Het School & Opleidingen Topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Syn3rgy, 7 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Waarom ben je dan een student?:+
     
  2. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    :emo::+
     
  3. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik weet ook niet wie jou lastig valt. Studentenverenigingen zijn overkoepelend voor alle studenten in een stad, een studievereniging geldt alleen voor jou studie. Alleen die laatste doet ook onderwijsgerichte zaken. Als die nog niet eens goedkopere boeken kan aanbieden, dan falen ze hard.
     
  4. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.693
    Leuk Bevonden:
    17.901
    Jongens ik zit in een dilemma.
    Afgelopen week heb ik me ingeschreven in criminologie, eigenlijk uit een opwelling van fok it, ik ga gewoon dit doen, geen gezeik, en mn inschrijfingsverzoek verviel bijna (moet je indienen binnen 4 weken na inloting, was ingeloot in 15 juli), dus heb me ingeschreven.
    Eigenlijk zit ik nu nog steeds met een poepgevoel..weer de VU, weer dezelfde saaie introweek die ik meemaakte met rechten, en gewoon weer die VU. Ik ben er best ontevreden over..zie mezelf alweer reizen eig, beetje een college doen, en weer naar huis gaan en niks doen.
    Maar ik durf het nu niet meer tegen mn ouders te zeggen, die zitten al 4 maanden te zeiken dat ik een studie moet kiezen, maar ik weet al 4 maanden vrij weinig en heb me maar hiervoor ingeschreven. Opzich vind ik het wel een toffe studie, maar was vorig jaar met rechten gekapt omdat ik het geen bout aanvond + het vele reizen. Ben bang dat het nu weer gaat gebeuren.
    Ik zit te denken om commerciele economie, of international business and languages te kiezen, lijkt me interessant, breed en het is hbo. Dus meer begeleiding en onderwijs, je wordt niet aan je lot overgelaten..wat bij de VU heel erg was. Dan wil ik het wss gewoon in alkmaar doen (inholland, hier vlakbij), een vriend van me die zit erop en zegt dat het heel leuk is met vette introweek enzo. Maar dan heb ik zoiets..fok zit ik niet in amsterdam. Maar bij amsterdam zeg ik van te veel reistijd..het zou wel heel stom zijn om ook nu meteen voor ciminologie uit te schrijven (heb me vorige week ingeschreven) en dan voor 1 van die 2 studies in te schrijven.
    Dus mijn is eigenlijk nu om criminologie te doen..stel het bevalt me wel, ga ik ermee door. Zo niet, dan stap ik in februari over naar 1 van die 2 opleidingen, zonder intro etc. Enig probleem is dat tot die periode bij criminologie al veel vakken zitten die ik bij rechten al heb gedaan en dus niet hoef te doen. Enige vak wat ik moet doen tot kerst is inleiding in de criminologie en een project..dan krijg je ook niet echt een goed beeld van de opleiding dus weet ik ook niet of ik moet/ga overstappen of niet. Dilemma, ik weet het gewoon niet meer. Volgende week begint de intro van criminologie al. :/
     
  5. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Moeilijk te lezen tekst, misschien volgende keer wat tussenregels?

    Maar, zoals ik al eerder heb gezegd lijkt Criminologie heel erg op Rechten, er zit in Rechten volgensmij zelfs nog een tak richting Criminologie. Ik snap niet dat je je zomaar hiervoor inschrijft, en een dag later weer wat anders wilt, zo goed heb je er dan niet over nagedacht.

    Verder geloof ik niet dat op het HBO er zoveel begeleiding is, ik weet niet hoe het op de Universiteit is, maar hier op het HU ben je ook echt totaal op jezelf aangewezen. Veel meer dan de gewone colleges kan je echt niet verwachten.

    Tot slot vind ik het helemaal onzin dat je studies gaat selecteren op de introductieweek, dat is een enkele week.
     
  6. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.693
    Leuk Bevonden:
    17.901
    Ja daar heb je allemaal gelijk in..maar ik weet het gewoon niet meer. Ben nu al te lang niet meer op school geweest om nou echt te vinden wat ik nou leuk vind of niet.
     
  7. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    In Rotterdam scheelt het tussen criminologie en rechten maar 1 vak in het eerste jaar voor zover ik weet.
     
  8. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    Weet iemand hoe het precies zit met 2e opleiding naast je huideige bachelor doen? Ik doe econometrie (aan de Vrije universiteit) maar wil ernaast ook Rechtsgeleerdheid (aan de uva) in deeltijd doen aangezien je avondcolleges op de uva hebt (heb me al ingeschreven) Maar nu is dus die deeltijd studie dan toch gratis? Want ik kreeg vandaag doodleuk een brief dat ik collegegeld nog niet heb betaald bij de Uva.
     
  9. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Is Econometrie een mooie studie? Ik hoor er vaak verschillende verhalen over. Sommige studenten hebben heel veel moeite met het vinden van een baan en andere krijgen een dik betaalde baan in de aandelenmarkt.

    Zelf begrijp ik ook niet precies wat Econometrie inhoud, vandaar.
     
  10. Marty NL

    Marty NL Active Member

    Berichten:
    935
    Leuk Bevonden:
    77
    In principe heb je schoolgeld betaald dus is de 2e studie 'gratis'. Dat was in ieder geval bij een goede vriend van mij zo. Al zit die al in zijn masterfase, maar dat moet niet uitmaken.

    Wat je kan/moet doen is een bewijs van betaling halen bij de balie in het hoofdgebouw van de VU en die weer bij de balie van de UVA laten zien.
     
  11. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    Dat studenten moeite hebben met het vinden van een baan ligt niet echt aan de studie maar aan de huidige economie, met econometrie heb je juist goede kans om een goedbetalende baan te krijgen (volgens mij staat het zelfs op de 2e plek met hoogste startsalaris?) De studie is gewoon heel veel wiskunde dus als je daar niet van houdt en/of geen aanleg voor hebt moet je er niet aan gaan beginnen.

    Ook wel handig om te weten van de circa 60 studenten die beginnen zijn er na een jaar nog maar ongeveer 20 over. Het is een pittige studie en je kan dus niet erg gaan slacken zoals bij veel andere studies, je zult meeste colleges moeten volgen en thuis ook veel eraan werken, anders raak je de weg helemaal kwijt. Weet dus wel waar je aan begint. Je moet sowieso niet een studie gaan kiezen waar je denkt het meeste betaald te gaan krijgen (dat verschilt zo erg per persoon etc die de studie behaald) doe iets wat je echt interesseert dan kom je er later ook verder mee en komt het geld vanzelf als je goed bent in wat je doet:)
     
    Laatst bewerkt: 2 sep 2010
  12. E-lite Victoria

    E-lite Victoria Active Member

    Berichten:
    983
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal mijn verhaaltje hier ook maar neer zetten. Net eerste jaar Hogere Hotelschool in Den Haag afgerond, ben nu op stage in Mallorca. Heb het prima naar me zin gehad en het is echt een top opleiding (De studentenvereniging ook, maar dat is weer een ander verhaal). Nog meer mensen hier die Hogere Hotelschool doen?
     
  13. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Ik heb middelbare hotelschool gedaan. Niet afgerond, maar wel wat stages meegepakt. Wat voor een functie doe je op Mallorca dan?
     
  14. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Net begonnen met mijn nieuwe opleiding International Business and Management. Leuk, aardig, mooie vrouwen, Engels <3. Ik heb toevallig morgen mijn mijn rijexamen voor het motorrijbewijs, en laat dat net gedurende een drie-tal uren zijn van mijn introductie.

    Keurig gemeld, maar nu krijg ik de zo genoemde: "Repair Assignment".

    Heerlijk. Dat houd me de komende 3 dagen wel even van de straat. Ik ben benieuwd of mijn klasgenoten al zin hebben om mee te werken 8-).
     
  15. Cryton NL

    Cryton NL Active Member

    Berichten:
    1.506
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke, i need some advice;)!

    Volgend jaar heb ik me Havo diploma binnen:) En nu wil ik graag bij het Arrestatieteam:cool:!

    Maar ik heb er nog steeds vragen over en ik hoop dat iemand van jullie me kan helpen.

    • Welke vooropleiding heb ik nodig hiervoor? Ik had iets gehoord over de opleiding Hoofdagent.
    • Waar is deze opleiding?
    • En is het een beetje een baan die veel "actie" heeft?

    Zelf kon ik niet zoveel vinden op internet, misschien kan een van jullie anders me een link geven:thumbs:;)!
     
  16. Danny-DH

    Danny-DH Active Member

    Berichten:
    2.987
    Leuk Bevonden:
    26
    Na 3 jaar werken ben ik weer begonnen met school. Wel deeltijd gekozen want anders kom ik geld tekort. Doe nu financial service management. Vorige week donderdag me 1e dag gehad van 14 uur tot 22.15. Wel een rot tijd dus, helaas nog druk op me werk ook dus me huiswerk heb ik elke avond een beetje moeten maken. Word zware jaartjes dat weet ik nu al :)
     
  17. Vincent R

    Vincent R Active Member

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    0
    In de avond naar school is altijd kut.

    Heb 4 jaar avond school gehad!

    Maargoed op 6 werkverslagen na heb ik mijn diploma voor mbo 4 technicus middenspanning binnen. Voorlopig denk ff geen school meer voor mij.
     
  18. Danny-DH

    Danny-DH Active Member

    Berichten:
    2.987
    Leuk Bevonden:
    26
    Ja idd, maar ze wilde eerrst 2 avonden doen, gelukkig is het 1 middag plus avond geworden. Ben nu vrij in de ochtend, ff wat huiswerk doen zo :p. Die leraren die gaan ok als een gek door omdat ze bij voltijd 3 lesuren hebben en bij ons is het er dan bv maar 1. Maar het moet wel goedkomen.
     
  19. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet in december gaan solliciteren voor een duale leerplek in een ziekenhuis :+ Best spannend,, er zijn zoveel ziekenhuizen in regio Rotterdam. Ieder ziekenhuis heeft natuurlijk ook weer oneindig veel afdelingen. Mijn opleiding wordt dan ook een stuk specifieker, ik heb nu alle takken van de gezondheidszorg en dan blijft het allemaal zo globaal.

    De mannen zijn dit jaar helemaal in de minderheid, er zijn er nog wat afgevallen waardoor de verhouding +/- 1:12 is geworden :lol: Gelukkig dat in mijn klas nog een andere dude is, anders had ik het helemaal zwaar.

    Zijn er hier eigenlijk wel jongens die iets in de gezondheidszorgsector studeren? Fysiotherapie, geneeskunde. Meesten doen volgens mij toch een economisch gerichte opleiding.
     
  20. Danny-DH

    Danny-DH Active Member

    Berichten:
    2.987
    Leuk Bevonden:
    26
    Na 6 weken FSM ben ik er al achter dat het veelste zwaar voor me is. De praktijk vakken bedrijfseconomie en bedrijfsadministratie ga ik heel makkelijk doorheen. Vakken zoals recht en marketing daar steek ik heel veel uur in en het blijft gewoon niet hangen. Zit nu dus al met een dillema om te stoppen. Deeltijd is toch wel erg zwaar en ik dacht dat ik het allemaal wel eventjes zou gaan doen. Beetje dom :mad:.

    Zit dus erg te twijfelen om te stoppen, me boeken zien er netjes uit en kan ik vast met 10% korting wel aan iemand verkopen. Heb alleen me schoolgeld al volledig betaald. (1397 euro). Hoeveel procent krijg je daar van terug want op google vind ik steeds andere antwoorden, zou fijn zijn als iemand me dat kan vertellen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina