De Grote Voetbaldraad [Deel 26]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Cookie, 5 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    576
    Shittt zeg, ik hoop echt niet dat dit waar is. Je wordt gewoon gek van die Engelse kranten.

2. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Het is niet voor niks dat er ook zoveel coaches in de PL een winterstop willen. Daarnaast gaan de CL en EL helemaal nergens meer over met al die teams waar nog nooit een mens van gehoord heeft en die vol zitten met amateurs waardoor teams belachelijk lange seizoenen draaien. Er moet inderdaad flink gesneden in de wedstrijden want dit slaat nergens op zo. Het WK was hier inderdaad een goed voorbeeld van, er waren nog maar weinig landen die er nog zin in hadden en dan heb je ook nog spelers zoals Kuyt die gewoon op 70 wedstrijden in 1 seizoen uitkwamen.

Realist. Ik moet eerst nog maar zien wie er blijven na zo'n WK en een dergelijk bestuur en verlies. Ajax moet op een zeer korte termijn op zoek naar een degelijke coach als Jol weggaat en Blind vind ik ook 3x niks. We mogen blij zijn als een spits het enige is wat Ajax daarnaast nog nodig gaat hebben en ik acht die kans om eerlijk te zijn vrij klein.

Maja, dit is nu de zoveelste keer dat een "lange termijn plan" eventueel weer mislukt. Dat wordt je na een tijdje toch wel beu.

3. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Verder telt "alure" ook.. Jol heeft nou eenmaal meer naam dan Blind (gezien zijn vorige faal als Coach bij ajax) en jonge talenten gaan dan liever naar iemand als Jol, dan iemand als Blind.. Enige figuren die daar op af komen zijn over de hill figuren die ajax alleen maar geld kosten en veel te weinig opleveren.

Ook zijn spelers sneller geneigd weg te gaan als zo`n coach weg gaat en er complete onduidelijkheid is over de toekomst.. Neem een Suarez, een van der Wiel. Genoeg clubs die nu loeren op een koopje .

Rik van den Boog moet ook opzouten, Ajax hoeft niet de 2e TEG te worden

4. Kaasstengel

Kaasstengel Never, ever give up!

Leuk Bevonden:
    0
    Ook een ideaal moment voor de media om clubs te gaan kloten door allerlei geruchten de wereld in te slingeren :lol:

5. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    Blind ging van trainer van A1 naar hoofd jeugdopleiding en dan wordt je ineens voor de leeuwen gegooid en word je trainer van Ajax 1. (sowieso structurele fout bij ajax om steeds beginnende trainer voor de groep te zetten).

Maar het is nu al 10 jaar structureel wanbeleid. Volgens mij kunnen ze nu bij de ABN morgen gewoon 5-7 miljoen lenen voor een spits. Die 'schuld' is denk kleiner dan de problemen die er gaan ontstaan als Jol weg gaat. Bovendien liggen er nog wel 1-2 transfers te wachten om die lening gelijk weer af te lossen.

Snap ook echt niet waarom Ajax Berg niet kon halen .. of wilden ze hem gewoon niet?

6. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    natuurlijk is het niet alleen op blind aan te rekenen. Het is een opeenstapeling van slecht beleid op slechte keuzes en inschattings fouten.

Laten we wel wezen, maar het nederlandse voetbal (competitie) bloed langzaam aan dood op deze manier.. Financieel gezien is er geen lenen aan als je kijkt naar de grote competities, je blijft het verliezen omdat je al jaren achter de feiten aanloopt.

7. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    Vind het wel triest tegenwoordig dat trainers/spelers hun contract nooit uitzitten. Vooral trainers. Hebben die nooit het gevoel dat ze iets aan het opbouwen zijn en iets willen bereiken. Jol heeft nog geen landstitel gehaald bij Ajax en gaat er al weer vandoor, zou ik toch niet met een lekker gevoel weggaan. Achja als die nou al weg wilt kun je beter als Ajacied hem lekker uitzwaaien, oprotten en een keer iemand halen die langer dan 1 jaar wilt coachen..

8. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    en vind die maar is..

9. mikecitybike

Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij was er toch een lang termijn plan dat Jol eerst trainer zou zijn en dan over enkele jaren dan technisch directeur ofzo?
    Maarja, niemand heeft in Amsterdam een glazen bol (in Eindhoven hebben ze er wel veel :+ )

10. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Voor ons is het natuurlijk makkelijk praten. Ik vind het ook jammer dat zelfs coaches nu niet meer te houden zijn. Maar als ik trainer was en ik kreeg een baan aangeboden bij een club waar ik meer te besteden had en zelf ook een miljoen euro meer zou verdienen.. denk ik toch dat de meeste mensen toch voor het geld kiezen. Hoe triest het ook is.

Kan niet wachten tot de zeepbel in het voetbal barst, want die gaat geheid barsten. Clubs geven miljoenen uit die ze niet hebben en dat gaat ooit een keer mis. En dan gaan we hopelijk terug naar normaal met bijvoorbeeld caps zoals in veel Amerikaanse sporten om te zorgen dat het niet weer fout gaat.

Laatst bewerkt: 22 jul 2010
  11. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik schrok toen ik ANP las, maar werd al weer wat rustiger toen er 'The Guardian' achteraan kwam..

Ik maak me pas druk als het op ajax.nl staat.

12. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    576
    Ik vind dit echt onzin. Overal hoor ik dat het bestuur maar weer moet oprotten. Ik vind eigenlijk dat ze best aardig vakwerk afleveren. De afgelopen jaren kwam er een aardig bod voor een speler en moest ie maar meteen weg. Dit bestuur lijkt eigenlijk ook de sportieve kant in te zien van voetbal. Ze laten de spelers nu niet meer zo snel wegglippen.

En over Jol. Tjahh als hij zo graag weg wilt, is hij niet Ajax-waardig. Laat hem maar GAAN dan! Hopelijk neemt de club nu een goede trainer met een ECHTE AJAX hart in dienst. Het lijkt me niet dat zulke trainers hun club snel in de steek laten zitten.

13. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Ga jij? Of zal ik gaan?

Er zijn geen trainers meer met een hart voor een club.
    Ja Louis zal altijd wel enigszins een zwak houden voor het Ajax van '95, en Guus Hiddink zal ergens wel eens terug denken aan PSV. Maar pas op het punt dat ze het hoogst haalbare hebben, pas dan blijven ze ergens zitten.

Bijvoorbeeld Wenger, of nog beter, Furguson..

Je zal toch echt een supporter voor de groep moeten zetten voor een ton per jaar, om die te houden. En als hij landskampioen wordt met Ajax, en hij kan ergens anders het vierdubbele gaan verdienen, gaat ook die twijfelen.

C.R.E.A.M.
    Cash Rules Everything Around Me.

14. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Om de vergelijking tussen VI en Voetbalzone even door te trekken:

VI gebruikt net zo goed bronnen als Marca om op het oog feitelijke informatie te verstrekken. Ik heb dus geen idee op welke journalistieke regels jij doelt. Van Voetbalzone weet je tenminste dat ze hun 'nieuws' overal vandaan halen. Het imago dat VI heeft (bronnen checken, goed geïnformeerd zijn) geldt láng niet altijd, zoals uit veel voorbeelden blijkt (dat nieuwtje van Maicon is er slechts één van).

15. josh gunit

josh gunit Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Als Jol gaat dan gaan Stekelenburg, Van der Wiel en Suarez ook. En Jol maakt spelers ook nog eens beter.:)

Aan wie dacht je dan met een Ajax hart en die ook nog eens een goede trainer is?

Van Basten heeft bijvoorbeeld wel een Ajax hart. Maar ik denk niet dat we zo iemand nog als trainer willen hebben bij Ajax.

16. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou gewoon wachten tot het officieel is. En niet gek laten maken door Engelse media/zogenaamde insiders/Mike Verweij/whatever. Ik heb het ook allemaal proberen te volgen maar ik word er echt gestoord van gewoon, de ene dag blijft ie en dan gaat ie weer weg. Ik zie het allemaal wel.

17. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Opzich niet raar dat ze melden dat Jol een akkoord heeft met Fulham. Dat doet niets af aan de gesprekken tussen Ajax en Jol. Als die goed aflopen zegt Ajax af, als Jol na die gesprekken zegt weg te willen gaat Ajax pas met Fulham praten.

18. mikecitybike

Leuk Bevonden:
    0
    whaha nu lees je weer overal dat Jol blijft
    hilarische soap 8)

19. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik niet. Ik geloof Nu.nl. :) Jol is er uit, Ajax nog niet.

20. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    Die is volgende week toch weg, reken daar maar op..

Maar dit is dan wel weer raar..

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina