WK 2010 [Finale]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Conquistador, 7 jul 2010.

?

Wordt Nederland wereldkampioen?

Peiling gesloten op 12 jul 2010.
  1. Ja!!!

81,5%
  2. Nee...

18,5%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, maar Iniesta en Puyol ook. Maarja dat is altijd maar achteraf praten. Spanje heeft denk ik verdient gewonnen. Erg zuur dat het op zo'n manier moet. Volgende keer speel ik toch liever wel aanvallend voetbal.

Oh, de Jong is een debiel trouwens.

2. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Inderdaad, begin het ook wel beu te worden nu.

Arme Jack...

http://nos.nl/wk2010/audio/171362-radioverslag-01-iniesta.html

BUITENSPEL, BUITENSPEL, het is gewoon buitenspel!

Duidelijk BUITENSPEL!

Daar komt de herhaling...

Geen buitenspel...

O nee, toch geen buitenspel.

xD

3. | QuickneZ |

| QuickneZ | Ik ben sexy

Leuk Bevonden:
    0
    Puyol ook :) zo kunnen we nog wel ff doorgaan met alle kaarten

4. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Puyol ook en Iniesta ook. Maar die kregen mooi een toespraak.
    Weet niet of de scheids beslissend was? Maar die corner werd niet gegeven en voor die goal werd Elia in de mangel genomen. Viel mij gewoon hoop dat voor hoop kleine overtredingen spelers in een keer geel kregen of een overtreding. Weet niet of het beslissend was maar de scheids was niet consequent bezig. :)

5. Thomazii

Thomazii Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zo'n grafhekel aan mensen die dan net na het verlies van een belangrijke wedstrijd de emotionele reacties van medeforumgenoten gaan verbeteren..

Nu even geen discussie, het is tijd om te rouwen. In mijn ogen speelde de scheidsrechter ook een grote rol door het steeds fluiten voor die spanjaarden die allemaal lijden aan valleritus. Door mijn licht oranje getinte bril kijkende, leek de scheids toch wel wat partijdig (of gewoon heel ongelukkig in zijn fluiten). Sowieso als er 14 kaarten worden gegeven in een wedstrijd, dan doe je als scheids toch iets niet goed. En ik had rood willen zien voor Iniesta, Puyol en dan, eerlijk is eerlijk, ook voor De Jong

6. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Nou, ook wel een beetje overdreven IMO 8)

7. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    ach de scheids floot slecht.. Iniesta had net zo hard rood moeten krijgen... Puyol ook.

Als je ziet hoe makkelijk Webb geel geeft aan nederlanders die klagen en hoe sommige spanjaarden door zeikte en om kaarten vroegen zonder dat hij er ook maar iets aan deed.

En dan op een cruciaal moment zo`n overduidelijke corner over het hoofd zien. Waarmee je feitelijk de penaltys had gehaald.. had een ander resultaat gegeven..

Was spanje beter.. Tjah nederland kwam er niet aan nee.. Hebben wij ook kaarten terecht gepakt zeker, had robben moeten scoren ?. lijkt me.. MAar niemand kan ontkennen dat Webb wel makkelijk tegen floot, hij heeft de wedstrijd nouwlijks in de hand gehad en is daarmee mede bepalend geweest voor het dramatische spel van beide partijen.. En door zo`n corner over het hoofd te zien uiteindelijk ook bepalend voor de goal die daaruit volgt..

Van Gaal Waarschuwde hier trouwens profetisch al voor..

Laatst bewerkt: 12 jul 2010
  8. Thomazii

Thomazii Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hahaha, ook de mods hebben een pishumeur

Laatst bewerkt: 12 jul 2010
  9. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Optelsom, ken hem nog uit het clangedeelte. :+

Not all of them.. :mad:

10. Cookie

Leuk Bevonden:
    528
    Het was vanaf het begin af aan duidelijk dat Webb een regelneuker is, dat hebben we elke wedstrijd gezien bij hem en voor de PL volgers onder ons is dat ook wel bekend. Als je veel kaarten trekt dan weet je dat er momenten komen dat je consequentie mist, zoals zo vaak bij hem. Nederland had al het geluk aan zijn zijde dit toernooi, natuurlijk moet je geluk afdwingen, maar Brazillië maakte de kansen niet af en ook Spanje deed dat vandaag niet, om nog maar te zwijgen over alle ballen die er via de paal invlogen en de e.d.'s. De afgelopen dagen zijn we lekker gemaakt met een zelfverzekerde Sneijder, een gepassioneerde Kuyt, een strijdende Robben en daar was vandaag helemaal niets van terug te zien. Een team als dit heb je 1 keer in de 20 jaar en als je dan zover komt en het zo laat afweten als het erop aankomt dan is dat best zuur. Het is zo verdomde zonde dat je zo lekker op weg bent met degelijk voetbal en dan zo eindigt. Als het nu een 2-3 was na een zinderende finale, oké, maar 2min. voor tijd is gewoon balen. Maar ik vind absoluut niet dat de scheids hier verantwoordelijk is, ik vond echt dat Nederland het vandaag volledig heeft laten liggen.

11. Thomazii

Thomazii Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als het echt zo'n regelneuker was dan hadden al die kaartvragende tapasnichten ook wel aantal kaarten meer mogen krijgen. Robben en Mathijsen krijgen direct geel, terwijl een Iniesta en een Xavi de hele wedstrijd met figuurlijke kaartjes lopen te wapperen en de ene na de andere sterfscene acteren.

12. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Ok, ik mocht je voetbalposts niet serieus nemen. :+

En nu /douchen /huilen /poging doen tot pitten

13. Cookie

Leuk Bevonden:
    528
    Ja omdat iedereen zo door blijft blazen over die scheids ga ik er ook maar even verder op in. Maar alsnog vind ik dat hij niet de verantwoordelijke is. Ik spreek me zelf ook niet tegen volgens mij, maja. Ik zou trouwens ook niet zo snel een andere scheids kunnen noemen dit toernooi die deze finale wel degelijk had kunnen fluiten.

14. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jaa, de scheidsrechter gaf heel makkelijk kaarten aan Nederland. Helaas zag hij over het hoofd dat de kaart voor De Jong een rode kleur had moeten zijn (inclusief een levenslange schorsing, wat een idioot) en dat Van Bommel eigenlijk ook de eerste helft niet mocht afmaken.

Inderdaad, Iniesta verdiende rood, het was natuurlijk niet alsof Van Bommel daarvoor niet iets flikte (dezelfde Van Bommel die niet meer op het veld mocht staan).

Inderdaad, Puyol verdiende rood omdat hij Robben even vastpakte, dezelfde Robben die even later ook van het veld had gemoeten.

Bottom Line: Nederland mag echt niet klagen over de scheidsrechter. Hij floot idd niet best, maar in de eerste helft kan NL daar niet over mopperen. Spanje was over de gehele wedstrijd beter en is dus terecht WK geworden.

15. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76

Niet echt hoor. Kereltje had al vaker bans gehad voor oa taalgebruik ;)

Collina, duh :+

16. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Jonges, verdiend verloren dit..
    Ik ben er echt 2 weken ziek van, maar het is eenmaal zo. Weinig aan te veranderen.
    Robben is gewoon een kind btw, krijgt weer zijn Chelsea trekjes. Bah.

17. Remco

Remco Guest

Bedankt man, ik hou ook van jou!

Ik verbeter niemand, ik geef m'n mening, net als ieder ander hier.

18. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond dit eigenlijk de sterkste scheidsrechter gedurende het toernooi. Vandaag natuurlijk wat minder blij met hem, maar vond niet dat hij het slecht deed.

Ach wel, Robben had zijn kansen MOETEN afmaken. Die eerste.. zoveel ruimte.. zoveel tijd.. zoveel hoeken.. en dan doet hij het niet. Onfijn.

19. PePzi NL

PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    203
    Wat is overdreven, die post of die ban van twee maanden? :+

20. Godsmack257

Godsmack257 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat een zuur gevoel nu zeg.
    We hadden gewoon fucking kampioen van de wereld kunnen zijn.

En kom aub niet aan met de scheids, als de scheids echt zijn werk had gedaan had de Jong na een uur al onder de douche gestaan.

Laten we het even hebben over Robben. Fucking hell, wat een kansen kreeg ie vanavond. Tuurlijk misschien niet 100% fit, maar toch.
    NL was dit toernooi aardig bezig met kaarten aannaaien maar waarom ging Robben dan door na het vasthouden van Puyol?
    Hoe anders had de wedstrijd dan gelopen?

Zuur zuur zuur

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina