op hard begonnen) en ik had een wat grotere keuze uit verschillende transformers niet erg gevonden (gewoon voor iedere missie 3 andere transformers). Repeterende omgevingen had ik niet zoveel last. Daarnaast werkt alles lekker soepel, transformeren en terug, schieten.
    Multiplayer een paar potjes gespeeld, maar wilde eerst de SP afmaken.
     
  20. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    De full game is wel beter dan de demo. De gameplay is in de demo wat sneller en hectischer. Je bent sneller dood omdat je tegen echte mensen speelt. Maar als je de basis van de gameplay niet leuk vond in de demo, dan ga je het waarschijnlijk ook niet leuk vinden in de full game. Het schieten, transformeren, melee combat, speciale vaardigheden etc. is allemaal hetzelfde in de retail versie natuurlijk. Het is niet zo dat de SP opeens verandert in een platformer. Het is een 3rd person shooter, een pure actiegame.
     

Deel Deze Pagina