Ik geloof niet in evolutie. De evolutietheorie kent een shitload aan bewijs en geen enkel argument dat het in twijfel trekt. Maar we hebben deze discussie al eens gevoerd en ik ga hem niet weer voeren met iemand die geen sikkepit van evolutie snapt (die conclusie had ik vorige keer al getrokken).
Hier, ga dit filmpje maar even kijken en leg me uit waarom God dit zo heeft ontworpen:
Bovendien is dit, zoals ik al eerder zei, een discussie voor de geloofthread. Dus als je wil reageren, doe dat dan daar a.u.b.
Die voorbeelden waren korte termijn gevolgen. Geen gevolgen van genmutaties.
Verder hou ik er over op, dit schiet toch niet op. Zolang er genmutaties platsvinden (altijd) en onze leefomstandigheden veranderen (altijd) zullen we evolueren. Sterker nog, ik denk dat we zelfs zonder veranderende leefomstandigheden zullen blijven evolueren omdat er altijd genmutaties plaats zullen vinden.
Jouw argumenten kunnen mij niet overtuigen in ieder geval.
Edit: Overigens, je zegt dat de evolutionaire oplossing zou zijn dat mensen met diabetes en overgewicht zouden sterven. Waar zou het evolueren dan in zitten? Dat bedoel ik dus. Jij spitst je steeds toe op het recht van de sterkste, terwijl ik doel op veranderende biologische kenmerken. Als zwakke individuen uitsterven veranderen de 'sterke' individuen nog niet, die blijven alleen bestaan. Dat is in mijn ogen de kern van de fout die jij maakt.
Laatst bewerkt: 19 jul 2010