Scriptie in de games industrie

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door MetalSonic, 2 aug 2010.

1. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Hoi mede Xboxworld members,

Mijn studie International Management is bijna afgerond. Het is een kwestie van het afronden van 2 vakken plus een scriptie. Voor dit laatste lijkt het mij echter heel leuk om een scriptie te maken voor een bedrijf dat zich bevind in de games industrie. Het kan een uitgever zijn, een ontwikkelaar of een ander bedrijf dat te maken heeft met video games.

Wat ik in dit topic vraag zijn tips van mensen die weten bij welk bedrijf je bijvoorbeeld vaak kan aankloppen voor scripties? Of hoe je het beste een bedrijf in de games industrie kan benaderen? Ervaringen van scripties uitgevoerd in de games industrie zijn natuurlijk ook interessant!.

Zelf heb ik mijn CV weer geupdate en heb ik onder andere Stageplaza afgezocht, daar helaas niks kunnen vinden.

2. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Denk niet dat je dit soort dingen op websites als stageplaza gaat vinden. Ik denk dat je enige mogelijkheid is om gewoon alle bedrijven die je kent aan te schrijven en je verhaal uit te leggen. Wellicht dat ze er voor open staan. In Nederland is Guerilla de grootste, bekend van Killzone.

3. chilly1803

chilly1803 Niet zo actieve member

Leuk Bevonden:
    10
    Ik zou zeggen : stuur gewoon een email met goede motivatie naar zo'n bedrijf.
    Ook al is het geen xbox developer (bij mijn weten), maar een van de grotere en bekendere nederlandse developers is toch wel Guerilla Games (van Killzone Franchise).

Even een linkje naar de open sollicitatie formulier, http://www.guerrilla-games.com/jobs/job-openings?view=job .

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Groet,
    Maarten

4. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.762
    Het probleem is dat studios als Guerilla en Triumph (aardige gasten) wel internships aannemen, maar dat is alleen voor designers en programmeurs.

5. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de reactie jongens! Ik kwam zelf net al uit bij Electronic Arts. Ben bezig met een motivatie brief etc, deze laat ik uiteraard eerste lezen door familie/ vrienden aangezien het een een one shot chance is. Mijn spelling is sowieso niet mijn sterkste punt;)

6. chilly1803

chilly1803 Niet zo actieve member

Leuk Bevonden:
    10
    Hebben ze geen mensen nodig om koffie te halen dan? :9.

Maar even OT. Laat ons maar weten als het gelukt is. Er zijn denk ik wel meer mensen die dit ook wel interessant vinden.

Ik wens je nu in ieder geval al veel succes ! Je scriptie verwachten we wel als eerst gepubliceerd op XBW natuurlijk :cool:

7. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Dat publiceren zal om privacy redenen wss niet kunnen, of ik maak een aangepaste versie. Ik ben nu in elk geval serieus bezig om alle games bedrijven af te gaan.

Als ik ergens een scriptie kan doen zal ik dat in elk geval doorgeven. Enige dat ik nu alvast kan vertellen is dat iemand van mijn school een scriptie heeft gedaan bij Microsoft Games Studios te Schiphol. Hij kwam daar echter omdat zijn moeder daar werkt bij de administratie oid.

Neemt niet weg dat ook de games bedrijven af en toe zaken hebben die moeten worden onderzocht, en wie is er dan goedkoper dan een bijna afgestudeerde student die genoegen neemt met een minimale financiële vergoeding.

8. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    En waarschijnlijk erg hoge eisen stellen.

Nederland zit wel vol met games bedrijven alleen niet erg bekende, dus gewoon even zoeken en je vind er vast wel een paar.

9. Kaasstengel

Kaasstengel Never, ever give up!

Leuk Bevonden:
    0
    Probeer het bij de PU ?:+

10. WOUW5

WOUW5 Cpt. Censorshades!

Leuk Bevonden:
    13
    Of Playlogic (Fairytale Fights), die kunnen wel iemand gebruiken met verstand van management!:+

11. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Als je onder de gamesindustrie ook de ontwikkelaars van mobiele games verstaat, daar zijn er tientallen van in Nederland.

12. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.762
    Ja, daarvan zijn er genoeg. Maar vaak zijn scripties op managementgebied bij die bedrijven niet echt mogelijk.

Anders kan je altijd nog Modder managen met zijn crappy games, hoor. :+

:cool:

13. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Even een update, omgekeerd zou ik elke info ook steeds waarderen.

EA heeft niet gereageerd op mijn e-mail, wellicht dat ik nog bel volgende week.

Ubisoft heeft aangegeven dat ze (meeloop)stages hebben, maar niet voor nu, pas voor februari/ maart.

14. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Stuur eens een mailtje naar Spill Games? Het is wel casual trouwens.

Ze zijn de grootste van de wereld, ze zullen vast wel iets hebben wat goed aansluit op je opleiding.

Laatst bewerkt: 6 aug 2010
  15. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Habbo Hotel:+

16. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Denk niet dat ie zin heeft om naar Finland te gaan voor z'n scriptie ;)

17. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Volgende week maar eens verdiepen in Spill games, thx, en ook casual games zijn goed. Das een mooi opstapje om later als directeur bij Nintendo aan de slag te gaan:cool:

18. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Probleem is dat ze niet Nintendo casual zijn(Wii sports etc.) maar echt casual casual! Denk aan dress up flash games en dat soort shit! 8)

Laatst kwam het ook toevallig op Gamekings.

http://www.gamekings.tv/videos/report-op-bezoek-bij-spil-games/

Laatst bewerkt: 7 aug 2010
  19. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Hoe is het gegaan? Ben wel benieuwd

20. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie dit topic, even een update, het is mij helaas niet gelukt om een scriptie te krijgen in de games industrie. Ik heb het geprobeerd, maarja :) Heb in elk geval een scriptie bedrijf gevonden en ben daar nu wel lekker bezig!

Deel Deze Pagina