[Centraal] Auto kopen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Martijnn, 25 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je al naar een honda civic gekeken? Zullen er een paar in jouw budget passen, leuke beginnersbak, goedkoop in onderhoud.

2. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    No shit.. :F:

3. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Dat verschilt volgens mij nogal per generatie auto's.

Je hebt generaties Golf's en Corsa's die nu nog steeds rondrijden met 4 ton op de teller maar vooral de laatste jaren is het wat wisselender geworden met de Duitse degelijkheid.

Zo zijn de mercedessen van tegenwoordig niet meer zo onverwoestbaar als voorheen.

Datzelfde geld ook voor Japanse auto's, daar zitten ook onverwoestbare generaties/modellen tussen.

En ze zijn daarnaast vaak redelijk goedkoop in onderhoud.

4. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
  5. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Als je veel gaat rijden (40.000 of meer per jaar) zou ik geen 206 kopen met 155.000 op de teller.

Ik heb zelf een paar jaar geleden een 206 1.4 HDi uit 2005 gekocht met meer dan een ton op de teller en dat begin ik nu toch al redelijk te merken.

Voor de rest weinig op aan te merken want het is een prima autootje. Zuinig, comfortabel en zit nog redelijk gang in op de snelweg. Maar ik denk niet dat ik er de twee en een halve ton mee ga halen. Tenzij ik er flink wat euro's tegenaan ga gooien om de turbo en motor weer tiptop te krijgen. Maar dat loont denk ik dan al de moeite niet meer.

Ik vind die link die je post ook wel wat aan de prijs. Dat heb ik destijds ook betaald bij een dealer incl afleverpakket (garantie, grote beurt etc) en dat was voor de crisis dus toen waren de Occassions nog een stukje duurder :+

Laatst bewerkt: 26 jul 2010
  6. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    ik rijd bijna elke dag naar utrecht heen en weer (140 ~ 160 km....ligt aan waar ik slaap:+ )

Wat is er mis dan met een HDI motor?

7. JeePee

JeePee Guest

Zeg dan niet dat het Amerikaans is als antwoord op Jorrit die meld dat Ford Europees is. Want de modellen waar hij naar kijkt heeft geen Amerikaan aan gerekend.

En om ff te laten zien dat die landen discussie zinloos is:

We rijden allemaal in dezelfde auto ;)

8. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Er is helemaal niks mis met de HDi motor. Ik zeg alleen dat als je erg veel kilometers maakt dan zou ik als ik jou was kijken naar iets met wat minder kilometers op de teller.

Je gaat als je 160 km per dag rijdt echt in no-time richting de 2 ton en het zijn volgens mij geen autos die zonder problemen de 3 ton gaan halen.

Dit is trouwens puur op eigen ervaring gebaseerd, ik heb de ballen verstand van auto's in het algemeen.

Zeg dus alleen maar dat ik qua auto en kosten erg tevreden ben met mijn 206 1.4 HDi uit 2005 maar dat ik wel begin te merken dat ik de 2 ton nader. Het voelt allemaal net wat losser dan 80.000 kilometer geleden.

Daarnaast heb ik ook al wat vreemde probleempjes gehad waar hij voor naar een diesel service center moest omdat mijn plaatselijke garage niet zoveel aan die HDi zelf kon uitlezen.

maar dat kan ook aan mijn garage liggen ..:{

9. Jorrit010

Jorrit010 Ech wel!

Leuk Bevonden:
    1
  10. Martijn NL

Martijn NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk wel goed naar roest (achterschermen,motorkap) daar hebben opels helaas nog wel eens last van.

11. Jorrit010

Jorrit010 Ech wel!

Leuk Bevonden:
    1
  12. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Ha die Corsa uit '96 moet je echt in rijden.. Dat is zo moeilijk te zeggen. Eigenlijk geldt dat voor elke auto. Reed trouwens van de week in een Astra ui 97, en dat is zo wennen haha. Je kan pas een auto kopen als je wat gas geeft, wat remt, wat koppelt en wat stuurt.
    188.000 is echt enorm veel voor zo'n bakki trouwens 8).

13. JeePee

JeePee Guest

Goede auto's over het algemeen. Vraag me alleen af waarom de bak vervangen is.

Nog niks gezien dat de E30 overtreft though.

14. Jorrit010

Jorrit010 Ech wel!

Leuk Bevonden:
    1
    Dat idee had ik ook, al kom ik ze ook tegen met 300k+ op de teller...

15. JeePee

JeePee Guest

Dat komt wat zacht uitgedrukt over. Industrieterrein opzoeken en helemaal lijp gaan doen met dat ding. Vol sturen, vol trappen en vol remmen. Als je dan niks geks merkt: :thumbs:

16. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Ik zeg: Suzuki Swift. :+

17. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    En even 160 trekken op de snelweg, kijken of ie goed is uitgelijnd of last heeft van rare trillingen ;)

18. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Om te vervolgen met een handrembochtje, een stop van 100 naar 0 en vol een stoeprandje nemen. ;)

19. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Hastee weer door de keuring gekomen, kosten: €14 :9
    Vorig jaar alleen nieuwe ruitenwisserbladen lol.

We hebben de Suzuki uit '95 nu 6 jaar, en het duurste was een nieuwe accu en twee nieuwe bandjes... :thumbs:

20. JeePee

JeePee Guest

Ik wou dat ik zo lang met een setje banden kon doen :'-(

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina