Het is een toffe mode. De punten die je haalt in Escalation (door kills te maken) kan je ook spenderen aan het openen van deuren in een level. Daar ligt dan bijvoorbeeld health en ammo (of van die zware hele sterke wapens), maar je kan het ook gebruiken uit tactisch oogpunt. Want sommige kamers kan je maar van 1 kant in. Dan heb je ook geen last van dat je in je rug wordt aangevallen. Escalation is zeker een leuke mode om naast de gewone MP te blijven spelen.
Edit: Zit net de Gamespot review te lezen. Wat een berg onzin staat daar in zeg. Zit die te zeuren over eindeloze baasgevechten. Je moet erachter komen wat de beste manier is om ze te verslaan. Weet je de goede tactiek, bijvoorbeeld voor het ontwijken van salvo's raketten, dan is het niet moeilijk meer. En daarnaast waren ze leuk om te doen. Het is niet frustrerend zoals de bazen in Ninja Gaiden 2. Het is je eigen schuld dat je geraakt wordt.
Ook zat hij te zeuren over het gebrek aan ammo. Dat valt reuze mee. Je hebt 2 wapens en je ammo als voertuig. Is je ammo van je ene wapen op, dan kan je snel switchen naar je andere wapen. Je moet gewoon raak schieten. Die gozer zit denk de hele tijd te sproeien, dan ben je inderdaad snel door je kogels heen. Plus dat je een turret mee kan nemen, dan heb je dus 4 wapens tot je beschikking. En er ligt genoeg ammo. Maar goed, hij zat zelfs te zeuren dat het herladen van je wapen te lang duurt. Dat gaat juist snel, 1 seconde ofzo. Echt geen punt om over te zeuren.
Nou ja, voor de rest zei die nog dat de SP lang en saai is. Veel herhalende omgevingen. Dat vind ik helemaal niet. Het kleurgebruik is wel vaak hetzelfde, maar de lay-out van de levels is overal anders. Ik heb nooit het idee gehad dat er omgevingen gerecycled zijn. Met bijvoorbeeld Mass Effect 2 zijn de omgevingen veel kaler en ziet iedere gang hetzelfde uit. Mass Effect 2 vond ik ook gaaf, maar dat was ook gewoon een simpele 3rd person shooter. Maar die krijgt wel overal een 9.
Maar ik houd er over op. het lijkt wel of ik voor High Moon Studios werk.
Het is gewoon een vet spel. Het feit dat ik het spel nu al heb uitgespeeld zegt genoeg. Want ik speel bijna nooit een spel uit.
Laatst bewerkt: 27 jun 2010