De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 24]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 24 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eriktoemen

    eriktoemen Active Member

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    0
    geweldig heb hem net binnen meteen xbox erop aangesloten, instellingen snel op game mode gezet en battlefield bad company 2 in dvd speler gedouwd.
    moet nu op feest maar ga proberen zo snel mogelijk weg te komen:9
     
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De informatie op het doosje kan behoorlijk tegenstrijdig zijn.

    Blade Runner : 1080p , 16/9 , 2.4:1

    [​IMG]
     
  3. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Heb pas de Philips 52PFL5605 gekocht, ook full led. Gamed toch fijn op een 52 inch, was 46 inch gewend.
     
  4. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
  5. Rebel8319

    Rebel8319 XBW Addict

    Berichten:
    2.784
    Leuk Bevonden:
    0
    :lol: gaat ie dat zeggen
     
    Laatst bewerkt: 26 jul 2010
  6. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Raar, want overal staat hij aangegeven als FULL HD met EDGE LED.

    Ik heb nog nergens gezien dat het een FULL LED is, Philips noemt de modellen dan zelf LED Pro, als er ongeveer 1000 led's achterzitten. Dat is momenteel alleen de 9000-serie.

    Desalniettemin, heel veel plezier met je tv! Waarom deze keuze gemaakt eigenlijk? En geen ander merk of techniek?
     
    Laatst bewerkt: 26 jul 2010
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Wat dacht je van de verkoop term FULL HD LED.
    Er zijn winkels (oa MM) die dit trucje niet toepast bij een hun EDGE LED tv's
     
  8. Tript

    Tript Levensgenieter

    Berichten:
    459
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien dat jullie me hier kunnen helpen.

    Staat hier een philips ambilight. Xbox erop aangesloten, maar ik merk een kleine vertraging in het beeld als ik speel, Dit heb ik ook gemerkt met een andere xbox en ps3.

    De vertraging is merkbaar bij verandering van het beeld, verder loopt alles vloeiend, de tv instellingen heb ik al wat mee gekloot, maar heb t nog niet op kunnen lossen..

    jullie enig idee?
     
  9. Madoperator

    Madoperator Rape

    Berichten:
    937
    Leuk Bevonden:
    0
    Game modus aanzetten! Staat ergens in de instellingen.
     
  10. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Idd, je moet je game-mode aanzetten.

    Dan zet de tv (alle) beeldverbeteraars uit. Het beeld wordt minder mooi, maar omdat de tv minder lang hoeft na te denken over wat hij moet weergeven heb je nu minder last van input-lag.
     
  11. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Goed om dit even te lezen. Voor in de huiskamer ben ik met mijn vader op zoek naar een HDTV, budget max. €700, max. 32inch (evt. 37inch), liefst Sony of Samsung.
    Zijn keus is nu gevallen op de SONY KDL 32EX600, een Edge LED TV dus, Bravia Engine 2, 50Hz.

    Als ik een winkel sta zie ik wel verschillen tussen de TV's, maar op welke ik nu het stickertje "beter" moet plakken? Geen flauw idee. Een verkoper gehersenspoeld door de vele marketing termen en verkoop babbels heb je ook geen ene bal aan.

    Maar goed, ik had net even snel het een en ander gelezen over LCD/Edge LED en Full LED.
    Edge LED wordt verkocht als "zwart is ook echt zwart" blabla.
    Op internet lees ik zo even vlug verschillende dingen.
    Het kan wel een kleurrijker beeld geven, maar de belichting is niet altijd overal hetzelfde. Natuurlijk is dit ook weer afhankelijk van de modellen.

    Bij mij begint alles nu een beetje te duizelen zo ongeveer :+ Ja ik weet het, je moet zelf zien wat je beter vindt.
    Maar aan winkels waar het Nederland 1 journaal of van die mooie demo's op de schermen staan, kun je weinig uit beoordelen.

    Weet iemand hier misschien websites waar TV's uitgebreid beoordeeld worden? (behalve de Kieskeurig met "wauw wat een geweldig mooi beeld, vooral HD geweldig laldial")
     
    Laatst bewerkt: 27 jul 2010
  12. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Kijk eens op www.tweakers.net in de pricewatch, daar staan nog wel eens reviews van TV's.

    Mijn vader wil overigens ook graag een EX600, alleen vanwege het feit dat je een hoop geld betaald voor een techniek die nog in kinderschoenen staat en 50HZ heb ik hem toch aangeraden om voor de EX500 te gaan. Zelfde design, alleen de bezel is iets dikker omdat het een tv met een CCFL backlight is. 100HZ, en ik geloof bravia engine 3 in plaats van 2, dus een hoop andere verbeteringen gok ik zo.
     
  13. ThunderCrasH

    ThunderCrasH Ja toch?

    Berichten:
    945
    Leuk Bevonden:
    15
    Jongens help mij is even!

    Ik heb echt zo lang mogelijk m'n SD TV behouden, maar nu zie je dus gewoon dat veel van de nieuwste games onspeelbaar zijn op dat formaat. Nu wil ik dus graag een TV die dus niet van die input lag heeft en waar jullie dus van vinden dat ie goede beeldkwaliteit heeft & fijn voor gamen is. Het budget is niet heel hoog, tussen de 300 en de 400 euro, maar daarbij hoeft het ook geen groot ding te zijn.

    Het studentenleven! :F:
     
  14. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Kevski:

    Probeer in de winkel content te kijken wat je thuis ook gaat bekijken. Neem wat dvd's mee en je xbox.

    Per tv verschilt t behoorlijk hoe goed SD wordt weergegeven, dus dat moet je echt bekijken. Verander vooral de beeldinstellingen.

    Als je in een kamer met veel lampen of zonlicht kijkt, is de zwartweergave minder belangrijk.
    Kijk je met meerdere mensen dan is de kijkhoek belangrijk.
     
    Laatst bewerkt: 28 jul 2010
  15. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Die had ik inderdaad ook gezien. Inderdaad de punten die jij opnoemt lijken mij juist interessanter dan de Edge LED, waarbij de CCFL blacklight veel verder doorontwikkeld is dan de de nieuwe Edge LED technologie.

    We hadden inderdaad zelf DVD's meegenomen, maar ik kreeg het idee dat ze niet de moeite wilde nemen om het te laten zien of zelf beeldinstellingen te veranderen. Dat is naar mijn idee inderdaad dé manier om al wat beter te kunnen beoordelen welk scherm je prettiger vindt.

    Wellicht naar een betere zaak gaan?
    Dit was namelijk een It's.

    Xbox is niet van groot belang, aangezien die op mijn kamer staat. Niemand zit er op te wachten dat de Xbox in de huiskamer komt te staan :+
    Eventueel nog wel interessant om te kijken hoe de weergave daarvan is natuurlijk.
    Wellicht wel eigen DVD speler meenemen? Aangezien het ook nog eens per DVD speler kan verschillen hoe het eruit ziet.

    Hoezo onspeelbaar? Enige wat ik merk is dat sommige teksten niet altijd even goed leesbaar zijn. Of heb je nog een 4:3 TV?
    Het formaat, geen groot ding. Wat is naar jouw idee niet groot? 26inch?
    Ik had hier zelf namelijk ook naar gezocht, maar voor zover ik zelf heb kunnen vinden is er weinig aanbod.
     
    Laatst bewerkt: 28 jul 2010
  16. josh gunit

    josh gunit Active Member

    Berichten:
    601
    Leuk Bevonden:
    3
    Vandaag aanbieding bij http://www.1dayfly.com/. Het is een TOSHIBA 32 inch FULL HD TV voor 325,-. Hij voldoet volgens mij aan jouw eisen als ik snel kijk. Maar voor mij is TOSHIBA een redelijk onbekend merk op tv gebied. En het is wel maar 50 hz, dus zelf zou ik in ieder geval niet nemen.
     
  17. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Probeer hem eens te overtuigen van de Samsung 32C550. Wat Samsung zo goed doet tov andere LCD merken is dat hun kleinere formaat TV's niet onder doen voor hun grotere broeders.

    De Samsung is de betere en goedkopere TV. Betere zwartwaarden (dynamic range), betere processing (scaling en de-interlacing), volledig te calibreren tot perfectie en ongeveer 150 euro goedkoper.

    Vanwege het feit dat de meeste winkels vol hangen met TL-balken is de Plasma technologie nu op sterven na dood, dit terwijl wanneer de winkels goed belicht zouden worden het waarschijnlijk nu 50/50 zou zijn tussen LCD en Plasma. Moraal van het verhaal: je kan in de winkels geen mening vormen. Zoek een goede winkel met goed omgevingslicht in de buurt en vorm daar je mening.

    Edge LED doet onder geen enkele omstandigheid betere zwartwaarden dan een goede CCFL LCD. Alle Edge LED's en bijna alle Full LED's gebruiken witte LED's en zijn daarmee niet capabel tot betere kleuren dan een CCFL LCD. Er zijn echter wel 2 Full LED's op de markt die gebruik maken van RGB LED's die wel capabel zijn tot iets diepere kleuren dan een CCFL LCD. Deze RGB LED's zijn de Sony X4500 series en de Sharp XS1E series.

    Probeer eens www.avforums.com of www.hdtvtest.co.uk

    LCD staat absoluut niet meer in de kinderschoenen. Alle TV's zijn nog steeds 50/60Hz, 100Hz en 200Hz is niets meer dan 50Hz met 1 of 3 frames telkens geïnterpoleerd per iedere reguliere frame. Aangezien de TV zelf 1 of 3 frames zelf er tussen verzint krijg je interpolatie artifacts.

    100Hz en 200Hz zijn niets meer dan marketing buzz-words die niets toevoegen aan het beeld tenzij je van artifacts houdt en versneld beeld zodat je Blu-ray of DVD er ineens uitziet als een video opname.
     
    Laatst bewerkt: 28 jul 2010
  18. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Gelukkig laten Panasonic plasma's bij hun 100hz, gewoon de 50hz beeldjes 2x zien en heb je dat probleem niet. De duurdere modellen kunnen wel interpoleren, maar dat kan ook worden uitgezet ;)
    Of de lcd's van dit merk dat ook zo doen weet ik eigenlijk niet.
     
  19. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik heb op internet zitten zoeken en lezen naar de ontwikkelingen op tvgebied en wat er allemaal aan zit te komen, wat is nu op dit moment het beste wat je kunt kopen in het betaalbare segment als je kijkt naar LCD/Plasma, Led/Oled/Full led met Local Dimming, of zelfs local dimming van de rgb, laserview, full hd, 400 hz , 24p en wat voor krachttermen en nieuwe features je nog meer om de oren gesmeten krijgt.
     
  20. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Begrijp ik hieruit goed dat de Samsung LE32C550 een van de beste 32'' Full HD LCD is die momenteel verkrijgbaar is?
     
    Laatst bewerkt: 29 jul 2010
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina