WK 2014, Voorbeschouwing

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 12 jul 2010.

?

Moet Bert van Marwijk blijven, of opstappen?

1. Blijven!

172 stem(men)
    90,5%
  2. Opstappen...

18 stem(men)
    9,5%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    Nederland was gewoon niet goed genoeg! geen 1 moment dominant geweest in het hele toernoooi... alleen brazillie tweede helft was goed. Ze hebben gewoon geluk gehad met de makkelijke kant van het schema!

2. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903

Dat vind ik nou een beetje onzin. Wat als Italië door was en niet Slowakije? Dan had je Italië, Brazilië, Uruguay en Spanje gehad. Was het dan ook mazzel met de makkelijke kant? Er is geen makkelijke kant, alsof England en Argentinië zo sterk waren aan de andere kant? Het is een WK en je krijgt gewoon een sterke ploeg tegenover je na de groepsfase. Je kijkt teveel naar de naam die een land heeft en niet naar de kwaliteit.

3. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    Klopt, ik zag het net ook ja haha. En een paar andere spelers keken de Spanjaarden echt ontzettend vies en boos aan, Affelay o.a.

4. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.869
    Hehe, maar Van Bommel is ook wel echt een mannetje hoor. Voor ons perfect, maar voor de tegenstander schijt irritant. Op een gegeven moment lag Xavi op de grond en Van Bommel wou hem helpen opstaan, Xavi helemaal boos en wou niet opgetrokken worden door hem. Daar zag je echt dat Xavi echt ziek werd van Mark. :+

En dat filmpje van Xavi voor de wedstrijd, waar die als jonge gozer met de trein naar Barça ging. Prachtig om te zien, prachtige voetballer. _O_

5. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    als........... tja het feit is gewoon dat de andere kant van het schema veel moeilijker was. en dat de spelers van 98 die van 2010 nog steeds in de schaduw zetten voor mij.

6. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Het is onzin om over makkelijk of moeilijke schema's te praten. Want je hebt het dan over de reputatie en naam van een ploeg en niet de daadwerkelijke kracht die een ploeg heeft op dit toernooi. Wie zegt dat Engeland moeilijker zou zijn geweest dan Uruguay bijvoorbeeld? Alsof Duitsland zo gemakkelijk voorbij Uruguay kwam, ik denk dat wij het gemakkelijker hadden dan zij.

Die jongens van '98 waren beter dan die van nu, alleen hebben die jongens van nu veel meer een "over mijn lijk" mentaliteit dan dat zij hadden. Ik vond het voetbal veel toffer in '98, met de mentaliteit die ze nu hadden had er misschien wel meer ingezeten. Ooit hebben we eens de perfecte mix :+

7. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Ik zeg niet dat het de schuld is van Robben, ik zeg dat ie had moeten vallen en scoren 8).
    Jij zegt precies hetzelfde in je laatste alinea...

8. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Van Persie werd zelden in het spel betrokken. Dat was met Huntelaar ook zo geweest en Huntelaar is bovendien voetballend nog minder dan Van Persie ook. Had je geen verbetering aan gehad. Om Van Persie of Huntelaar optimaal te benutten moet je met een middenveld spelen dat veel dichter tegen de spits aan speelt, anders staan ze op een eilandje.

9. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Ach ja, je hebt ook wel gelijk. Ik zeg hetzelfde als jij. Ik had jou eigenlijk ook helemaal niet willen quoten :+

Toch vind ik het een beetje zielig voor Robben.

@Nerazzurri,

We weten niet hoe het was gegaan in de finale met Huntelaar, onmogelijk te bepalen. Er zijn een aantal gevaarlijke vrije trappen geweest waarvan je niet weet of hij die wel had gemaakt omdat van Persie duidelijk geen echte spits is. Het is mijn gevoel dat van Persie in de finale beter vervangen had kunnen worden door Huntelaar. In elk geval in de tweede helft. Voor mijn gevoel had het misschien goed kunnen uitpakken. Ik zeg niet dat het zo is maar ik had gewoon graag gezien dat Huntelaar de kans had gehad, voetballend was van Persie overigens ook nergens dus je kan het allicht proberen. Ik vind het echt zonde dat hij de kans niet heeft gekregen.

Laatst bewerkt: 12 jul 2010
  10. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Ik ook, maar ik vind het nog zieliger voor mezelf en voor de andere Nederlanders.

11. Meanzo

Meanzo A-Style

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wordt verdrietig van het lezen van dit topic, het lezen van de topictitel, het denken aan robben, en eigenlijk in ze`n algemeenheid; het denken aan voetbal.

Moest dat even kwijt. Im out.

12. hayabusa halo

hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

Leuk Bevonden:
    253
    Wat haat ik Spanjaarden nu. Ben nu in Spanje en echt de hele wedstrijd hoor je ze niet en dan scoren ze en dan maken ze ook wel opeens geluid..

13. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    :+ egoïst ;)

Die jongen heeft zich helemaal leeg gelopen, mooi om te zien hoe graag hij het wilde. Ik wil gewoon wat respect voor Arjen. Ondanks dat hij blind is en nooit die bal eens afspeelt geniet ik toch altijd van hem en is het altijd spannend als ie de bal heeft. Is ook wel wat waard.

14. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    Achja waar ik was, maakten we wel geluid en waren de Nederlanders akelig stil het enigste wat ze konden was een beetje op de Vuvuzela blazen. :cool:

15. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Het woord respect vind ik ranzig. Ik heb wel bewondering voor zijn kwaliteiten. Hij had zich alleen onsterfelijk kunnen en moeten maken.

Gefeliciteerd trouwens, Conq.

16. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    Dankje Nera, nou begint het dagelijkse werken weer jammer genoeg haha. Ik heb een heerlijke avond gehad gisteren.

17. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Ach, moeten moeten. Hij had zich onsterfelijke kunnen maken, helaas is het anders. Hij zal de rest van zijn leven herinnert worden aan het missen van deze twee kansen en dan vooral de eerste.

18. GODZILLA

GODZILLA Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ach als je het realistisch bekijkt dan is spanje de terechte winnaar.
    Veel beter spel al moet ik wel zeggen dat nederland het gewoon af had kunnen maken en dan was nederland wereldkampioen geweest met slim voetbal.
    Het hoeft natuurlijk niet altijd mooi te zijn.
    maar zoals eerder gezegd spanje de terechte winnaar en over 4 jaar weer een kans

19. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Wat zijn die vuvuzela's ondingen zeg.. net zoals de rest van de spullen die alleen maar zijn gemaakt om kutherrie te maken, sjongejonge wat een sfeer geeft het zeg.:emo:

20. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Van Marwijk mag gewoon lekker blijven denk ik. Zijn prestatie is van wereldformaat. Helaas wel zonder beloning, maar een hele reeks toptrainers hebben niet eens kunnen doen om Oranje de finale in te loodsen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina