De Grote Voetbaldraad [Deel 27]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    Alsof Eindhoven-Kerkrade zo lang reizen is:+

    en VVV is wel boeiend.:mad:
     
  2. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik vind uitwedstrijden sowieso kut, ben vorig een keer naar NAC-PSV geweest, zit je gewoon echt 2 uur te reizen met zo'n klote bus terwijl je er zelf in een half uur/3 kwartier bent, en om over Roda-PSV maar niet te praten:x..

    Maargoed mij lijkt het leuker om een wat uitdagendere(?!) competitie te hebben. En VVV boeit alleen maar omdat het eigen vervoer is :cool:..
     
  3. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    Topklase wordt zeker interessant .. aangezien mn eigen club er ook inzit natuurlijk :cool:
    Maar je hebt hier in de buurt altijd best mooie wedstrijd Lisse - Rijnsburg/QuickBoys/Katwijk/TerLeede daar heb je al snel 2000-3000 man publiek, en bij echte krakers nog wel meer (volgens wiki kan er hier 5000 man in). Dat zit er vaak niet eens bij een Jupiler wedstrijd. Nu komen er alleen maar mooie wedstrijden bij, tegen grote clubs die normaal buiten de regio lagen en die je bijna nooit tegen kwam.

    Bovendien is het een aardig vijver voor jupiler/eredivisie clubs. Zo kwam Plet 3 seizoenen geleden van den Bosch over naar Lisse, deed het daar uitstekend, ging 2 jaar naar Telstar en zit nu bij Heracles :) Barry Opdam werd door AZ (toen nog 'jupiler') ook uit het 1e van Lisse opgepikt. En Mark Wotte was volgens mij trainer. En zo werd Dirk Kuyt ook bij Quick Boys uit het 1e gehaald door Utrecht.
    Maarja heel die amateur wereld staat ook al een paar jaar op z'n kop, spelers worden gelokt met tekengeld (50.000 euro), flinke wedstrijd premies, baantjes bij sponsoren etc. Daardoor zitten er in ons eerste ook maar een paar jeugdspelers.
    De stap naar de jupiler is nog heel groot, nu heb je vaak een plaatselijke sponsor en die moet of meer gaan betalen, of er moeten meer sponsoren worden gevonden anders zullen de clubs niet eens naar de jupiler league gaan.
     
  4. robbin92

    robbin92 Atletico y Feyenoord

    Berichten:
    1.609
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik denk dat het eigenlijk een kansloos project is, want de verschillende amateurteams in de topklasse (capelle, barendrecht, ijsselmeelvogels) hebben al aangegeven om niet te willen promoveren omdat het simpelweg financieel niet te halen is. Vanochtend stond er nog een stuk in het Rotterdams Dagblad dat er gewoon niet meer dan 3x per week getraind kan worden ivm met de banen die de spelers van de amateurclubs ook nog hebben..

    Natuurlijk ga ik wel kijken bij Capelle en hoop ik weer op een succesvol seizoen.
    Een ronde in de beker winnen is genoeg voor een herkansing tegen Twente, maar nu thuis!:)
     
  5. Kaasstengel

    Kaasstengel Never, ever give up!

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    In de Topklasse gaat veel meer geld om dan in de Jupiler League..
     
  6. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    PSV rijdt trouwens ook weer Mercedes! Na een aantal jaar VW zijn ze weer terug op het oude nest. Stonden paar aardige modellen uitgestald op de Herdgang! :eek:
    Iedereen stond bij de AMG modellen. :cool:

    [​IMG]

    Wie zou de SLS AMG gaan rijden? 8)

    Dealers zijn EMA uit Eindhoven en ASV uit Veghel (die zullen de AMG modellen wel gaan leveren, als officieel AMG dealer)

    Tot zover het nuttige voetbalnieuws! :+
     
    Laatst bewerkt: 12 aug 2010
  7. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.040
    Leuk Bevonden:
    9.594
    Inderdaad, daar in Katwijk gaat miljoenen om. Laatst speelde ik tegen Rijnvogels 1 (dit seizoen weer trouwens), die hebben een budget van een half miljoen. En dat speelt dan 1e klasse he!
    Zelfs in de 3e klasse worden de spelers al betaald via een contract :D.
     
  8. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Geen SLR?
     
  9. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    SLR is vervangen door de SLS.
     
  10. mk katti

    mk katti Active Member

    Berichten:
    2.583
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk zelf ook dat het kansloos is, er zijn idd heel veel clubs die niet willen promoveren (geld/overtuiging/baan/speeldag)

    Geld: de meeste topklassers hebben een te kleine begroting voor de eerste divisie

    Overtuiging: Dit gaat niet allerseerst om de spelers, maar om de achterban. Er zijn veel Christelijke clubs die never de keus willen om of op zondag gaan spelen.

    Baan: Er zijn heel veel voertballers die "gewoon" een baan hebben en om dan 4 keer te gaan trainen en 1 wedstrijd is een beetje teveel van het goede.

    Speeldag: Zaterdag is een must en de ideale wedstrijddag, kijk maar naar de voorbeelden in het buitenland (Engeland,Duitsland), vrijdagavond scheelt de club superveel inkomsten. Daar komt bij dat elk jong jongetje de kans moet krijgen het eerste te zien spelen.
     
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.040
    Leuk Bevonden:
    9.594
    Mja ik weet hiet nog niet zo.
     
  12. mk katti

    mk katti Active Member

    Berichten:
    2.583
    Leuk Bevonden:
    0
    Vaak is bij amateurclub de achterban de club en wordt het bestuur gekozen door die achterban. Als ze bij ons (IJsselmeervogels) op zondag gaan voetballen komen er nog 2 a 300 mensen ipv 2 a 3000. In de jaarvergadering van de club is er wel eens naar gevraagd, geloof mij nou, Het bestuur gaat dat bij ons echt niet flikken !! Overigens is ons bestuur ook christelijk.

    De contracten zullen echt geen vetpot zijn, de meeste denken dat er zwart betaald wordt maar dat kan allang niet meer vanuit de club, bij ons hebben we al keurige contracten en best wel hoge vergoedingen, Maar als je een gezin hebt ga je daar echt niet van rondkomen omdat er hevig bezuinigd gaat worden op de spelersvergoedingen, net als in de Ere en in de Jupiler ;)
     
  13. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    maar is iedereen in de Jupiler league wel fullprof? volgens mij niet namelijk
     
  14. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.040
    Leuk Bevonden:
    9.594
    Contractureel gezien wel lijkt me.
     
  15. Kaasstengel

    Kaasstengel Never, ever give up!

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    Is ook alweer een maand geleden dat die er stonden :p
     
  16. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    In principe wel, omdat ze allemaal een proflicentie hebben. Neemt niet weg dat veel clubs spelers op amateurbasis hebben.
     
  17. mk katti

    mk katti Active Member

    Berichten:
    2.583
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij moet je een minimaal vereist aantal fullprofs hebben, de rest mag dan semi-prof zijn. Zo hoorde ik verleden jaar dat er maar 5 full profs bij AGOVV speelden. Maar of dat helemaal waar is weet ik niet voor 100% zeker
     
  18. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.040
    Leuk Bevonden:
    9.594
  19. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    AZ heeft een nieuwe shirtsponsor \o/

    [​IMG]

    Wel in dikke koeienletters op het shirt
     
  20. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Twee keer op de voorkant? :emo:
    Lijkt wel een Belgisch-shirt. :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina