Ok, dat wist ik niet eens. Is op zich wel logisch eigenlijk. Want anders zouden die landen die meer clubs hebben in de cl altijd meer punten kunnen pakken. En dan zou het verschil tussen de grotere en kleinere landen steeds groter worden. Nu krijgen de kleinere landen ook meer de kans op meer clubs in de cl.
Ik snap wat je bedoelt. Maar je hebt er alleen niet echt goed over nagedacht...Nu is Ajax in ieder geval al zeker van de el als de volgende ronde niet gewonnen word. En Ajax kan misschien in de el meer punten bij elkaar spelen dan in de cl. Al betwijfel ik nog steeds of Ajax uiteindelijk meer punten kan behalen in de el dan in de cl. Want als Ajax in de groepsfase 3e word stroomt het ook door naar de el.
En waarom wil je eigenlijk zo veel mogelijk punten halen? Juist: voor meer plaatsen in de cl. (en natuurlijk el)
De verdediging was inderdaad echt belabberd... Maar het is nog vroeg in het seizoen. Waarschijnlijk is de verdediging straks weer uizersterk, net als vorig seizoen. En voor de linksback positie zou Ajax eigenlijk nog wel een goede speler moet halen. Maar ja, door wanbeleid is er daar nu geen geld voor.
Nou, met dat geluk valt het over 2 wedstrijden best wel mee. Als je mee rekent dat je thuis een 100% penalty niet krijgt.
Blijkbaar is Ajax gelukkig niet de enige die door slechte clubs worden uitgeschakeld. Zoals, Kopenhagen en Slavia Praag.
Hopenlijk loopt Ajax de volgende voorronde van de cl niet zo te kloten voorin en achterin als deze 2 wedstrijden...
edit: ik lees op ajax.nl dat de spelers van Ajax na de wedstrijd applaus kregen van het thuispubliek. Dat vind ik toch wel heel sportief van die fans dat ze dat nog doen na zo'n grote teleurstelling!
Laatst bewerkt: 4 aug 2010