Mogelijk totaalverbod gewelddadige games

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sloober, 1 jul 2010.

1. Sloober

Sloober Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Weet niet waar anders dit topic kan dus dan maar hier..

Minister overweegt verbod op games
    Als winkels computerspelletjes met gewelddadige scènes blijven verkopen aan kinderen, gaat minister Hirsch Ballin ze verbieden. Hij heeft daarover een brief geschreven aan de Tweede Kamer.

Vorig jaar heeft de minister met de winkels afgesproken dat ze meer op leeftijd zouden gaan controleren. Er zijn twee leeftijdsgrenzen: 12 jaar en 16 jaar.

Een eventueel verbod geldt niet voor gewelddadige films. Hirsch Ballin verwacht namelijk dat een verbod op games op minder weerstand zal stuiten.

Vooral die laatste 2 zinnetjes! Na onze privacy afgenomen te hebben op internet is dit de volgende stap van het CDA, niet te geloven!

http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieu...enland/minister-overweegt-verbod-op-games.xml
    http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/07/hirsch_ballin_wil_weer_games_v.html
    http://binnenland.nieuws.nl/602012/mogelijk_verbod_op_gewelddadige_games

2. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Storm in een glas water, denk je echt dat ze een miljardenindustrie die geen bewezen negatieve effecten heeft gaan verbieden? Dat lukt niemand :p.

Maak me geen zorgen, topic is overbodig :p.

3. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Maar dat doet er toch allemaal niet toe? Als er maar genoeg dombo's in de tweede kamer zitten die denken dat het schadelijk is, kunnen ze het verbieden. Is in Duitsland en Australië toch ook gebeurd?
    Nu verwacht ik niet dat een dergelijk voorstel er door komt, maar you never know!

4. Sloober

Sloober Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Ik denk echt niet dat het CDA zich wat aantrekt van wat de industrie wereldwijd doet, dit gaat tenslotte om NL. Het ergste vind ik nog dat ze games en niet films willen verbieden omdat tegen games weinig weerstand komt.. Walgelijk.

edit: om RTL nieuws te quoten: "Uit onderzoek is gebleken dat vooral jonge mensen schadelijke gevolgen kunnen ondervinden van geweldadige games"

Laatst bewerkt: 1 jul 2010
  5. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    CDA is een oppositie partij.. Met de liberalen die waarschijnlijk in de coalitie komen (D66/VVD) zie ik dit er niet doorkomen.

Ze moeten gewoon de oorzaak van het probleem aanpakken.. Dus wat betere controle op het kopen van games.

6. Ji E Toy

Ji E Toy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Joepie, nu krijgen wij ook groen bloed...
    Misschien moet ik straks weer terug naar pc-gaming, kan je tenminste alle spellen downloaden, aangezien daar nog steeds geen verbod op is (Misschien ideetje om dat eerst te regelen?)

7. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.131
    Gaat toch niet gebeuren.

8. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Dan ben ik benieuwd welke onderzoeken RTL heeft gezien, want ik heb nog nooit harde bewijzen gezien. Vind het echt onzinnig dit om de massa te straffen, omdat sommige kinderen gewoon ziek in hun hoofd zijn of slecht worden opgevoed.

9. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, ten eerste is dat walgelijk, ten tweede is het ook niet wenselijk. Met die laatste zin impliceert hij dat hij eigenlijk ook een verbod op gewelddadige films wilt. Waar ligt dan de grens? Mag het nieuws dan ook geen gewelddadige beelden meer uitzenden en zou de overheid dus maar censuur moeten hanteren?

Ik las het bericht net zelf in mijn regionale krant. Echt volkomen belachelijk! Maar ik weet niet hoor, zijn echt wel flink wat conservatieve personen in tweede kamer die zo'n verbod graag ingevoerd zien worden.
    Eigenlijk weet ik alleen zeker dat D66 zich fel tegen zo'n verbod keert. VVD waarschijnlijk ook, maar die varen tegenwoordig een steeds conservatievere en christelijkere koers...

EDIT: Blijkt dat het allemaal toch wel mee valt. Van wat ik gelezen heb zijn D66 en GroenLinks fel tegen zo'n verbod en zijn de VVD en de SP tegen een gameverbod.
    De SGP, ChristenUnie en het CDA zijn in ieder geval voor. PvdA geloof ik ook. Eigenlijk ben ik benieuwd wat het PVV hiervan vind. Waarschijnlijk tegen, ze hebben ten slotte toch al een andere 'oorzaak' gevonden voor het geweld in de samenleving. :9

10. Juunanagou

Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.066
    ^ PVV is dus de doorslag gevende factor. :cool:

Meerderheid voor of meerderheid tegen hangt van hen af. :+

11. Sloober

Sloober Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Control magazine heeft voor de liefhebbers vlak voor de verkiezingen dit artikel online gezet waarin alle politieke partijen hun standpunten over games worden gevraagd: http://control-online.nl/politiek/

Stukje van PVV is hilarisch..

12. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Als dit echt gebeurt, dan importeer ik gewoon al mijn games en speel ik wel op een Engelse account...

13. WOUW5

WOUW5 Cpt. Censorshades!

Leuk Bevonden:
    13
    Mijn post gaan ze toch niet controleren en games kopen in de winkel doe ik toch al niet meer. Als dit belachelijke verbod er al door komt, wat willen ze me dan maken?

14. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
    Het stukje van PVV is inmiddels voor mij niet hilarisch meer, eerder typerend. Bij mij in de buurt zou ook een debat-avond gehouden worden en alle partijen waren uitgenodigd. Een dag van tevoren belt de PVV op dat ze niemand konden leveren... Ze proberen echt alles dat mogelijk negatieve media-aandacht kan geven te mijden. Liever zoekt Geert de media zelf op wanneer hij weer een of andere actie in zijn hoofd heeft die zijn aantal zetels doet groeien.

OT: Geert moet waarschijnlijk eerst goed onderzoeken hoe games binnen zijn achterban liggen en kan er dan pas uitspraken over doen. Straks zou hij nog stemmen gaan verliezen door zijn uitspraken :eek:

Bedankt voor de link trouwens. Maar ik schrik toch wel van een paar dingen, twee in het bijzonder:

Dit is echt een ongelooflijk hypocriet verwijt, D66 is juist de partij die duidelijk is over haar standpunten, terwijl de PvdA in mijn mening juist het minst duidelijk is over haar standpunten. Bij control komen ze erg pro-gaming over, terwijl andere PvdA'ers hier duidelijk anders over denken.
    Voorbeeld: http://www.youtube.com/watch?v=qfCj9_Wt_AQ

Ten tweede vind ik het absurd dat een partij als de VVD die zichzelf 'liberaal' noemt zo verschillend denkt over gamen. VVD wordt maar conservatiever en christelijker. Een slechte ontwikkeling als je het mij vraagt!

15. Sloober

Sloober Active Member

Leuk Bevonden:
    16
  16. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Nou ja, een Teeven dat is ook zo'n totalitaire mofo.

17. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Sommige mensen moeten echt niet in de politiek

"Ow hallootjes, we gaan even alles wat slecht is verbieden zodat het nog intressanter word voor degene die we ervoor proberen te beschermen!"

Check de face van die kerel ook dan :lol:

18. eriktoemen

eriktoemen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    denk niet dat dit verbod er zal komen zonder rellen :p
    en wat geert wilders betreft die zit wss dagelijks gta te spelen waar hij buitenlanders kan neerschieten.

19. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Vraag me alleen af hoe er gemeten moet worden wat geweldadig is, en wat niet..

Maar sommige games hadden van mij best verboden mogen worden.

20. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    maar als ze dit doen dan kunnen ze ook gewoon 80% van TV series/Films verbieden, mogen er geen speelgoed wapens/water pistolen verkocht worden en het eindigt uiteindelijk dat schaken ook verboden wordt want daarmee moet je je tegenstander uitschakelen.
    Over 20 jaar is dit het enigste wat we nog mogen doen:

Deel Deze Pagina