[Algemeen] Wielrennen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Daantjuhh14, 26 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Ik heb de etappe een beetje half gevolgd op de radio waarvan de volume knop kapot was.

Was het dan wel Luis Leon?

Zo te horen deed Menchov het goed en Gesink redelijk! Ook die van der Broeck verbaast me telkens! In Nederland hebben we Gesink, maar die Belgen mogen ook trots zijn hoor!

Om nog even terug te komen op het doping verhaal. Rasmussen is een verhaal apart en vind ik ietwat overdreven (Schorsen voor doping omdat hij zijn verblijfplaats niet meldde). Echter vind ik het wel een beetje zielig dat ze wielrenbond zoveel moet controleren om het peleton dopingvrij te houden en dan nog zitten er zoveel zondaars tussen. Met andere woorden, als de controles afgeschaft worden, gaat iedereen massaal aan de doping!

2. Dragonmaster

Dragonmaster Registered User

Leuk Bevonden:
    2
    Had toch wel het idee dat de "aanval" van Menchov een beetje aarzelend was, denk dat ie nog meer kan hoor.
    vdBroeck is wel al 2 jaartjes ouder, maar hij rijdt idd wel goed.

En de goede Sanchez was Sammie (LL was niet heel slecht, maar iets minder dan de echte top).

Over het dopingverhaal; zoals Ducrot ook vaak zegt, er is wel vaak onduidelijkheid als een renner veroordeeld wordt. Dat bloedpaspoort is bijvoorbeeld maar een rare meetmethode. En het voorbeeld dat een infuus met extra vocht na een warme etappe beschouwd wordt als bloeddoping.

Laatst bewerkt: 18 jul 2010
  3. Hunt3r 410

Hunt3r 410 Active Member

Leuk Bevonden:
    45
    Menchov moet zelf niet aanvallen. Afgelopen paar keer dat die aanviel kreeg die een inzinking.

4. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Met eeuwig afwachten win je geen tour en dat is wat Menchov uiteindelijk toch wilt nadat die al de Vuelta en de Giro heeft gewonnen.

5. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Ik denk toch wel dat Schleck en Contador de renners van buitencategorie zijn (Evans is al mooi door de mand gevallen en ook Sanchez, Sastre en andere lijken niet capabel genoeg). Ik hoop dus niet dat Menchov hoopt de tour te kunnen winnnen, want dan blaast hij zichzelf op aan een te grote ambitie.

Aan de andere kant, Contador & Schleck zijn zo met elkaar bezig en hebben beide voor hunzelf al de tour gewonnen, iemand als Menchov kan de lachende derde zijn als hij 1 rit het tweetal er helemaal af rijdt.

6. Hunt3r 410

Hunt3r 410 Active Member

Leuk Bevonden:
    45
    Evans had 3 jaar geleden de tour gewoon al waren er geen bonificatie secondes. En geloof mij toen viel evans geen een keer aan.

7. Speurneus

Speurneus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Daarom heeft hij hem dus 3 jaar geleden ook niet gewonnen. Dat was Contador :9

Gesink zal denk ik ook nooit een tour winnen omdat hij zelf aangeeft dat hij de snelle tempo wisselingen (nog) niet trekt. Nou als je ziet hoe Contador of andere renners tekeer kunnen gaan dan krijgt hij daar nog problemen mee.

8. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Tja... Altijd bij de eersten eindigen en 1x een voorsprongetje behalen of een etappe winnen is in theorie voldoende. In praktijk scheelt het ook niet veel, het verschil tussen Contador en Schleck is slechts 2 of 3 demarrages die de ander niet zo snel kon volgen.

9. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    Gesink is gewoon niet explosief genoeg! Hij kan op de Tourmalet volgens mij wel gewoon met de besten omhoog als er daar vroeg aangevallen wordt. Maar Er blijft altijd wel iemand in zijn wiel die hem er vervolgens uitsprint!

Ik wacht dus met smart op de terugkeer van Thomas!!

En Menchov moet nog ff een inzinking krijgen! Ik heb een hekel aan hem. Hij is alleen goed als ie kan volgen want na die aanval zag je toch wel dat hij het flink moeilijk had. Als Menchov niet bij rabo reed had hij denk ik geen supporters in NL!

10. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Jullie doen net alsof volgen niets voorsteld, als iemand hard wegrijd, dan vind ik het ook knap dat iemand daar net zo hard achteraan rijd.

11. Dragonmaster

Dragonmaster Registered User

Leuk Bevonden:
    2
    Ja natuurlijk is het knap, maar als die eerste dan niet wegrijdt dan is het een stuk minder leuk om naar te kijken:+.

Over Gesink, de eerste Alpenrit op zondag versnelde hij toch 2/3 keer (heb die rit niet gezien)? Dus heel soms kan hij het wel.

12. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    :'-( sneu figuur ben je

13. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Laf Contador.....

14. Speurneus

Speurneus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jammer voor Schleck maar ik vind het niet laf om door te rijden van Contador.

Zorgt er wel weer voor dat Schleck MOET aanvallen en dat maakt het wel leuker voor de kijkers.

15. Burt Macklin

Burt Macklin Formerly Known As

Leuk Bevonden:
    911
    Ik vond het wel een bazen actie, gewoon gaan! Bam!

16. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Nah vind het niet horen.
    Nu moet Schleck wel aanvallen maar het blijft jammer.

17. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Wat een slechte actie van Contador zeg. Als je vertrouwen in jezelf hebt dan pak je Schleck gewoon met een echte aanval en niet tijdens materiaal pech.

Aan de andere kant is het weer de fout van Schleck om op het verkeerde verzet te demareren. Op het buitenblad en achter op het grootste tandwiel. Hiermee staat je ketting dus echt scheef.

Daarnaast draait Menchov ook lekker mee zeg! Gesink moet jammer genoeg weer wat toegeven op v/d Broeck.

Al met al een mooie etappe en een extreme afdaling!

18. Speurneus

Speurneus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zou Menchov Sanchez kunnen pakken in de tijdrit? Ik weet niet veel van Sanchez af.

19. Hunt3r 410

Hunt3r 410 Active Member

Leuk Bevonden:
    45
    Menchov kan zeker beter tijdrijden dan sanchez. Maar voor een plek op het podium van de tour kun je snel iets meer. Maar op papier klopt menchov sanchez met gemak in de tijdrit.

20. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Ja makkelijk, Sanchez is een iel ventje met een klimmerslijft. Tijdrijden, ongeschikt.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina