Het jaar 2500

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Meanzo, 17 jul 2010.

1. mk katti

mk katti Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het blijft toch de keuze van God hoe hij omgaat met de mensen waarvan hij vindt dat ze voorop mogen lopen in de wetenschap, hun kennis is immers afkomstig van Hem. Als Hij niet wil dat er iets niet kan, gaat dat niet door. Evolutie bestaat wel, maar niet op die manier die Nerazuri gelooft en beweert.

Mensen passen zich aan, maar God niet !! Mensen kunnen daarom niets veranderen aan de schepping dat tot dermate ontwikkeling leidt dat de evolutie een eigen leven/religie leidt. Met het feit dat God zich niet aanpast bedoel ik dat Hij zich niet aanpast aan onze vragen en behoeften, we moeten het doen met de wereld die Hij ons heeft gegeven, wij moeten daar voor zorgen, beter gezegd, wij mogen de aarde gebruiken (niet misbruiken). Als we de aarde met oprechtheid en ontzag, respect en eerlijkheid gebruiken, mogen we ervan uit gaan dat onze nazaten het jaar 2500 zullen meemaken, als een eervolle aarde. Toch denk ik dat God tegen die tijd een eind maakt aan alle wetteloosheid die Hij voor ogen had. Toch hoop ik van harte dat er een tijd komt dat we weer massaal zullen luisteren naar Dé verkondiging: De Bijbel

Laatst bewerkt: 18 jul 2010
  2. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.762
    Misschien is er in het jaar 2500 wel een nieuwe wereldreligie met de Harry Potter-boeken als hun heilige schrift. :+

3. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Daar lach je wel om, maar ik ben wel benieuwd naar welke religies overleven. Moet je alleen al eens kijken naar de 'evolutie' van religie de afgelopen 500 jaar! Reformatie en alleen al de manier waarop mensen hun geloof beleven. Of scientology, die religie kwam uit het niets en heeft toch een aardige aanhang gewonnen.
    Dan moet Harry Potter dat toch ook kunnen? :+

4. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
    Zucht. Ik verwacht dat op misschien een heel klein groepje na er in 2500 niet meer naar de Bijbel wordt geluisterd.:thumbs:

Inderdaad. Alleen natuurlijk niet Harry Potter. De populariteit van monotheïstische en polytheïstische religies zal waarschijnlijk helemaal afnemen, spirituele religies zullen alleen maar populairder worden denk ik.

5. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Mwah, deels eens. Ik ben van mening dat zolang we niet in een gemanipuleerde koepel (hoeven te) leven, we ons altijd zullen blijven aanpassen aan veranderende leefomstandigheden. En waarschijnlijk zelfs ook binnen zo'n koepel. Denk ook aan verandering in voedsel/medicijnen. Juist de punten die jij noemt kunnen zorgen voor verandering in onze biologie. Ook zolang de techniek zich ontwikkelt zullen onze leefomstandigheden veranderen. Als airconditioning een standaard wordt en we niet meer in extremen hoeven te leven gaat ons lichaam zich op den duur aanpassen. Als we straks niet meer hoeven te bewegen, of minder (die trend is nu al ingezet), hoeven we minder energie tot ons te nemen. Dat dat lichamelijke gevolgen heeft op de korte termijn is al duidelijk (meer overgewicht, meer diabetespatiënten) en zal op de lange termijn zeker evolutionaire gevolgen hebben.

Althans, dat lijkt mij in ieder geval evident.

6. PePzi NL

PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    203
    Oh please... :emo: We zijn de aarde al 100 jaar naar de klote aan het helpen, waarom zijn we er nog dan? :thumbs:

Even offtopic, maar ik snap echt, écht niet hoe een sprookjesboek van 2000 jaar oud tegenwoordig nog zoveel invloed heeft op mensen...

7. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Er is inderdaad meer overgewicht en diabetes, doordat onze huidige vorm niet overweg kan met de luxe-maatschappij. Daar zullen we ons echter niet op aanpassen, want we laten de natuur het niet oplossen. Dat doen we zelf al met allerlei medische behandelingen. De evolutionaire manier van oplossen is om alle mensen met aanleg tot diabetes dood te laten gaan doordat de omgeving harder wordt (meer eten voorhanden, minder beweging). Zolang je blijft voorkomen dat mensen doodgaan, zullen hun genen niet verdwijnen, kunnen we ons niet aanpassen.

Overigens, vroeger waren mensen meer gelokaliseerd en daar paste iedereen zich aan aan de leefomgeving daar. Tegenwoordig reizen alle genen de wereld rond. Aziaten worden gemixt met Europeanen, blanken met donkere mensen. Hoe denken jullie daarover? In 500 jaar zullen mensen waarschijnlijk nog meer mobiel zijn.

8. Unrealist

Unrealist A Real Unreal Fan

Leuk Bevonden:
    0
    Ookal ben ik niet gelovig, ik kan het deels wel begrijpen. Iedereen is opzoek naar antwoorden. Zeker als je in een gelovige omgeving opgroeid is het makkelijk om als kind daar ook verder mee te gaan. Ik snap best dat je kan geloven. Wat ik wel raar vind is dat er ook lui zijn die heilige schriften extreem letterlijk nemen, en dan ook nog eens precies de stukken die in hun straatje passen. Dat soort geloof kan ook ik niet begrijpen maar voor normale gelovigen heb ik wel begrip) Die 2 groepen staan vrij ver van elkaar vandaan.

Om nog even door te gaan over dit topic. Ik denk dat de spanningen tussen verschillende religies de komende 100 jaar nog wel flink zal oplopen. En zo gek is dat niet. De wereld wordt in rap tempo gewoon veel en veel kleiner door internet en sneller vervoer. Zo gek is het niet dat bepaalde mensen zich 'bedreigt' voelen. En als je je in hoek gedreven voelt zal je sneller naar geweld grijpen. Als je kijkt in kleine bergdorpjes in Afghanistan en Iran, zul je gewoon zien dat die mensen daar je met open armen ontvangen. Ookal weten ze dat je niet hetzelfde gelooft. Naarmate ook deze dorpjes toegang krijgen tot internet en betere infrastructuur zal die openheid denk ik verdwijnen. Ik denk dus dat we daarom de komende tijd nog veel meer problemen zullen gaan zien aangezien de wereld nog steeds 'kleiner' aan het worden is.

9. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    God heeft ons al een flinke tijd laten barsten. Ik reken er iig niet op dat ie nog grote plannen heeft.

Ik hoop dat we deze richting opgaan.

Fresco _O_

Het is een volledige geautomatiseerde wereld. Zonder geld, overheden en oorlog.

Zelf ben ik bang dat we een verschrikkelijke kut toekomst tegengaan vol met oorlog, recessies en een machtstrijd tussen de elite en de bevolking. Ik denk liever niet na over de toekomst omdat ik weinig goede hoop heb.

10. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik ben vooral bang voor overbevolking. Daarnaast, wat gebeurt er als ontwikkelingslanden net zo veel energie en grondstoffen gaan gebruiken als wij?

11. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Wat versta jij onder overbevolking? Ontwikkelingslanden zijn trouwens het probleem niet hoor. Daarnaast zijn er voldoende bronnen van energie. Ook voor 2500. Enigste wat op zal raken is olie(plastic).

12. Unrealist

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm schoon water begint nu al een probleem te worden. Steden in India worden bijvoorbeeld al zo groot dat rivieren vaak gewoon 2 keer zo smal worden na zo'n stad. Aangrenzende landen krijgen hierdoor steeds minder water aangevoerd. Aangezien steden in de toekomst alleen maar groter zullen worden krijgen we daarmee nog een hoop problemen...

13. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Overbevolking wanneer de planeet écht kapot gaat aan onze dominantie: Alle troep die we uitstoten, de natuur die moet wijken voor ruimte, de oceanen die we volgooien met plastic. Ik klink nu als een hippie en boomknuffelaar. :+ Maar ik kan me voorstellen dat 6 miljard mensen of 10 of 12 nogal een verschil kan uitmaken.

14. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien kunnen we tegen die tijd wel op Mars leven. Als er daar daadwerkelijk water in de grond zit, zal dat tegen het jaar 2500 toch mogelijk moeten zijn.

15. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    http://www.ted.com/talks/michael_pritchard_invents_a_water_filter.html

Wetenschap en technologie zal ervoor moeten zorgen dat we kunnen overleven. Ik maak me meer zorgen over de vrijheid van de mens dan over het overleven van ons ras.

16. Unrealist

Leuk Bevonden:
    0
    Zo'n filter is handig als je vies water hebt, maar je hebt er niks aan als je uberhaupt geen water hebt. Dat is het probleem waar ik op doelde, er wordt zoveel water verbruikt uit rivieren dat ze simpelweg opdrogen. Sommige landen grenzen daarnaast niet eens aan zee dus die gaan nog een lastige tijd tegemoet.

17. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Mensen die met opzet op plekken gaan wonen waar geen water is die verdienen het gewoon.

18. Unrealist

Leuk Bevonden:
    0
    Ahja half Pakistan zit dus fout omdat India met zn supersnelgroeiende steden al het water verbruikt voordat het Pakistan kan bereiken. En zo zijn er veel meer gebieden in de wereld waar mensen wonen die gewoon altijd water hadden, alleen door de enorme urbanisatie en de vraag naar gewassen die constant met water besproeid moeten worden dreigen hele meren en rivieren compleet op te drogen voordat ze het buurland bereiken. Je kan niet van die mensen verwachten dat ze allemaal opeens massaal gaan verhuizen.

Hier voorbeeldje:
    http://www.nu.nl/wetenschap/2239589/jordaan-dreigt-drogen.html

En je kan die landen niet verbieden om water uit de rivier te halen, ze hebben het immers zelf ook nodig. Volgens mij wordt het nog een enorme uitdaging de komende 100 jaar. Want heeft het land wat het dichts bij de bron woont recht op het water? Of iedereen die aan de rivier ligt? En als je nou zo'n reusachtige stad als Bombai aan de rivier hebt liggen, al die mensen hebben recht op water, ookal heeft dat als gevolg dat miljoenen andere mensen verop in de stroom geen water meer hebben.

19. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Pakistan is dan ook niet echt een voorbeeld van een land. Je kan het beter zien als een zooitje domme boeren onder leiding van corrupte politici. Dit is ook een probleem dat zichzelf gaat oplossen.

Water wordt schaars, prijs van water zal stijgen, gewassen worden te duur om te verkopen.

Wat er dan zal gebeuren is dat er wordt geinvesteerd in methodes die gewassen kunnen kweken met veel minder water. Grote watersproeiers zul je niet meer tegenkomen aangezien water te kostbaar is geworden.

In de voorbeelden die je aangeeft is water niet het probleem. Het probleem zijn de overheden die geen rekening met elkaar houden. Dat is ook waar ik me het meeste zorgen overmaak. Niet water, water hebben we genoeg en kan niet verdwijnen.

20. Unrealist

Leuk Bevonden:
    0
    Vooral het transport van water is nog een probleem. Dat landen geen rekening met elkaar houden op het gebied van water is nog begrijpelijk. het is namelijk een vrij nieuw probleem en je gaat je eigen burgers niet minder water geven. (helemaal niet als je eigenland sowieso al met watertekorten kampt...)

Deel Deze Pagina