Divinity II: Ego Draconis

Discussie in 'Algemeen' gestart door DulleNL, 9 aug 2008.

  1. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.319
    Laat maar horen dan wat je ervan vindt :thumbs:
     
  2. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, dat is dan wel "gekleurd" (m'n mening) omdat ik een grote Divinity fan ben en daardoor zal mijn opinie zeker heel positief scoren, maar goed, ik zal trachten zo objectief mogelijk te zijn ahummm...
    De graphics zijn beter op de pc versie, maar mij stoort dit niet dat het op de xbox minder kwalitatief is. De gameplay is heel tof op de xbox en DAT geeft voor mij de doorslag!
    Ik vergelijk vaak met Larian hun eerste RPG relaesed in 2002, ken je die? Een fantastische RPG die ik heden nog steeds speel !!
    Muziek : weer fantastisch, net als in Divine Divinity(DD), al vind ik de muziek in DD net iets beter.
    Gameplay met de xbox gamepad is heel intuïtieef vind ik! Als ik dit vergelijk met Risen, is Ego Draconis pakken beter, intuïtiever in gebruik! Maar ja, misschien ligt dit voor andere personen weer net "anders"? Hoewel ik toch NOG andere personen heb horen klagen over de combat in Risen.
    De Skills : zijn heel toffe bij en na enkele levels stijgen kan je al tussen heel wat Skills kiezen!
    De Quests zijn heel tof en via Mindreading (Skill die elke "Dragon Slayer" in het begin van het spel meekrijgt) kan je extra info aan de weet komen en dialogen met NPC's beïnvloeden en zo ook quests op verschillende manieren oplossen !
    Humor: deze is echt heel leuk en het Mindreaden geeft vaak ook hilarische toestanden :p ... Ik Mindread alles wat ik kan Mindreaden. Fun troef !
    Puzzles : er zijn enkele pittige in deze game en wat betreft de "platform" puzzels (springen van ene naar andere enz), dat is best in het begin lastig (vaak vallen, maar vallen geeft geen schade aan je held(in) !). Maar ja, Ik ben niet zo behendig en ben omwille van deze platformpuzzels wel blij dat ik op de Xbox speel (gamepad); al kan je met de pc versie ook een gamepad aansluiten heb ik vernomen.
    O ja: dit spel hou zeer zeker NIET je handje vast, dus wijst je NIET de weg !!! Een game die je tot nadenken aanzet! Maar je bezit een "Logbook" die je zeker kan helpen ... ;)

    Als je nog vragen hebt hoor ik het wel ;)
     
    Laatst bewerkt: 3 aug 2010
  3. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.319
    Bedankt voor je uitleg, daar kan ik wat mee :thumbs: Ik krijg steeds meer zin in deze game, hij is onderweg vanuit Hongkong, dus even afwachten hoe lang dat gaat duren. Ik dank dat ik dan deze ga spelen als ik klaar ben met Resonance of Fate (heel wat anders, maar wel een goede game!).
     
  4. Grub

    Grub think on your sins

    Berichten:
    954
    Leuk Bevonden:
    2
    Hey, vraagje; Ik ben laatst overnieuw begonnen want met mijn eerste character had ik alles fout gedaan (:+) ennum, ik zit nu bij de Maxos Temple. Ik zit op level 14 en heb alle mogelijke quests gedaan die ik (nu) kan doen. Maar het lijkt me nog zo laag... op welk level zaten jullie bij de Maxos Temple? Ik moet er nog in gaan, heb al wel mijn "oude vrienden" verslagen...
     
  5. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.319
    Ik vond 'm wel heel lelijk hoor, heb 'm meteen te koop gezet :eek:

    Ik ga 'm denk wel aanschaffen als die Dragon Knight Saga uitkomt (grafisch geüpdatet en inclusief add-on).
     
  6. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Omdat het lelijk is? Niet doorspelen om te ontdekken of het verder wel leuk is? :eek:
     
  7. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Erg slechte reden om em te koop te zetten. ;)
    Game is lelijk, heeft slechte animaties, matige voiceacting etc. Maar daar heb ik me allemaal niet aan gestoord. _O_

    (Maar wordt ie ook grafisch geupdate dan? Wist ik niet )
     
  8. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.319
    Nah ik ergerde me te veel om verder te spelen, was ook nog helemaal niet ver (eerste onderzoeksmissie in zo'n dorpje). Dus ik dacht: beter wachten op die nieuwe versie (twee maandjes als 't goed is), als ik daar meer plezier aan heb.

    Komt inderdaad een grafische update, ik heb ook gelezen dat de game wordt 'overgezet' naar een nieuwe engine.
     
  9. Grub

    Grub think on your sins

    Berichten:
    954
    Leuk Bevonden:
    2
    Nog een vraagje, bij de mijn in Broken Valley, als je naar binnen gaat:
    Zitten daar 2 kerels van lvl 27, ik ben daar naar boven gevlucht en die Guild Mine Master Williams tegengekomen, maar ik heb hier begrepen dat als je Laiken hebt vermoord je niet meer in Broken Valley kan, maar ik kan die kerels nu nooit van mn leven aan =( Dus hoe de hell moet ik dit doen?

    En welk level waren jullie toen jullie Maxos Temple in gingen? Ik zit nu op 14, en ik heb ELKE quest gedaan, alles verkend volgens mij, maar als ik nou naar de Fjords ga word ik keihard afgemaakt en ik heb hier gelezen dat mensen pas op level 16 naar Maxos Temple gingen, maar dat red ik nooit meer...? :confused:
     
  10. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Dan zal je toch wat gemist hebben aan quests, of te veel Mind Read gebruikt. Ik was geloof ik level 15 toen ik daar naar toe ging, dan is het goed te doen. Je moet ook elk huis ingaan en volledig leegroven, zo kom je ook extra XP of quests tegen. Nu naar de Fjords gaan heeft geen zin, dan word je genadeloos afgeslacht.
    Wat betreft die twee vijanden van lvl. 27. Je zal hen later nog tegenkomen. Ook al kan je bepaalde delen van Broken Valley niet meer in, het is wel mogelijk die toren binnen te gaan.
     
  11. Grub

    Grub think on your sins

    Berichten:
    954
    Leuk Bevonden:
    2
    Hmm, toch nog maar ff een keer alles aflopen (wat zeker geen straf is :D).
    Ik heb alles gemindread, en als ik er niks aan had save teruggezet (beetje flauw maar ik wil gewoon niks missen :eek:)

    Oh okee, dat is dan mooi, want in die toren lag zo veel loot _O_ Hebbe hebbe hebbe! :eek: :D
     
  12. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Je komt later in het spel nog terug bij de mine en dan kun je die l27 gastjes met gemak aan. Is nu dus nog niet de bedoeling die tower in te gaan waar ze zitten :)
     
  13. Grub

    Grub think on your sins

    Berichten:
    954
    Leuk Bevonden:
    2
    Yaaaay, ik kan nu een draak worden :cool:
    Wat vet is dat zeg...
    En wat moeilijk om met het spel te stoppen als je bezig bent 8) Ik heb nu nog vakantie en ik speel het eigenlijk de hele dag :eek:
     
  14. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Duitse videoreview, of is het nou een preview? Snap er de ballen van.

    [yt]DCrpre7Srw4[/yt]
     
  15. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmmm... level 14 is best oké Crub. Des te groter is de uitdaging in de Maxos Temple ! Maar ik heb indertijd met mijn level 13 hero in de Fjords level 18 vijanden toch kunnen doden hoor, dus het is te doen (maar als Mage/Ranger, niet met enkel melee combat!).
    Je krijgt veel XP en dan zal je snel level 15 bereiken Crub ;) .
    Magic Blast is goed en snel en met Destruction versterk je de kracht van de spreuken. Met Ranger Stealth kan je vanaf een langere afstand reeds vijanden in het vizier nemen en met spreuken bestoken én ook met pijlen! En eventueel ook met Poison Arrows ...

    Ik ga opnieuw beginnen als de Dragon Knight Saga uitkomt met een held(in) en dan speel ik het op hardcore stijl !! Dus zonder herladen voor betere items enz ... alles mindreaden wat ik kan, géén XP kiezen als extra Questbeloning, enz ... Ik wil die uitdaging aangaan! :p

    Dit doe ik momenteel al met Divine Divinity en is een nieuwe ervaring die ik veel toffer vind dan hoe ik voordien speelde (steeds maar saven en dood gaan en laden pfff...). Ik kweek voor mezelf een andere "mentaliteit" aan, want sterven is gelijk aan Game Over en moet ik mijn laatst gestartte speelsessie, hoeveel uren die ook in beslag heeft genomen, opnieuw laden en als ik 2 keer sterf op dezelfde plek, bij dezelfde soort vijand of in hetzelfde level dan moet ik helemaal van nul herbeginnen! :p
     
    Laatst bewerkt: 17 aug 2010
  16. Grub

    Grub think on your sins

    Berichten:
    954
    Leuk Bevonden:
    2
    Wow Kirimo.. succes :+

    Ik zit nou op level 22 in de Orobas Fjords, en dat vliegen met de draak is zoo vet :D Ik heb echt al een half uur puur voor plezier rondgevlogen :p

    Het gaat nu opzich best aardig, maar in de Fjords zitten alle vijanden op level 23 en ik heb er ook al een paar van 27 gezien :eek:
    Maar ik zit nu vast, want in de enige cave die ik nog moet doen zitten ze dus op 27, nouja in ieder geval 1 goblin beholder, zo'n grote gele bol, en verder zitten er "schilden" waar ik niet als mens en niet als draak door heen kan... misschien moet ik iets met die portals doen.. nog even goed verder kijken maar.

    Hoop de game voor zondag uitgespeeld te hebben, want daarna weer naar school :'-(

    *wilt weer verder spelen*

    Ohja, nog een vraagje, kan je die nieuwe add-on, Flames of Vengeance (?) nou ook los kopen, dus zonder dat hele pack incl. de hernieuwde game?
     
  17. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Er zijn nog een paar grotten. ;) Ook kan je op zoek gaan naar 'terrassen' op de bergen. Die rode schilden die je ziet, die zijn uit te schakelen. Dat is ook wel handig om te weten! Als laatste raad ik je aan als mens wat verder te trainen, beneden zijn er veel goblins. Je kan bijvoorbeeld de Anti-Dragon Zones wel in als mens.
     
  18. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ik hoop stiekum dat de DLC net zo wekr als DA: Origins Awakening:
    Dat is gewoon een spel op zich (op DVD) en je had de originele DVD er niet voor nodig.
    Dan zou ik hem ook kunnen spelen, want ik heb mijn versie al verkocht :eek:
     
  19. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Dan moet je de Dragon Knights Saga kopen. Dat is het originele spel, plus de uitbreiding. Volgens mij kan je ze niet apart spelen. :eek:
     
  20. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.319
    http://www.flamesofvengeance.com/

    Klopt dus.

    Edit:

    Voor wat betreft de speelduur:

    Edit 2:

    Ik maak hieruit op dat de uitbreiding (voor xbox) alleen te verkrijgen is middels aanschaf van het pakket (Dragon Knight Saga):

    En over die geüpdatete engine:

    Before and after engine upgrade kun je hier foto's van zien:

    http://www.flamesofvengeance.com/media.php#jumptocontent

    En een trailer (weet niet of het dezelfde is die Willem plaatste :eek:):

    [yt]StACiNrUtgs[/yt]
     
    Laatst bewerkt: 17 aug 2010

Deel Deze Pagina