[XOne] Dragon Age 2

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 8 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ja, heb ik met mijn tweede spel ook gedaan. Speelde op mijn eerste game als Warrior, maar zo gauw Morrigan in mijn team kwam, heb ik alleen maar met haar gespeeld. :lol:
    De combat als mage is overigens wel een beetje saai. Ik blijf constant op afstand om te healen en te stunnen (sleep).

2. DeadlyEnding

DeadlyEnding Rockster

Leuk Bevonden:
    0
    Als je wou dat je mage alleen healde kon je dit heel gemakkelijk instellen by combat tactics hoor. Ik heb voor al me party members gewoon die combat tactics goed ingesteld en dan hoef ik onder het spellen ook nooit naar een andere character te switchen.

Vind het wel jammer dat ze hier dan het "strategic combat" eruit halen :confused: Dat maakte het voor mij nou een toffe game.

3. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Combat tactics was een pain in the ass.

Doet ME2 veel beter. Daar kan je tactics bij elk gevecht zelf bepalen ipv het meteen voor het hele spel steeds te moeten vastleggen in zo'n schermpje.

Ik wil tijdens gevechten beslissingen kunnen nemen en dat kan niet bij de console versie van DA, wat wel weer bij de PC versie kon. Ik wil zelf kunnen bepalen waar mn party members gaan staan en wat voor aanvallen ze uitvoeren. Als voorbeeld neem ik wederom ME2 waar je zelf bepaald waar je party members gaan staan, cover nemen of niet en wat voor speciale aanvallen ze uitvoeren tegen wie. Allemaal niet mogelijk in de console versie van DA. Zou DA het combatsysteem van ME2 als basis nemen dan zou DA2 veel meer tactisch en strategisch zijn dan DA ooit is geweest. En zou de game veel toffer worden.

4. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Klopt, daarom ben ik ook gestopt met de console versie, tactics was gewoon bagger en het bovenaanzicht werkt voor zo'n RPG veel lekkerder.

Als Dragon Age 2 de intensiviteit van ME kan benaderen qua battles zou het wel een hele vette console game kunnen worden!

5. Badstreak

Badstreak Veteran

Leuk Bevonden:
    6
    Dat word dus de PC versie kopen. :)

6. Kaneda

Kaneda Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je kon gewoon tijdens het gevecht op pauze drukken en elk teammember een order geven hoor. Ik ben bang dat deel 2 nu een beetje te hack n slashy gaat worden.

7. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Niet op de console versie. Mag jij uitleggen hoe dat dan te werk gaat, of moet je daar eerst 20 menutjes doorheen gaan zeker? ;)

Nee, te omlachtig voor woorden. Iedereen die ME2 heeft gespeeld weet dat Bioware veel beter kan en dat dat systeem veel beter werkt.

8. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    De console versie kan volgens mij ook op pauze hoor...

9. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Niet op de manier van de pc. Bij de console versie moet je eerst door tig menu om daar wat in te stellen. Niet zoals bij ME2 dat je je wheel opent en je elk van te team mates direct de acties kan laten uitvoeren, welke special attacks tegen wie en kan je ze snel richten. DA is veel te omslachtig.

10. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Dan verschillen we hier met mening over, heb ME2 nooit voor een 2e keer op nieuw kunnen opstarten vond het heel leuk verhaal om doorheen te gaan, combat was wel lekker maar verder was het elk gevecht voor mij redelijk hetzelfde.

Verder heb ik Dragon Age 4x uitgespeeld en met denk 6 characters ook nog tot de helft gespeeld en altijd verliep het heel anders. Pauze zo uit me hoofd is linkertrigger (in het menu kan je instellen dat ie het vasthoud of dat jij het vast moet houden om op pauze te houden) tevens is dat ook je cursor waarmee je vijanden kan selecteren.

Daarom mogen we blij zijn dat Bioware gewoon 2 top spellen afleveren die beiden gewoon op iets heel anders gericht zijn. Anders had 1 van ons alleen maar plezier gehad en nu hebben we eerlijk kunnen delen.

11. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Bij DA:eek: had je ook gewoon een wheel en wanneer je dat deed kon je kiezen bijvoorbeeld spells en dan kies je de spell die je wil casten met de character richt op je vijand en klaar.

Oh wacht je hebt gelijk het is inderdaad iets omslachtig je moet 1 knop indrukken om van character te kiezen en je hebt nog weleens een 2e pagina spells omdat je teveel keuze hebt.

12. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Ja leuk als je een mage was. Maar als warrior was het gewoon kut.

Leg mij uit hoe je snel voor al je characters hun actie kan laten uitvoeren tijdens een gevecht, en niet alleen voor je eigen character. Was je een warrior class die dus geen spells kon uitvoeren, dan heb je daar niks aan.

Mass Effect wheel. Zie dit noem ik nu een goede duidelijke snelle besturing, waarbij je snel en overzichtelijk voor al je party members kan beslissen op wie ze gaan schieten, hoe wanneer en welke special attacks ze gaan doen.

Edit:

En je hoeft niet zo verdedigend te reageren. Vond DA een top game en ME2 zeker niet de perfecte game, vond ME1 leuker en die heb ik meerdere malen uitgespeeld in tegenstelling tot ME2 die weer te eenvoudig was opgezet, behalve het combatsysteem was bijna perfect. Dat werkt gewoon veel en veel beter dan voor DA die veel te omslachtig is.

Laatst bewerkt: 13 jul 2010
  13. Kaneda

Kaneda Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat je DA gewoon niet gespeeld hebt zoals ik, en dat je het combat systeem daarom kut vond. Op hogere moeilijkheidsgraden kon ik alleen winnen d.m.v. het pauze systeem en elke teammember direct aansturen. Je kon indd ook gewoon de AI instellen van je team en dan lekker zelf gaan hakken en niet meer op je team letten, maar dat werkte bij mij niet op de hogere moeilijkheidsgraden. Het verschil is dat je bij DA niet zon team wheel had maar dat je tijdens de pauze tussen je teammembers moest wisselen om ze een order te geven. Kwestie van 1 knop.

14. DeadlyEnding

DeadlyEnding Rockster

Leuk Bevonden:
    0
    Echt dude, bij DA: O heb je op de console versie ook gewoon een pauze knop: Druk op LT. Dan gaat ie op pauze en dan zit je ook gelijk bij de menus van potions, skills enzo. Dus daar kun je alles van al je characters bepalen... Echt vraag me af hoelang jij het spel gespeeld hebt?

15. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Sorry probeerde niet te verdedigend klinken, maar vind het gewoon apart dat mensen deze game met ME2 vergelijken, de enige overeenkomst naar mijn mening zijn de producers.

Tuurlijk dat van ME was veel simpeler te gebruiken maar het was veel meer actie gericht en naar mijn mening is zoiets niet in te werken in een echte rpg als Dragon Age. Volledige controle over 4 characters, bij ME kon je ze ook bijna alles met ze doen wat je wilde maar net in iets minder mate.

Daarnaast heb je 4 characters met allemaal minstens 10 skills, een voorbeeld je hebt 1 warrior, 1 roque, 2 mages. Laten we zeggen in totaal 40 skills/spells, 20 sustained abilities, potions, traps/poison. Wat een totaal aan 100 verschillende handelingen heeft. Dit is nooit overzichtelijk en past nooit in een cirkel als bij ME2, snap dat mensen zeggen dat het op pc makkelijker bespeelbaar is (Hotkeys, en bovenzicht). Maar snap niet dat mensen de game net zo wil laten bespelen als ME2 =(

Wat vond je rotter als warrior dan als mage? Gebruikte me mage in het begin meestal door de spells in te schakelen die ik nodig had, en tegelijk me roque op de juiste plek zetten. Daarna zorgen dat de rest me warriors aanvalt en de rest veilig is. In totaal 3x RB drukken om te switchen tussen alles en dan nog in sommige gevechten een aantal keer omdat ik anders meteen dood zou zijn.

Zo mijn visie van het combat systeem van Dragon Age ;)

16. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Dat betwijfel ik ook niet. Zoals veel mensen vroeg ik na het uitspelen me af of dit het was. Had echt het idee heel veel gemist te hebben van alle mogelijkheden van potions en spells etc. Je wordt nooit echt gedwongen om dingen te gebruiken, nooit situaties dat je iets moet gebruiken en een kleine uitleg krijgt over de mogelijkheden waardoor veel mensen daar nooit achter komen.

Daarom gaf ik dat ook aan als een punt van kritiek. Er zullen altijd mensen zijn die 200+ uren erin steken en alles tot op de laatste meter van een game weten, maar het overgrote deel van de spelers niet.

Vroeger speelde ik veel Japanse rpg's met veel instellingen maken en trage besturing etc, maar sinds Mass effect vindt ik dat veel te traag en weet ik dat het veel vloeiender kan. Dat heeft Bioware al aangetoond met Mass Effect. Ik wil ook niet meer naar een pauze menutje gaan om daar instellingen te maken tijdens elk gevecht steeds maar weer en uit de actie gehaald te worden. Waarom niet een action menu radial zoals Mass effect, kan je snel en duidelijk je acties in stellen zonder van character te wisselen. Werkt toch veel beter?

Overeenkomst is eenvoudig gemaakt, beide zijn rpg's, van idd dezelfde ontwikkelaar. Voelt DA beetje traag en ouderwets aan zo voelde ME nieuw fris en goed aan. Vergelijk het hiermee. Als je een snelle Ferari hebt en dan ineens moet je weer in een Ford Mondeo rijden. Dan voelt dat toch allemaal wat traag, ouderwets aan en je weet dat het rijden veel beter had kunnen zijn. Naja dat had ik met DA na het spelen van de Mass effect delen. Het combatsysteem voor ME is gewoon vele malen beter en overzichtelijker ipv alle opties in tig verschillende menutjes weg te stoppen. En het zou me verbazen dat DA2 niet een grondige overhaul gaat krijgen van het combat systeem zodat het meer als die van ME wordt, met wat aanpassingen.

Je kon maar 6 skills snel gebruiken met je characters, evenveel als bij Mass Effect, dus dat zie ik ook niet als beperking. Tenzij je je skills na elk gevecht weer anders in gaat stellen.

Als Mage heb je nog enigszins te maken met tactiek, door mensen te healen of aan te vallen. Als warrior kan je alleen wat slaan, echt tactiek zat er niet in op de console. Je kan niet bepalen waar al je characters in het veld gaan staan en welke acties ze dan moeten uitvoeren. Bij ME2 zette ik elke character op een tactische plaats neer met specifieke aanvallen. Bij DA kan je niet je characters positioneren, alleen maar attack, of hold aangeven. dat vond ik erg beperkt. Al lijkt het dat DA erg uitgebreid is door alle opties en menutjes, belangrijke dingen zoals positioneren van je characters kan je niet.

17. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    ME2 een rpg? Ik vond 1 nog wel een rpg maar deel 2 geef ik toch echt de titel van action game, alle rpg elementen waren niet bepaald sterk aanwezig. Ook al zien we ME2 als een rpg dan vind ik nog dat je een race-auto met een stationcar aan het vergelijken bent.

Geen tactiek in deze game =( heb je hem op easy uitgespeeld?

Belangrijke dingen zoals positioneren van je characters kan je niet =( wat heb ik die hele game zitten doen, volgens mij hebben we beiden een andere game gespeeld met dezelfde titel. Want ik kan hier nergens in vinden van wat je zegt.

Het enige wat ik hoop dat ze verbeteren aan het combat systeem is dat je acties kan linken, dus per character dus 3 spells/skills kiezen die achter elkaar gecast gaan worden.

18. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Deel 2 was idd wat te vergemakkelijkt. Vond ME1 vele malen beter wat dat betreft, maar dan nog, DA zou alleen maar baat erbij hebben als ze het combatsysteem op de schop doen en meer naar ME keken. Hoeft niet 1 op 1 hetzelfde te zijn, maar vond het combatsysteem van ME vele malen beter en duidelijker. Alleen al het feit dat ik na 60 uur spelen van DA er nog niet achter ben dat je uberhaupt je characters eenvoudig kan positioneren geeft al aan dat DA niet perfect is.

Kan je me kort uitleggen hoe ik eenvoudig en snel mn characters kan positioneren in een gevecht? Dus dat de mage wat achter blijft, mn tank en warrior vooraan etc? en mn rogue dat die gaat backstabben ipv steeds vooraan in de weg gaat lopen en meteen dood gaat. Want ik ben er in die 60+ uur niet achter gekomen hoe je dat kan doen en hoe je snel alle powers van je characters kan besturen zonder steeds van character te verwisselen 8)

Maar blijf erbij dat ik het combatsysteem van DA te omslachtig en traag vindt. Dat is mijn mening en ik weet dat vele mensen er hetzelfde over denken. Daarom denk ik ook dat het combatsysteem van DA2 er heel anders uit gaat zien.

Edit: Zo dat is snel, kwam net dit artikeltje tegen. Helemaal wat ik al dacht en waar ik al op had gehoopt. Combatsysteem zal verandert worden en meer naar het systeem gaan van Mass Effect in deel 2.

19. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Exact!!!! Hier sluit ik mij volledig bij aan, ze gaan de combat dus meer gepast maken voor de gamepad, en dat is heel goed. In reviews werd er ook gezegd toen dat je op een redelijk onhandige manier alles deed in combat, en dit ondervond ik ook. Hoop ook dat qua hoe battles eruit zien het wat interessanter eruit zal zien. Niet dat je poppetje maar op één manier loopt te hakken en ...boem...vijand dood. Graag een beetje meer zoals andere RPGS.

20. Kaneda

Kaneda Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het wel eens met het feit dat DA:eek: een laag/slecht tutorial gehalte had. Achter veel dingen moest ik indd zelf achter komen, en dan wist ik vooral in het begin nooit zeker wat het betekende. Maar goed, ik ben benieuwd naar dit nieuwe combat-systeem. Het zou ook saai zijn als het precies hetzelfde zou aanvoelen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina