Heb vandaag helaas niet zo veel tijd gehad. Maar morgen hoop ik tijd te hebben om wat foto's van de trip online te gooien. Net nog even bij die maat alles bekeken en jongens wat een trip is het ook geweest. Geweldig.
De crash zal ik even nader toelichten. De benzine tanks waren bijna helemaal droog en moesten nog stukkie naar het benzine station. Dus in plaats van het scheuren reden we op vrij constante snelheid richting pomp. Dit alles over een bergpas, een mooie kronkelende weg. Nu rijd ik op een blinde bocht af en begin met insturen. Terwijl ik instuur denk ik dat ik toch wat snelheid moet minderen omdat de bocht wat scherper is dan gedacht. Nu druk ik m'n achterrem een beetje in en hierop blokkeert direct het achterwiel. Hierop gooi ik de motor weer recht om een highsider te voorkomen...
Maarr.... dan had je nog die afgrond... Dus al snel zat ik met de achterband in het grind wat aan de buitenkant op het asfalt lag en nu was het helemaal glijden geblazen. Nu leek me de afgrond niet prettig (het kleine muurtje/stammetje wat er voor lag ook niet), dus kies ik er voor de motor zo veel mogelijk dwars te krijgen... Ging aardig goed, ging helemaal dwars maar leek ook te gaan schuiven. Ging echt onwijs plat. Laatste moment, bijna bij de afgrond krijgt de motor weer grip en krijg je een highsider effect. Nu was ik al dusdanig vertraagd dat ik m'n rechterbeen neer kon planten en de motor op weg naar beneden heb kunnen begeleiden.
Even later sta je dan met je koppeling nog in, motor op z'n zijkant houdend, motor in zn neutraal krijgen, motor uit zetten, en de motor met zn tweeen weer overeind trekken (bagage maakt zo'n motor best zwaar ineens), en dan besef je dat je op 5 centimeter van de laatste barriere van de afgrond staat...
Maar het mooiste: schade: een afgebroken spiegel waarvan ik eerder in de reis het spiegeltje zelf al was kwijt geraakt. Kortom... geen extra schade. Bijzondere ervaring, en ik denk de mooiste crash die je je kan indenken. Toch onbegrijpelijk, heb uiteraard lekker doorgereden, bizar mooie bochten gemaakt, de standaard aan de grond gereden en de hele dag zware inspanning moeten leveren. En dan op je gemak toerend met een relatief rustige snelheid dit... Toch deukje in das ego.
Ik hoop met de foto's een beetje een sfeerbeeld te kunnen geven van hoe mooi zo'n trip is en filmpjes komen ook nog, kon ik echter niet meenemen ivm size van de usbstick.
Morgen ook even kijken voor een nieuwe kettingset want de hele ketting is dus op, liep er na 400km terugweg af en toen moesten we nog 400. Wonderbaarlijk de boel nog gespannen weten te krijgen maar zelfs met het achterwiel helemaal naar achter stondie nog slap, kortom, die hele ketting was gewoon op. Gelukkig mee thuis gekomen en geen schade van het er af lopen. Verder lekt het blok dus ergens olie maar daar laat ik Goedhart onder garantie lekker naar kijken.
Maar jongens, wat een reis is het geweest, een avontuur, volgend jaar is het plan naar het geboorte land van Ducati af te reizen, Italiƫ. Hopelijk tegen die tijd op een goed uitgeruste Multistrada!
Enne Fallout... Die Monster kan sturen jongen... oh oh oh... elke bocht was genieten... niks kon 'm bijhouden behalve een Hyper 1100 en zelfs dat ging nog aardig op. Dus jij met die 1100 en een stuk beter rijwiel gedeelte gaat nog wat beleven...
Laatst bewerkt: 9 aug 2010