Het School & Opleidingen Topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Syn3rgy, 7 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jorrit010

    Jorrit010 Ech wel!

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    1
    Ga zelf ook HBO doen, na vorig jaar een maand aan de UU gestudeerd te hebben. Communicatie, versnelde versie. Ik weet niet op wat voor hogeschool je het wil gaan doen (ik in Rotterdam), maar ik zou gewoon wat open dagen bezoeken (als die er nog zijn) en heel veel vragen stellen aan studenten.
     
  2. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    [​IMG]

    :thumbs:
     
  3. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.693
    Leuk Bevonden:
    17.901
    werk ik al. ;)
     
  4. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.040
    Leuk Bevonden:
    9.594
    Haha genant moment :p.

    AVHAHA _O_
     
  5. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.693
    Leuk Bevonden:
    17.901
    Niks genants aan hoor, werken bij de appie is best tof. :+
     
  6. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.040
    Leuk Bevonden:
    9.594
    Ja inderdaad, best tof werk. Maar grappig dat AVHAHA het gelijk raadt 8).
     
  7. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.693
    Leuk Bevonden:
    17.901
    haha ja dat is wel toevallig..
     
  8. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Geen één opleiding zal 100% naar wens zijn, dat zul je altijd hebben. Er zitten altijd wel een paar vakken tussen die je niet boeien. Dat hoort er gewoon bij.

    HBO is zo moeilijk als je het zelf maakt. Je kan er zo doorheen fietsen, maar dan leer je ook vrij weinig en haal je allemaal zesjes. Stage is juist leuk, dan ben je veel doelgerichter bezig en leer je daadwerkelijk wat.
     
  9. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Ik heb juist HBO gekozen vanwege de praktijk visie.....

    Ik zie het met een vriend van me, die kon dit jaar cum laude afstuderen in Business Administration (specifieke minor weet ik niet zeker), maar kwam dan op een krappe arbeidsmarkt.
    Hij heeft nu voor zichzelf de keuze gemaakt op een half jaar stage te lopen bij een consultancy bedrijf. Met deze stage heeft hij veel meer kans op de arbeidsmarkt, iets wat ik zelf nooit had verwacht bij een WO studie, dat je daar nog moeite hebt om een baan te vinden.
     
  10. Sloober

    Sloober Active Member

    Berichten:
    2.312
    Leuk Bevonden:
    16
    Het is momenteel overal moeilijk om een baan te vinden, en dan kan je wel onder je nivo gaan werken maar werkgevers zien dat echt als een minpunt als ze dat op je CV zien staan, erg verstandig van hem dus.
     
  11. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Je zet toch gewoon de relevante zaken op je CV?

    Als ik bij een IT bedrijf studeer, schrijf ik niet op dat ik een half jaar vakkenvuller ben geweest bij de AH. Wel schrijf ik op dat ik een aantal Microsoft 2008 en Cisco certificaten behaald heb. Vice versa hetzelfde verhaal.
     
  12. Sloober

    Sloober Active Member

    Berichten:
    2.312
    Leuk Bevonden:
    16
    Als jij een half jaar onder je nivo gaat werken dan moet je dat toch vermelden? Anders komt er een gat in je CV, en da's even erg..
     
  13. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Ik heb nu gekozen voor de opleiding tot MAROF aan het MIWB op Terschelling. Na die blamage op de hogeschool Rotterdam met zo'n saaie opleiding wou ik het over een totaal andere boeg gooien. Helaas heb ik vanuit de Havo E&M gedaan dus sluit dit niet aan op wat ik nu ga doen. Heb dus net een week bijspijker cursus Natuurkunde gehad op het eiland en moet de komende 2 maanden flink aan de bak om de basis op orde te krijgen.

    Schijnt wel een bizar zware opleiding te zijn, vooral in het begin. Maar heb er toch wel zin in, denk dat dit me tenminste bezig houd i.p.v. International Business & Management in Rotterdam, waar ik maar 3 halve daagjes per week naar school ging ongeveer :+
     
  14. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Het ligt veel meer aan je sector dan je niveau en het is zeker niet overal moeilijk een baan te vinden. Een vriend van me was nog bezig met afstuderen en kreeg per brief al 8 banen aangeboden. :confused:
     
  15. Sloober

    Sloober Active Member

    Berichten:
    2.312
    Leuk Bevonden:
    16
    Welke richting/studie deed hij?
     
  16. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    In de beta zijn er sowieso grote tekorten in Nederland, maar hij specifiek deed ook Elektrotechniek en studeerde af in elektromagnetisme.
     
  17. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Wat een onzin, dat bewijst juist dat je wilt werken..
     
  18. Sloober

    Sloober Active Member

    Berichten:
    2.312
    Leuk Bevonden:
    16
    Ach ieder zn ding, heb genoeg verhalen gehoord en gelezen van mensen die negatief benaderd werden nav hiervan, maar als jij in deze situatie zit en er geen problemen mee hebt moet je het vooral doen..
     
  19. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    "Gehoord en gelezen" tja... En waarom zou ik in die situatie zitten, in de branche waarin ik ben afgestudeerd is meer dan zat werk.. 8)

    Er loopt hier een piloot rond op dit forum die door de crisis geen baan kon vinden en toen noodgedwongen bij de Appie of iets dergelijks ging werken. Uiteraard héél ver onder zijn niveau, maar je wordt er sowieso niet slechter van en iedereen zal het begrijpen (blijkbaar niet volgens jou..).
     
  20. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Elke werkervaring is relevant. Anders gaan ze vragen stellen of je niet in dat gat iets gedaan hebt.

    Wat denk je dat beter staat? Een vakkenvuller met goede referenties of een jaar lang niets gedaan?

    Ik heb zelf liever dat 1e.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina