Tja, dat is dan wel "gekleurd" (m'n mening) omdat ik een grote Divinity fan ben en daardoor zal mijn opinie zeker heel positief scoren, maar goed, ik zal trachten zo objectief mogelijk te zijn ahummm...
De graphics zijn beter op de pc versie, maar mij stoort dit niet dat het op de xbox minder kwalitatief is. De gameplay is heel tof op de xbox en DAT geeft voor mij de doorslag!
Ik vergelijk vaak met Larian hun eerste RPG relaesed in 2002, ken je die? Een fantastische RPG die ik heden nog steeds speel !!
Muziek : weer fantastisch, net als in Divine Divinity(DD), al vind ik de muziek in DD net iets beter.
Gameplay met de xbox gamepad is heel intuïtieef vind ik! Als ik dit vergelijk met Risen, is Ego Draconis pakken beter, intuïtiever in gebruik! Maar ja, misschien ligt dit voor andere personen weer net "anders"? Hoewel ik toch NOG andere personen heb horen klagen over de combat in Risen.
De Skills : zijn heel toffe bij en na enkele levels stijgen kan je al tussen heel wat Skills kiezen!
De Quests zijn heel tof en via Mindreading (Skill die elke "Dragon Slayer" in het begin van het spel meekrijgt) kan je extra info aan de weet komen en dialogen met NPC's beïnvloeden en zo ook quests op verschillende manieren oplossen !
Humor: deze is echt heel leuk en het Mindreaden geeft vaak ook hilarische toestanden
... Ik Mindread alles wat ik kan Mindreaden. Fun troef !
Puzzles : er zijn enkele pittige in deze game en wat betreft de "platform" puzzels (springen van ene naar andere enz), dat is best in het begin lastig (vaak vallen, maar vallen geeft geen schade aan je held(in) !). Maar ja, Ik ben niet zo behendig en ben omwille van deze platformpuzzels wel blij dat ik op de Xbox speel (gamepad); al kan je met de pc versie ook een gamepad aansluiten heb ik vernomen.
O ja: dit spel hou zeer zeker NIET je handje vast, dus wijst je NIET de weg !!! Een game die je tot nadenken aanzet! Maar je bezit een "Logbook" die je zeker kan helpen ...
Als je nog vragen hebt hoor ik het wel
Klik om te vergroten...