[Algemeen] Wielrennen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Daantjuhh14, 26 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Speurneus

Speurneus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hij kan niet sprinten maar toch gaat hij voor de groene trui :9

2. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Die Plaza is echt gevaarlijk hoor, die haalt Gesink in zo. Kan ook echt goed tijdrijden.

3. Speurneus

Speurneus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Uiteindelijk was deze etappe inderdaad echt een grote anti-climax. Nu nog maar hopen dat Gesink niet wordt ingehaald.

4. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Kom op jongen. :D

5. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Kutzooi....

6. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    dit is wel heel erg zuur voor Barredo zeg.

7. Speurneus

Speurneus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Had Lance lekker die etappe gegunt... :9

8. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Ach ik vond het al knap dat Barredo zover kwam, was bijna onmogelijk.
    Jammer dat deze hele etappe is verneukt door de leiding van de Tour, wat een kut etappe zo zeg :emo:

9. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    leiding van de Tour wil Fransen laten winnen en met finish bergop worden het bijna altijd de echte topklimmers die als eerste over de streep komen.
    Met zo'n etappe is het ideaal voor ontsnappingen en daar hebben ze genoeg Fransen voor want die zijn toch niet belangrijk voor het klassement :9

10. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Donderdag nog een hele mooie aankomst. Laatste kans voor de klimmers. Ik hoop dat Gesink de rustdag goed uitkomt en misschien iets kan laten zien.

11. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Echt een grote blunder van de ASO om nota bene de zwaarste etappe van de Tour met een stuk van 40 km vlak te laten eindigen. Er was (behalve in de kopgroep) totaal geen spanning of wat dan ook.

Gewoon rustig cruisen...

12. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Nou dat lijkt me erg sterk.. Ik denk juist dat ze het tot het allerlaatste moment (tijdrit) spannend willen houden. Als alles bergop finisht worden er al verschillen gemaakt. Nu is het zo dat de favorieten elkaar in de afdaling weer vinden.

Fransen kunnen makkelijk goed bergop finishen... Er zijn 3 fransen in de race voor de bollen, plus dagetappes zijn ook naar Fransen gegaan.

13. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    De Fransen rijden goed maar een topklimmer hebben ze niet hoor. De bollentrui is de laatste jaren altijd voor de aanvallers geweest. En de ASO wil het idd spannend houden tot de laatste tijdrit. Maar met die rit van gister doe je de bergen die ze beklimmen geen recht aan. stuk voor stuk klassiekers.

14. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Mikecitybike zegt dat als het finish bergop is, dat de Fransen geen kans hebben.. Dat is juist onzin, wat Fransen zijn aanvallers en met finish bergop hebben ze zeker goede kansen op zware dagetappes.. Juist omdat de topklimmers nooit voor dagetappes gaan..

15. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Als de topklimmers voor de etappezege gaan, volgt daar snel achter een ontketend peloton. Zag je weer gisteren met Sastre en Kreuziger, werden meteen teruggehaald.

16. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    bij finish bergop zie je vaak dat de echte toppers de aanvallers wel inhalen, die aanvallers zijn vaak Fransen :9 Ik neem aan dat dat morgen ook het geval wordt.
    Maarja dat is eigenlijk de laatste paar Tours al niet echt meer zo, Lance heeft 22 (? oid) etappes gewonnen in de Tour, volgens mij was het toen veel vaker bergop finish (en wat tijdritten natuurlijk)

17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Tegenwoordig is het peloton zo aan elkaar gewaagd dat zoiets niet meer mogelijk is... Vroeger had je bv alleen Armstrong en Ulrich die konden winnen, nu staan er in principe 8 man om de Tour te winnen. Daarom kun je niet elke dag gaan aanvallen zoals ze vroeger deden. Dan word je de volgende dag gepakt. Er wordt teveel gerekend om de krachten zoveel mogelijk te verdelen.. Dus zie je dat degene die de trui om z'n nek krijgt helemaal niet zoveel etappes heeft gewonnen (Contador 0 :p)

18. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Etappezeges;

Schleck 1, Sanchez 0(?), Menchov 0, v/d Broeck 0, Gesink 0, Leipheimer 0...

Ik denk ook niet dat daar heel veel verandering in komt.

19. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Lekker Weer. :9
    Hoop dat ze wel de verbinding verbeteren.

20. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Ik heb speciaal vrij genomen voor vandaag, dus ik ga er ff lekker voor zitten :D.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina