Inderdaad, ten eerste is dat walgelijk, ten tweede is het ook niet wenselijk. Met die laatste zin impliceert hij dat hij eigenlijk ook een verbod op gewelddadige films wilt. Waar ligt dan de grens? Mag het nieuws dan ook geen gewelddadige beelden meer uitzenden en zou de overheid dus maar censuur moeten hanteren?
Ik las het bericht net zelf in mijn regionale krant. Echt volkomen belachelijk! Maar ik weet niet hoor, zijn echt wel flink wat conservatieve personen in tweede kamer die zo'n verbod graag ingevoerd zien worden.
Eigenlijk weet ik alleen zeker dat D66 zich fel tegen zo'n verbod keert. VVD waarschijnlijk ook, maar die varen tegenwoordig een steeds conservatievere en christelijkere koers...
EDIT: Blijkt dat het allemaal toch wel mee valt. Van wat ik gelezen heb zijn D66 en GroenLinks fel tegen zo'n verbod en zijn de VVD en de SP tegen een gameverbod.
De SGP, ChristenUnie en het CDA zijn in ieder geval voor. PvdA geloof ik ook. Eigenlijk ben ik benieuwd wat het PVV hiervan vind. Waarschijnlijk tegen, ze hebben ten slotte toch al een andere 'oorzaak' gevonden voor het geweld in de samenleving.
Laatst bewerkt: 1 jul 2010