De Grote Voetbaldraad [Deel 26]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Cookie, 5 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Nee joh, broer zit boven. Ik beneden. Normaal zit ie niet zoveel op XBW, maar soms moet het gewoon effekes. Als er op hem reageert word ofzo ;).

2. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    De bron is Marca, en die hebben al tien keer soortgelijke dingen geschreven. Bovendien denk ik dat Inter 22 miljoen nooit zal accepteren. Overigens schrijft AS, een concurrerende Madrileense krant, dat Madrid het bod zou hebben verhoogd naar 28 miljoen. Geweldig, die Spaanse kutkrantjes :F:

Dat is echt al lang recht gezet door Maicon zelf. Je moet niet alles geloven wat je leest, en al helemaal niet als het uit kranten komt die er baat bij hebben dat Madrid grote transfers doet (zoals Marca en AS). Maicon heeft destijds gezegd dat als ie Inter verlaat of moet verlaten, hij enkel naar Madrid wil, en geen interesse heeft in andere clubs.

Buitengewoon triest dat VI zich inlaat met die soort speculatieve sensatieroddels. En typisch ook dat ze het nuancerende interview met Maicon niet plaatsen. Dat is natuurlijk niet sensationeel genoeg.

Laatst bewerkt: 21 jul 2010
  3. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    VI stelt al langer niet zoveel meer voor. Altijd de laatste met 'echt' nieuws en als ze een keer een primeurtje hebben zitten ze er vaak naast. Nee sinds Derksen zijn hacker heeft ontslagen, is het een stuk minder geworden.

4. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Mijn excuses dan, ik heb eigenlijk altijd onbewust aangenomen dat de transferinformatie die VI gaf (een vorm van) waarheid bevatte.

Mooi voor Inter, leuke club IMO. Helemaal met Maicon _O_

5. Thomazii

Thomazii Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het verschil tussen VI en voetbalzone/soccernews/goal of andere voetbalsites is dat VI wel zijn bronnen double checked en er wel journalistieke regels op nahoudt. Dan zijn ze misschien wat later in sommige gevallen, maar ze zitten er zelden naast! Anders wil ik voorbeelden van je zien..

6. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Je hoeft je excuses niet aan te bieden :+ Gewoon kritisch zijn op wat de krantjes schrijven en de bron checken.

Het lijkt er nu op dat Inter Balotelli gaat verkopen voor om en nabij de 35 miljoen aan Manchester City, United of Chelsea. In dat geval blijft Maicon waarschijnlijk gewoon en plakken ze een labeltje met 'onverkoopbaar' op z'n voorhoofd. Met dat vrijgekomen geld willen ze dan Mascherano halen en een vervanger voorin. Ik hoop stiekem nog steeds op Özil, maar dat zal wel heel lastig worden met clubs als United en Madrid die ook interesse hebben.

7. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    VI plaatst toch ook zat geruchten? Dat is al tijden zo.
    En brongeven checken kan, Marca is ook een bron ;).

8. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Hopelijk voor Balotelli United (of Chelsea) want die hadden nog een spits nodig. Zeker niet Manchester, zou me niets lijken. Gadver. :x

9. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Uitspraken en nieuwtjes uit The Sun, News Of The World, Marca, Tuttosport, AS en Corriere Dello Sport halen noem jij 'je bronnen dubbel checken'? :lol:

Het is niet alleen het klakkeloos overpennen van nieuwtjes, maar ook nog eens van zeer discutabele bronnen.

10. Thomazii

Thomazii Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat jij zegt staat voornamelijk bij transferGERUCHTEN. Wordt duidelijk aangegeven lijkt mij toch? :F:
    Daarnaast kun je journalistiek melding maken van berichten in geruchtkranten door duidelijk de bron te weergeven.

11. Thomazii

Thomazii Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik doe nu drie jaar de studie journalistiek en het is essentieel minimaal twee betrouwbare bronnen te 'quoten' in je bericht. Het plaatsen van geruchten in een geruchtentopic is niets ergs aan. Geruchten verkopen als waarheid op de voorpagina van een website is waanzin en dat is iets wat je VI niet zal zien doen

12. Shin David

Leuk Bevonden:
    0
    Dit schiet me zo te binnen:

8 juli:

En dan verder nog talloze 'nieuwtjes' van Johan Derksen zoals dat Ajax Suarez zou moeten verkopen in de winterstop vanwege de financiele situatie en dat Pantelic destijds nog niet tegen NAC mocht spelen omdat hij geen vergunning had. Hij heeft die wedstrijd echter gewoon gespeeld.

Laatst bewerkt: 21 jul 2010
  13. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    idd VI is net zo erg als alle andere sites
    staat ook duidelijk "Volgens Marca"

14. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Nee hoor, ik ben niet achterlijk. Ik heb het over normale berichtgeving en niet de geruchtensectie.

Haha, nota bene deze discussie is begonnen omdat VI klakkeloos (zonder aanhalingstekens) een bericht overpent van Marca.

15. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Jawel, VI geeft geruchten aan met leestekens..
    'Leonardo wil naar Liverpool' bijvoorbeeld.

http://www.vi.nl/Nieuws-item/183371/Al-Fayed-heeft-veel-geld-over-voor-Ajaxtrainer-Jol.htm

Voorbeeldje. Deze manier gebruiken ze ook op teletekst. Als iets een gerucht is, staan er gewoon aanhalingstekens aan beide kanten..
    Dit is overduidelijk een gerucht (brongeving: The Mirror). Dus geruchten zijn er wel degelijk op VI.
    Er staat nergens dat het de waarheid is, of dat VI dat pretendeert.

16. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Om de artikeltjes in de krantjes Marca en AS nog maar eens te relativeren:

En dit was, in tegenstelling tot dat vage geneuzel van die Madrileense kranten, dus gewoon uit de mond van z'n zaakwaarnemer zelf te horen bij SS24.

17. Thomazii

Thomazii Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is het ooit ontkracht dat Ajax een akkoord heeft met Bayern over Van der Wiel? Nee he :) Dat het even stil is rondom die man betekent niet dat er geen akkoord is.
    De financiele situatie bij Ajax is ook zorgwekkend, hoor Jol maar in recente interviews..

Ik weet iig dat ze bij VI journalistieke regels hanteren en dat maakt die site betrouwbaarder dan andere.

18. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    http://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws/42264/ajax-ontkent-bod-op-van-der-wiel.html

Sites als Voetbalzone pretenderen dan ook niet de waarheid te vertellen. Het is gewoon een verzamelsite voor nieuws, de bron wordt genoemd, en iedereen moet zelf uitzoeken hoe betrouwbaar ze het vinden. Daar is niets minder 'journalistieks' aan. VI doet overigens vaak hetzelfde, zoals we net al zagen met die Marcanieuwtjes. Ik heb geen aanhalingstekens gezien en de titel doet vermoeden dat het om feitelijke informatie gaat.

19. Shin David

Leuk Bevonden:
    0
    Van Gaal heeft gister nog gezegd dat hij Van der Wiel niet nodig heeft. Dat kan 2 dingen betekenen:

- Hij wil hem echt niet.
    - Hij wil hem wel, maar Ajax doet moeilijk en dit is een soort tactiek van hem om 'af te wachten'.

In beide gevallen lijkt het me onwaarschijnlijk dat Ajax al een akkoord heeft.

En Suarez is niet verkocht in de winterstop terwijl ze die kans wel hadden. VI stelt gewoon niet zoveel voor, je moet het gewoon met een korreltje zout nemen wat daar op staat.

20. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Hij zegt toch ook dat geruchten niet erg zijn, zolang er word aangegeven dat het ook echt geruchten het zijn?
    Wanneer een gerucht als waarheid wordt gegeven zijn ze pas fout bezig.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina