[Formule 1] Seizoen 2010

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door JeePee, 27 dec 2009.

?

Wie gaat dit spannend seizoen winnen?

1. Alonso

39,6%
  2. Webber

18,8%
  3. Hamilton

8,3%
  4. Vettel

31,3%
  5. Button

2,1%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Nee, dit voelen ze inderdaad niet. Jezus...

2. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Als dit de enige straf is dan zet de FIA zich net zo ten schande als Ferrari zelf. Ronduit belachelijk!

3. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Ik neem toch net aan dat ze niet alleen naar het WMSC moeten om nog eens te horen te krijgen dat dit niet netjes was. Echte straf zal daar toch wel volgen

4. JeePee

JeePee Guest

Het WMSC is normaal gesproken niet bang om zware straffen uit te delen (100 mil voor Mclaren, Renault vorig jaar), dus ben benieuwd. $100.000 haal je nog geen eens een nieuwe Ferrari voor...

5. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Lage straf idd. Ferrari heeft gelogen tegen iedereen door te doen alsof het geen teamorders waren. Ik weet nog dat McLaren positiestraffen kreeg toen Alonso Hamilton blokkeerde in de kwalificatie van Hongarije 2007. En die straf kregen ze niet zozeer vanwege dat incident, maar omdat ze hierover gelogen hadden. Maar ik ga er maar vanuit dat er nog wel wat strafverhoging komt, hoewel Jean Todt FIA-baas is weet je het maar nooit natuurlijk..

6. JeePee

JeePee Guest

Wat is Alonso ook een ontzettende lul trouwens door doodleuk te juichen alsof hij de beste was vandaag. Ik had eigenlijk al geen respect voor de man, na de teamorder al helemaal niet meer, maar toen na de finish dat handje uit de cockpit kwam... Wat hoop ik dat die rugpijn goed doorzet zeg!

7. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Door een geldboete te geven bevestigt de FIA dus dat het hier om een overtreding gaat, namelijk teamorders. En voor teamorders staat toch een bepaalde straf, of niet? Ik neem aan niet de 'boete' van €100.000,- ?

8. JeePee

JeePee Guest

Ik geloof dat de geldboete gegeven is voor het in diskrediet brengen van de sport. Voor de teamorder worden ze doorgestuurd naar de WMSC.

Voor wie het gemist hebben:

[yt]dpN0ODgK4mM[/yt]

[yt]s_SQ1TI9A4A[/yt]

Laatst bewerkt door een moderator: 26 jul 2010
  9. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    ik heb het net gezien idd!
    echt kippenvel. jammer dat ik hem nooit echt live heb zien racen!

Ook fantastisch om te zien wat voor klein blij jongetje Hamilton weer is als hij in "het beest" mag gaan rijden!

10. Remco

Remco Guest

Barrichello - Schumacher all over again =(

11. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Fok, ik mis een keer Top Gear en ze hebben een special over Senna. :'-(

Ga het nu zien, bedankt voor de links.

12. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Heb genoten van de Senna special. Altijd ook mijn favoriete racer geweest. Heb nog steeds een super grote poster van hem die ik op mijn 5e verjaardag kreeg.

13. coen the stig

coen the stig Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ferrari heeft het niet slim gedaan. Ze hadden het gewoon minder opvallend moeten doen. Maar het word ook wel zwaar overdreven. want alle media reageerden niet zo heftig toen vettel en hamilton in valencia de sc inhaalden. Kregen ze een drive true maar met zoveel voorsprong maakte dat niet uit. Toen mocht ferrari niet zeuren. in silverstone krijgt ferrari een drive true terwijl alonso bijna van de baan af werd gereden. Dus mensen moeten nou ook eens niet zo zeiken. het is niet slim, boete , niet meer doen en lekker verder gaan met racen

14. JeePee

JeePee Guest

Vettel heeft weinig Safety Car ingehaald hoor :{ En het is niet klaar, want ze moeten nog voor het WMSC tevoorschijn komen.

15. Martijn NL

Martijn NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Denk dat er eerder een regelverandering komt dan dat ze extreem gestraft worden.

We zullen zien :)

16. JeePee

JeePee Guest

Haha eerst invoeren na 2002 en nou afschaffen zeker :+

Het zal er aan liggen: willen ze een statement maken, of niet?

17. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Die drive-through kreeg ie omdat ie door af te snijden een plek heeft gewonnen. Hij wil zelf buitenom inhalen en dat lukte niet en raakte daardoor naast de baan. Kubica is voor zover ik kon zien niet van z'n lijn afgeweken. Die straf was dus gewoon terecht en is ook wel vaker voor gekomen. Dan had ie die plek maar moeten teruggeven.

18. coen the stig

coen the stig Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    denk het niet. Ik ben sowieso al geen voorstander geweest van dat verbod. je bent een team, en je mag zelf bepalen wat je doet. Anders kun je 24 aparte teams gaan maken als je niet mag samenwerken. Maar je kunt het beter toestaan dan dat mensen het op andere manieren gaan doen. Anders krijg je allerlei rare manieren waarop ze het gaan doen. Kijk maar eens naar sporten als wielrennen. Daar laten ze degene die het hoogste in een team staat ook winnen voor de punten.

kubica wijkt niet van z'n lijn?:'-( Als alonso was blijven rijden was het voor allebei exit geweest. Ze kunnen dan wel leuk een drive true uitdelen maar als ze waren gebotst krijg je weer dat zielige gedoe driver under investegation.

http://www.youtube.com/watch?v=o5xH5CRkllo

19. JeePee

JeePee Guest

Teamorders zijn walgelijk. Prima dat een team kan zeggen 'niet elkaar inhalen' tegen het einde van de race. Zo voorkom je risico. Maar iemand een overwinning door zijn neus boren + de fans een mogelijk 3-mans gevecht om de leiding ontnemen is belachelijk. Als Massa mathematisch geen kans meer had op de titel, dan vind ik het prima. Maar zolang dit niet het geval is mogen er geen teamorders plaats vinden vind ik.

Kubica wijkt niet van zijn lijn inderdaad. En als Alonso was blijven rijden hadden ze elkaar geraakt, klopt ook. Daarom moet Alonso dus remmen of opzij want HIJ voert de actie uit. Niet Kubica. En je mag die regel nu onderhand wel kennen. Het eerste wat ik riep was 'teruggeven!' en zat al zo :F: voor de TV toen hij het niet deed.

20. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Ik vind teamorders er gewoon bij horen. Waarom zou dat 'barrichello' van Massa anders bestaan?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina