De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 13 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Ook met nieuwe banden heb je dit hoor, komt gewoon door het weer. Als het een hele tijd niet geregend heeft en het gaat plotseling wel regenen dan spoelt de regen al het stof en zand tussen het asfalt weg wat als resultaat geeft een glad oppervlak. Je band is pas op als je totaal geen profiel meer hebt op je loopvlak. Ik zou er niet al te snel nieuwe banden onder gooien, gewoon rustig aan doen in de regen.
     
  2. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    In de meeste banden zitten die indicatie puntjes ook toch?
    Zelf hou ik altijd met me voorband die indicatie puntjes aan zodra die daar komt vervang ik m wel,maar achter gaat het profiel er compleet vandoor hoor op het loopvlak:)
     
  3. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Vriend van me rijd door totdat zijn band er zo uitziet }:]

    [​IMG]
     
  4. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    ik kreeg er 75 euri boette voor en toen was die nog niet eens zo ver:mad::p
     
  5. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    En je achterwiel blokkeert sowieso snel doordat het gewicht naar het voorwiel gaat. In de regen kun je je achterrem beter met rust laten, want dan wordt dat effect enkel versterkt.
     
  6. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan lag het misschien niet zo zeer aan me band, maar die moet als nog vervangen worden. In het midden zit er echt vrijwel niks meer op. Ook me rij-instructeur zei het meteen tegen me, toen ik mijn motor ging showen.
     
  7. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Ah ok, nou dan moet die uberhaupt gewoon vervangen worden. Maar een blokkerend achterwiel is gewoon iets dat je snel hebt als je een beetje teveel druk gaat uit oefenen (zeker bij glad wegdek).
     
  8. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Nog 3 maanden en 4 dagen. Dan is het volvermogen tijd!

    Vandaag 20 geworden! Helaas geen Multistrada kado.
     
  9. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3

    Gefeliciteerd :), wist niet dat je nog zo (relatief) jong was. Wel logisch aangezien je idd nog met de 25kw beperking zat :D. Maar goed, dan is het misschien maar beter dat de MS nog even moet wachten, anders ben je 20 en heb je qua motoren al niets meer om naar uit te kijken. Nou is het mijn 26 en Monster 1100s niet echt anders moet ik toegeven, hehe.


    Hij rijdt lekker trouwens, de 1100, m'n enige klacht is dat hij zo nu en dan helemaal stilvalt/afslaat bij terugschakelen (misschien 5 of 6 keer in 800km). Beetje link, want terugschakelen geschiedt vaak bij de kritiekere punten (rotondes, kruispunten, afritten), kwam laatst al met een blokkerend achterwiel aanglijden bij een rotonde, totdat ik m'n koppeling maar weer introk :D.

    Jij daar nog last mee gehad Beuk? De HM heeft min of meer hetzelfde blok toch? Andere M1100 bezitters die het hebben, denken dat het ligt aan de 'nieuwigheid' van de motor, i.e. het slijt er weer uit. Ook wordt er gesproken over de afstelling van de standaard ECU (te arm). Ik ga het maar eens melden bij Goedhart met m'n 1k km beurt volgende week.
     
  10. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Beuk had toch ook problemen met zijn ECU?
     
  11. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Ja, nou ja. Die nieuwe ECU en de open pijp zonder 'lambda sondes' (sp?) ging niet echt lekker in combinatie met de Siemens ontsteking geloof ik.
     
  12. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Afgelopen zaterdag nog lekker sportief tochtje gemaakt :)
    Stukje de grens over bij Duitsland heb je een paar supermooie bochten, erg van genoten.

    Vriend van me rijdt ook voor de 2de keer mee maar laat zich niet door ons opfokken! (gelukkig maar) dus af en toe is het even wachten geblazen op een parkeerplaatsje (warm).
     
  13. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Heb het bij de 696 ook gehad. Precies het zelfde, bij het inknijpen van de koppeling sloeg de motor dan af en duurde het best wel weer even ( 8 secs ) voor de motor weer aan sloeg. Dit was wel met de race ecu etc. Op begegeven moment daarvoor naar de dealer geweest, maar die hadden het te druk blabla (motor mercuur :+ ) Vervolgens heb ik er weer een tijdje op doorgereden en is het eigenlijk nooit meer gebeurd. Ook lees ik deze verhalen van de nieuwe Multi eigenaren ook regelmatig. Toch raar.

    Overigens zal de nieuwe Multi voor mij ergens begin volgend jaar worden, als ik het dan al wel kan betalen. Wil toch eigenlijk niet weer in een winterseizoen met een nieuwe fiets beginnen. Vorige keer ook gehad en dat is toch niet leuk. Verder hoop ik dat de Multi dan ook al weer iets verder doorontwikkeld is. Ik weet in elk geval zeker, dat als ik hem dan heb, ik minstens 2 weken op motorvakantie vertrek!
     
  14. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3

    Ok, nou dat is dan nog hoopgevend, misschien gaat het bij mij ook vanzelf weg.




    Daar is het wel de ultieme motor voor ja. Wat kost de multi variant die je wilt hebben eigenlijk?


    Ik had zelf ook wel zin om op vakantie te gaan met de motor, 12 juli was gepland. Maar mijn tassen (van Givi) arriveren niet op tijd. En de nieuwe 796 van m'n vriendin heeft alweer de geest gegeven. Blok lekte behoorlijk olie omdat het schroefdraad (in het linker carterdeel) beschadigd was, de moer die de toevoer van olie naar de koppeling controleert zit daar. Ze wilden het hele blok al uit elkaar gaan trekken, maar dat hebben we toch maar niet geaccepteerd. Het wachten is nu op een nieuw blok.

    Het zit nog niet echt mee dus.
     
  15. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Hmm zo komt Ducati wel weer aan z'n naam zeg :+

    Ga je nu nog wel op vakantie of redden jullie het dan niet meer qua tijd?

    Vertrek zelf 31 juli nog voor 10 dagen naar Frankrijk.Wordt een beetje een afscheidsrit voor de 696, zal daarna niet meer zo'n lange rit er op maken. Aan de ene kant onwijs zin in. Aan de andere kant niet, want ik weet dat ik fysiek helemaal kapot ga door 10 dagen lang de hele dag op die fiets te zitten. Maar goed, dan weet ik de Multi straks weer meer te waarderen haha :+

    Ik hoop een Multi 1200S touring in het rood te kunnen betalen. Zag laatst ook de gewone 1200, en die is ook om te zien prima, maar als je dan ABS wilt, handvatverwarming, middenbok en koffers, dan kan je beter gelijk gaan voor een S touring want die heeft dat allemaal standaard + de Ohlins vering. En adviesprijs daarvan is een 21.300 euro. Hopelijk zit een 2e handse er in, of krijg ik een goede inruil. Maar daar komen we vanzelf wel achter!

    Overigens, je bent nu nog aan het inrijden natuurlijk. Na je beurt ga je al wat meer toeren maken en als je dan bij de 1600 km bent oid ga je natuurlijk echt rijden op dat ding. Naar mijn idee verdween het probleem nadat het blok gewoon werd gebruikt waarvoor die gebouwd is :+ Gassen dus.
     
  16. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Haha, inderdaad. En het erge is dat ik m'n schoonvader nog met man en macht heb moeten overtuigen dat een Monster echt de betere motor zou zijn dan een BMW F800R. Zeker gezien het lage gewicht en de wendbaarheid van de 796. Nou ben ik dat natuurlijk nog steeds van mening, maar het is toch jammer dat het kwaliteits argument toch weer de kop op steekt. Terwijl ik het rotax blok van die BMW zo heb af zitten zeiken :+.

    M'n schoonvader houdt zich netjes, het verbaast me dat hij nog niet z'n 'I told you so' dansje heeft gedaan.


    We kunnen gelukkig het Transporter busje van m'n vriendin dr ouders lenen. Iets minder glamorous dan twee nieuwe Monsters, maar goed. We kunnen wel comfortabel naar zuid-frankrijk (met airco en een stoel :D).

    Maar ja, dan heb je weer wat je altijd hebt als je daar op vakantie bent met de auto, dan mis je je motor verschrikkelijk.


    Ja, je houdt het idd redelijk lang vol op de Monster, maar op een gegeven moment ga je het toch voelen. Maar je gaat daar dus ook echt veel rijden, het is niet zo dat je hem aan het strand parkeert en dan vervolgens lekker gaat zwemmen 2 weken? 10 dagen hardcore touren is wel zwaar ja, zkr met die hitte.


    Tegen die tijd moet je zelfs van een demo of een overjarig model toch een behoorlijk bedrag af kunnen praten? Goedhart wilde van een 1100s demo met iets van 6/700km op de klok al wel 1500 euro afhalen.


    Ja precies, ik meld het even bij de beurt, en daarna wacht ik even af.
     
  17. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Jongens, mijn oude kawa sloeg aan het einde ook wel eens af bij het intrekken van de koppeling. Heb dat doen opgelost door em in te ruilen op een echte motor. Misschien ook een idee voor jullie? :+
     
  18. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Echte mannen met echte motoren hoeven niet terug te schakelen!
     
  19. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Die koppeling gebruik je toch ook niet. Gewoon door die versnellingen rammen!(vu)
     
  20. TDF GANGSTER NL

    TDF GANGSTER NL STB MEMBER

    Berichten:
    138
    Leuk Bevonden:
    0
    Morgen heb ik AVD examen bij het CBR in Sittard hopelijk slaag ik dan in 1X.
    Dan kan ik in de loop van volgende maand mijn bike posten (eerst even rondneuzen en passen). Maar voor zolang kan ik een TDM 850 lenen van een oom.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina