Goed om dit even te lezen. Voor in de huiskamer ben ik met mijn vader op zoek naar een HDTV, budget max. €700, max. 32inch (evt. 37inch), liefst Sony of Samsung.
Zijn keus is nu gevallen op de SONY KDL 32EX600, een Edge LED TV dus, Bravia Engine 2, 50Hz.
Als ik een winkel sta zie ik wel verschillen tussen de TV's, maar op welke ik nu het stickertje "beter" moet plakken? Geen flauw idee. Een verkoper gehersenspoeld door de vele marketing termen en verkoop babbels heb je ook geen ene bal aan.
Maar goed, ik had net even snel het een en ander gelezen over LCD/Edge LED en Full LED.
Edge LED wordt verkocht als "zwart is ook echt zwart" blabla.
Op internet lees ik zo even vlug verschillende dingen.
Het kan wel een kleurrijker beeld geven, maar de belichting is niet altijd overal hetzelfde. Natuurlijk is dit ook weer afhankelijk van de modellen.
Bij mij begint alles nu een beetje te duizelen zo ongeveer
Ja ik weet het, je moet zelf zien wat je beter vindt.
Maar aan winkels waar het Nederland 1 journaal of van die mooie demo's op de schermen staan, kun je weinig uit beoordelen.
Weet iemand hier misschien websites waar TV's uitgebreid beoordeeld worden? (behalve de Kieskeurig met "wauw wat een geweldig mooi beeld, vooral HD geweldig laldial")
Klik om te vergroten...