De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 13 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TDF GANGSTER NL

    TDF GANGSTER NL STB MEMBER

    Berichten:
    138
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb af en toe eens op een scooter gereden maar dat is ook niet noemenswaardig.

    De meerwaarde is als je al enige auto ervaring hebt voor het ADV examen kwa regels dan. De kijk-techniek is natuurlijk anders en de plaats op de weg. Ik vond bij het ABV examen de langzame slalom het moeilijkst de rest had ik snel onder de knie.

    Ik denk dat dat voor iedereen anders is IMO aangezien er op de rijschool iedereen ergens anders moeilijkheden mee had.

    Voor de rest wens ik je succes.
     
  2. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Een vriendin van me heeft voor zowel de ADV als ABV een ruime 20 uur gereden, wat mij nogal veel leek. Al zijn vrouwen geen held in het verkeerd, ze heeft wel alles in 1x gehaald.

    Zelf heb ik bijna een jaar mijn auto rijbewijs en een ruime 10k aan kilometers. Weet ook nog wel redelijk goed alles van mijn auto rijlessen, ik denk dat je daar best voordeel uit kan halen.

    Nogmaals gefeliciteerd, ik hoop over een paar maanden hetzelfde te kunnen zeggen.
     
  3. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Aan scooter ervaring heb je weinig, of kan nadelig werken. Hoogstens als je schakelbrommers heb gereden, dat je het wat sneller onder de knie hebt.
    20 uur valt best mee, ben ik uiteindelijk flink overheen gegaan. 8)
    Maar goed, als je rijbewijs eenmaal hebt boeit dat ook niet meer.
     
  4. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    20 uur voor zowel de AVB als 20 uur voor de AVD vind ik best veel op het eerste gezicht!
     
  5. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    20 uur voor AVB en AVD bedoel ik. :)
    Verkeerd gelezen, my bad.
    Alhoewel ik met al mn herexamens voor AVD ook flink in de uren ben gaan lopen voor AVD gedeelte.

    @Beumah: Al nieuwe zomer handschoenen? Moet zelf zeggen dat ik het de laatste tijd prima kan uithouden met de mijnes, korte ritjes weliswaar. Heb alleen het idee dat als ik er hele zomer mee door rijd, ik er van de winter niets meer aan heb (gevoelsmatig). Eerders nog eens gaan kijken voor paar zomer handschoenen, weet alleen nog niet of het leer of textiel gaat worden.
     
    Laatst bewerkt: 8 jul 2010
  6. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Vanmiddag even langs geweest voor m'n beurtje. Het afslaan stelde niet zoveel voor geloof ik, ze hebben wat gereset. Ben benieuwd of het verholpen is.

    Verder heb ik in verband met de ellende van m'n vriendin niet hoeven betalen voor de eerste beurt, dat is zeer attent. Het laatste nieuws wat dat betreft was dat Ducati een nieuw blok klaar heeft om op te sturen. Goedhart liet tevens weten dat Ducati dat overigens nog nooit heeft gedaan. Dus we mogen dankbaar zijn denk ik? Met een week of 2 is dat dus opgelost hopelijk en rijdt ze weer vrolijk rond op een Duc in plaats van een CB600F.
     
  7. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, GP-Pro hadden ze nergens in de buurt in mijn maat. Dus denk dat ik maar de GP-plus of een andere gaat halen. Die winterhandschoenen van mij beginnen nu ook helemaal te scheuren tussen de vingers, dus is nou wel dringend nodig. Heb alleen zo weinig tijd.

    En iets anders. Ik denk dat me accu het niet heeft gehaald dat lange stil staan. Nadat ik terug kwam heb ik em alleen een keertje op moeten laden en toen deed ie het weer. Maar nu moet ik em steeds weer opladen en heeft ie nog moeite met starten. Heb al een nieuwe accu besteld, dus die gaat er vandaag of morgen in. En morgen ook nieuwe bandjes er onder zetten. En dan hoop ik voordat ik op vakantie gaat ook nog me nieuwe uitlaatje eronder te hebben. Duur grapje zo bij elkaar. :x

    Maarja, ik heb het er voor over *)
     
  8. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Weer een goede tip voor aankomend winter koop een acculader bijvoorbeeld de Optimate.

    Ik heb zelf Optimate III echt super.
    maar nu is er ook de 4.

    [​IMG]
     
  9. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Sinds mijn beurt heb ik ook moeite met starten (af en toe geen response uit startschakelaar). Vanavond weer, sta je weer even te kutten in de hitte, net klaar van werk en op weg naar huis.
    Ook vreemd dat ik hem (heel) af en toe niet in zn neutraal getikt krijg, als ik even stil sta om hek / garage open te doen bijv, dan moet ik hem uitzetten zodat ik hem wel in neutraal kan tikken, starten, in 1ste, garage in rijden en weer in neutraal en uit. 8)
    Maar eens naar laten kijken (ok, dat blijf ik uitstellen maar toch).
     
  10. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    @ HantheMan: Zoiets heb ik inmiddels ook al. Buurman/schoonvader zit bij de ANWB, dus die weet dat soort dingen altijd wel te vinden.

    @2K: Beetje gasgeven om een in neutraal te zetten wil ook helpen.

    Vanmorgen nog ff snel naar hans van wijk gereden om handschoenen te halen. Maar nee hoor, hebben ze helemaal niks meer van Astars in mijn maat. Morgen miss nog ff naar goedhart en anders neem ik wel een ander merk.
     
  11. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat ik zo ook even naar Goedhart rij voor handschoenen.
    @2K en Beumah: hoe houden jullie het toch vol met winterschoenen!
    Ik rij nu met handschoenen van Goretex materiaal, met binnenvoering, wel "zomer" handschoenen. Vind dat al warm genoeg en moet elke keer moeite doen om de binnenvoering niet iedere keer mee te trekken.
    Ben eigenlijk op zoek naar lekkere doorwaai handschoenen.

    Van de week bij Arie Molenaar een setje van Dainese gepast, die vond ik niet echt comfortabel zitten. Doorwaaien zullen ze zeker, vooral de zijkant bij je vingers is van zo'n ontzettend dun gaas dat je duidelijk je vingers kan zien.

    :) Zoveel heb je daar niet aan, afhankelijk van hoe je gereden zou hebben. Wellicht het gevoel om te sturen.

    Dit zijn toch wel echt de meest essentiƫle punten naar mijn idee!
    Ow ja en niet denken dat AVB flauwekul is, hoewel sommige oefeningen misschien zo lijken.
    Het gaat puur om het beheersen van een voertuig.
    Ik zou de oefeningen best nog een keer willen doen op mijn eigen motor nu.

    Btw, heb mijn motor nu 10 weken, 3366km gereden :) Maar ja zitten weken bij met woon/werk (iets van 30km enkele rit), maar ook een aantal weken dat ik doordeweeks bijna niet gereden heb.
     
    Laatst bewerkt: 10 jul 2010
  12. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Psow... net even wezen rijden,was denk ik binnen een uur weer thuis.
    Mij te warm.

    Alsof je met je winterkleding in een sauna zit.8)
     
  13. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Tis inderdaad niet te doen.


    Misschien wel fijn dat ik toch niet met de motor naar Frankrijk ga :D.
     
  14. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    @Beumah: Eens proberen, mocht het weer voorkomen, om met beetje gas erbij in neutraal te tikken.
    Welke maat heb je? Denk zelf dat ik (weer) een L nodig heb, zal er vast wel zijn. Weet alleen nog niet of ik voor leer of textiel ga, wil er ook niet extreem veel aan uitgeven.

    @KevskiVD: Korte ritjes (ca 14km oid) zijn nog best uit te houden en laatst flink stuk lekdijk kon ik er ook goed mee doen. Binnenvoering blijft redelijk op zijn plek bij het uittrekken en zweet eerder in mn jas waar de voering uit is, dan in de handschoenen. In de winterperiode heb ik alsnog snel koude handen met deze handschoenen.

    Tijdens het lessen hadden we op de rijschool oude leren, dunne handschoenen. Daar ging ik ook flink in zweten en die gaven dan ook nog eens flink af (kan ook aan de staat van de handschoenen liggen).

    Het rijden zelf gaat vaak nog wel, maar het stilstaan (voor stoplicht), of als je op bestemming aangekomen bent en van je motor stapt, pfff. Gister na werk dus even moeite doen om hem te starten, zweette me meteen alweer kapot. :D
     
  15. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    Hier net weer terug van ff 400 km gek doen haha moest even naar familie in limburg:D
    Zolang je beetje op de snelweg blijf enzo is het allemaal wel te doen voor stoplichten stil staan is minder op moment:mad:
    Ben echt bang dat dat ding beetje te warm word hier en daar met stilstaan,komt aardig tegen het rode aan:p
    In me pak en me laarzen heb ik gelukkig overal die airflow ritsjes die tijdens het rijden wel errug lekker lucht door laten(H)
     
  16. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Mijn motor begint vroegtijdig al flink te blazen als ie beetje warm begint te worden.
    Laatst met wat gasten gereden, "hij heeft gewoon zn stofzuiger bij zich." 8)
    Af en toe zet ik helm open, om beetje wind in gezicht te krijgen (zonnevizier omlaag), maar bij oplopende snelheden (80km wegen en snelwegen ed) doe ik vizier helemaal dicht, dan wordt het te onaangenaam. Ook zandkorrels ed die met de wind mee in je gezicht komen is niet super ideaal.
     
  17. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0

    Ik heb ook maatje L die lijken behoorlijk in trek te zijn. Maar ben vanmorgen toch geslaagd. Eerst vanmorgen nieuwe bandjes eronder gezet en toen bij goedhart de GP-plus gehaald. en dat is toch wel wat beter, vooral met aan en uitrekken. Zo bij elkaar een duur dagje, maar het is voor een goed doel. In de komende weken ook nog ff een afspraak voor me uitlaat maken, en dan ben ik voorlopig weer klaar. (hoop ik)
     
  18. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    En wat kosten de GP-plus? Eurootje of 150, of nog meer? Eerders ook maar eens wat gaan kijken en passen, is nog niet echt noodzaak, maar zal ongetwijfeld wat aangenamer zijn (al heb ik nog geen zwetende handen en moet ik enkel voering bij rechter pink weer beetje terug duwen).
     
  19. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Even een rare vraag he.

    Bijvoorbeeld de Street triple heeft 675 cc 108 pk en 70 NM koppel.

    En een BMW 1200 GS heeft 1200 cc 120 NM koppel (bijna dubbele vd street triple) maar toch heeft de GS dan maar 110 PK?

    Ik begrijp dat nooit zo goed,hoe moet je dat zien?
    Want je zou zeggen dat de GS dan ook veel meer pk heeft als je naar de CC,s en NM cijfers kijkt.
     
  20. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik weet niet zeker maar volgens mij heeft dat met de overbrenging in je blok te maken.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina