Sorry probeerde niet te verdedigend klinken, maar vind het gewoon apart dat mensen deze game met ME2 vergelijken, de enige overeenkomst naar mijn mening zijn de producers.
Tuurlijk dat van ME was veel simpeler te gebruiken maar het was veel meer actie gericht en naar mijn mening is zoiets niet in te werken in een echte rpg als Dragon Age. Volledige controle over 4 characters, bij ME kon je ze ook bijna alles met ze doen wat je wilde maar net in iets minder mate.
Daarnaast heb je 4 characters met allemaal minstens 10 skills, een voorbeeld je hebt 1 warrior, 1 roque, 2 mages. Laten we zeggen in totaal 40 skills/spells, 20 sustained abilities, potions, traps/poison. Wat een totaal aan 100 verschillende handelingen heeft. Dit is nooit overzichtelijk en past nooit in een cirkel als bij ME2, snap dat mensen zeggen dat het op pc makkelijker bespeelbaar is (Hotkeys, en bovenzicht). Maar snap niet dat mensen de game net zo wil laten bespelen als ME2
Wat vond je rotter als warrior dan als mage? Gebruikte me mage in het begin meestal door de spells in te schakelen die ik nodig had, en tegelijk me roque op de juiste plek zetten. Daarna zorgen dat de rest me warriors aanvalt en de rest veilig is. In totaal 3x RB drukken om te switchen tussen alles en dan nog in sommige gevechten een aantal keer omdat ik anders meteen dood zou zijn.
Zo mijn visie van het combat systeem van Dragon Age
Klik om te vergroten...