Fitness en aanverwanten [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Ashavan, 7 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
  2. Graveheart

Leuk Bevonden:
    1.548
    Zo, gewicht & vet % meting gehad.

102 kg op het moment, met een vet percentage rond de 23%.
    Zat er dus een procentje naast.

Tevens ben ik 0.75 kg spierweefsel aangekomen, en 2,56 kg vet kwijt geraakt, aldus de dame die de meting deed.
    Mooi resultaat, over de laatste maand, vind ik zelf.

Dit weekend een fatsoenlijk eetschema samenstellen, en verder naar supplementen kijken.
    Denk zelf aan proteine & whey.

Eetmeter gister even bekeken, zat volgens het schema rond de 1250 kcal, terwijl ik voor onderhoud alleen al op 2600 kcal zou moeten zitten.
    Daar moet dus goed aan gesleuteld worden.

Hebben jullie misschien tips qua kwark? Heb laatst 'franse' kwark bij de Boni meegenomen, maar ging na 1 hap al bijna over m'n nek...

3. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Proteine en Whey zijn goed inderdaad, daar heb je tenminste nog wat aan itt creatine & weightgainers (wat vaak meteen wordt aangeraden)..

4. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Zaanse Hoeve bij de Albert Heijn is goed te eten!

5. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Gisteren mijn vet % oplaten meten. Was 13.5% bij 86kg en 1.92 meter. Wil er nog wel wat af hebben. Maar dat doe ik later wel een keer.

6. Harry Henkel

Harry Henkel Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon zo mager mogelijke kwark nemen. De kwark die ik eet heeft 5 gram eiwit en 3 gram suiker per 100 gram. Magere biogarde kwark van de AH. Als het écht smerig is, kun je er wat honing in doen, maar smaak is geen reden om iets niet te eten. Niet zeiken maar stauwen. ;)

7. Meanzo

Meanzo A-Style

Leuk Bevonden:
    0
    5 gram eiwit per 100 gram? Dat kan beter.

Je heb zat kwarken waar wel 9-10-11 gram per 100 gram in zit.

8. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Hey gasten, ik ben in ± 3 maanden ongeveer 4 kilo aangekomen, waarvan ± 1 kilo vet. Mag ik dan aannemen dat de rest spieren zijn?

Ik ga nu over op 4 keer per week in de vakantie, zat op 3 keer in de week. Morgen voor het eerst met het nieuwe schema. Benieuwd wat mijn begeleider allemaal heeft bedacht.

Ik ben trouwens wel altijd veel langer dan nodig is in de sportschool, ik sta echt veel te veel te lullen. :+

9. Meanzo

Meanzo A-Style

Leuk Bevonden:
    0
    In principe mag je aannemen dat de rest spieren zijn ja, of je moet een bigass tumor hebben opgelopen ofzo O-)

Wat deed je eerst met 3x in de week en nu met 4x in de week dan? Van fullbody naar split overgestapt?

Ik heb even niets (men dronken harses misschien <-- half 4 snachts) om het mee te onderbouwen, maar ik heb zelf het meeste baat bij full body schema`s heb ik gemerkt.

10. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Wij hebben een split schema. Voor 3 dagen. Waarschijnlijk krijgt hij dan ook weer een split schema maar dan voor 4 dagen. Meer oefeningen.

11. Graveheart

Leuk Bevonden:
    1.548
    Sta op het punt wat supps te gaan bestellen.
    Kom er alleen niet helemaal uit wat nou het beste is...

Whey Protein Instant (link)
    Whey Isolaat (link)

Neem er iig ook nog een pot All Day Protein (link) bij.

Verdere tips & adviezen zijn van harte welkom. :)

12. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Volgens mij maakt het allemaal niet zoveel uit... vele eiwitten geprobeerd en merk niet echt verschil oid.. Zou gewoon gaan voor de lekkerste smaak (en dat is myofusion btw :cool:)

edit; en die kwark.. ik zit toevallig nu aan de franse magere kwark van melkan maar vind die van huismerk AH ook wel te pruimen. En daar zit 40-45 gram eiwit in ofzo best veel. Kreeg het ook niet naar binnen kwark toen ik ermee begon.. siroop en suiker er doorheen.. en op gegeven moment gewoon te lui geworden om er wat doorheen te flikkeren en nu eet ik het dus "gewoon". Af en toe moet wel kokhalzen hehe maarja hoort erbij...

Laatst bewerkt: 7 jul 2010
  13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    tja isolaat heeft in principe weer een iets hogere biologische waarde. In de instant zit weer een mix met concentraat. Ik maak me er nooit echt druk om eerlijk gezegd. En ga dan ook vaak voor de goedkoopste wat nog wel van een redelijk bekende shop is. Laatste keer 4kg voor 52,50 gekocht. Scheelt toch behoorlijk.

14. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Je hebt het vast al besteld, maar dan toch:

Bestel van All Day Protein niet banaan! Die is fucking vies. De vorige keer had ik chocola en die is tenminste nog wel te pruimen. Maar banaan raad ik ten zeerste af.

15. Zer0ch@0s

Zer0ch@0s Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Dudes,

Ik heb jullie hulp even nodig bij het volgende:

Ik fitness nu bij een heel kleine sportschool waar verder geen bijzondere begeleiding mogelijk is. Het motto is, zoek het zelf maar lekker uit.

Nu wil ik jullie vragen welke oefeningen en vooral hoevaak en hoe ik deze moet uitvoeren.
    Nu begint het voetbalseizoen straks weer en dit is dus een periode van minder sporten. Hoe verbeter ik nu snel weer mijn conditie en zet ik dat snel onstane bierbuikje om naar spieren?
    Ik ben ongeveer 1.85 cm lang en weeg ongeveer 92 kilo. Zoals gezegd is veel van mijn bovenlichaam en benen spieren, maar alleen mijn buik kan wel wat minder dus.

Spier en vetmassa zou ik zo niet weten, dat zou ik op moeten meten.

Thank!

Laatst bewerkt: 12 jul 2010
  16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    wat vond je van de openingspost? ;)

17. Meanzo

Meanzo A-Style

Leuk Bevonden:
    0
    1.85 bij 92kilo met veel spieren?

Dan heb je een flinke basis kerel. Ik zou gewoon even een cutschema`tje met veel cardio doen (zie startpost), en binnen no time (1-2 maanden) sta je droog op 85 kilo.

18. Harry Henkel

Harry Henkel Member

Leuk Bevonden:
    0
    SQUAT
    http://stronglifts.com/how-to-squat-with-proper-technique-fix-common-problems/
    http://www.exrx.net/WeightExercises/Quadriceps/BBSquat.html

En Deadlift, Bench Press ed.

19. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik zou zeggen: Ga naar een sportschool waar wel begeleiding is. Dat heb je echt wel nodig als beginner, is mijn persoonlijke ervaring. Zelfs de wat ervarener bodybuilders in de sportschool bij mij worden nog wel eens verbeterd.

20. Graveheart

Leuk Bevonden:
    1.548
    Kreeg een sample van die erbij, in de smaak banaan.
    Moeilijk weg te krijgen.

Het is overgens voor mij Whey Protein Instant geworden. Smaakje chocolade.
    Goed te doen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina