1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Deel 27]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je logisch nadenkt is er geen andere manier. En zelfs zonder solidariteit komen we nooit meer mee. Puur omdat ons land veel te klein is en daarom ook veel minder televisie geld opbrengt. En wie wil er in het buitenland nou naar de Eredivisie kijken? En zonder dat solidariteitsprincipe hebben we geen competitie meer.
     
  2. jmerkus

    jmerkus Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    'Oost-Europese investeerder wil Vitesse overnemen'
    14/08/2010 12:31

    De noodlijdende eredivisionist Vitesse lijkt de eerste Nederlandse betaald voetbalclub te worden die in Russische of Oost-Europese handen komt.

    Volgens De Telegraaf is de leiding van de club in bespreking met een miljardenbedrijf uit Oost-Europa voor een totale overname van het voetbalbolwerk in Arnhem. De krant meldt verder dat de aankoop van Vitesse in een vergevorderd stadium is.

    De leiding van Vitesse, die overigens grondig onderzoek heeft gedaan naar de achtergronden van de investeerder, heeft zelfs de KNVB al op de hoogte gebracht van de besprekingen met de buitenlandse koper.

    Voor de Arnhemse club komt de eventuele overname als een geschenk uit de hemel. Het water staat de club aan de lippen en de voetbalbond deelde Vitesse onlangs zelfs al in de 'zorgelijke' categorie 2 in.

    BOEM!!! ;D
     
  3. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien wel goed voor de eredivisie.
     
  4. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zag het eigenlijk wel gebeuren dat Vitesse dit jaar zou degraderen. Dan zouden ze dus met dat Gelredome zitten in de Jupiler League en zou er dus geen hond meer komen kijken. Dan had ik ze wel failliet zien gaan. Maar nu worden ze toch weer gered. Ben benieuwd of we ook Man City-taferelen gaan krijgen. 8)
     
  5. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Ze mogen Sulejmani hebben voor 20 miljoen:)
     
  6. Reuj

    Reuj Awake

    Berichten:
    1.664
    Leuk Bevonden:
    0
    Zou echt wel sick zijn haha. Velthuizen wil toch weg? Maakt niet uit, Vitesse koopt Czech wel :lol:
     
  7. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Laten we hopen dat het waar is, vooralsnog kunnen we alleen maar dromen.
    Er zijn wel een aantal "opvallende factoren" (Algemeen directeur Paul van der Kraan opeens "op vakantie", Piet Velthuizen mag niet meer vertrekken, geruchten transfernamen van spelers die normaal gesproken niet in huidige financiële situatie betaalbaar zouden kunnen zijn), maargoed die worden altijd wel gevonden als zoiets nieuws wordt.
     
  8. Aftrek Gek

    Aftrek Gek Bezem.

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry hoor, maar geen geld voor een seizoenskaart vind ik echt gelul!
    Voor 300 euro heb je al een seizoenskaart, dat is misschien 1 week ff fulltime werken en je hebt het al.
     
  9. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    14 miljoen schiet je Europees gezien nog niet veel mee op als je ziet wat zelfs de middenmoters uit de grote competities krijgen


    edit//Las trouwens van de week in de Spits (?) dat een krant uit Letland geschreven had dat Abramovitsj interesse in NEC heeft (of misschien al zelfs heeft gekocht)
     
    Laatst bewerkt: 14 aug 2010
  10. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Dat klopt wel, maar je moet ook vervoer/eten etc meetellen maargoed.
     
  11. Aftrek Gek

    Aftrek Gek Bezem.

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja inderdaad, maar dat kan ook nooit zoveel geld zijn.

    Ik moet vanmiddag weer 16 euro dokken voor me treinkaartje naar A'dam Bijlmer-Arena en dan eet/drink ik daar voor 20 euro en heb ik toch een mooie dag gehad voor 36 euro.
     
  12. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    Dan krijgen we straks weer een club waar we tegen mogen zingen dat sfeer niet te koop is ;).
     
  13. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee oke de grote competities niet. Maar in ieder geval Rusland/Oekraine/Portugal moet toch wel lukken? Want daar zitten wij nu ook mijlenver achter.
     
  14. josh gunit

    josh gunit Active Member

    Berichten:
    601
    Leuk Bevonden:
    3
    Zonder het solidariteitsprincipe hebben we echt nog wel een competitie, alleen de verschillen tussen Ajax, Feyenoord, PSV en de onderliggende clubs worden gewoon wat groter. Het probleem is wel dat spelers niet zo snel meer in de eredivisie willen spelen, omdat het niveau dan nog lager zou zijn. Maar ach, als Ajax, Feyenoord en PSV gewoon iets meer salaris geven willen de spelers vast wel toch in Nederland voetballen.

    Misschien zouden we wat Boertje PSV eerder zei toch samen moeten gaan met Belgie en Luxemburg, hebben we gelijk veel meer telivisieinkomsten.:) Alleen zou het voor de clubs in de eredivisie die niet meer in de hoogste competitie spelen juist financieel heel slecht zijn, maar wat boeit dat.
     
    Laatst bewerkt: 14 aug 2010
  15. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    300 euro voor 18 wedstrijden = tussen de 15 en 20 euro per wedstrijd
    Voor het gemak 2 wedstrijden per maand = 30 en 40 euro
    Eten+Trein = 70 euro (jou berekening ;) )

    dan is snel 100~150 euro per maand die sommigen onder ons gewoon niet kunnen missen.
    Dan is Eredivisie Live toch een veel beter alternatief?

    Dat sommige pauper figuren ons dan geen echte supporters vinden --> dan maar, ik kom hem toch niet tegen in het stadion........:+
     
  16. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet het niet. Er zijn nu iets van 17 clubs die het moeilijk hebben met de financiën. Als je het solidariteitsprincipe niet meer hanteert betekend dat voor die clubs waarschijnlijk het einde. Samen gaan met België zal waarschijnlijk goed zijn voor de tv-inkomsten, aangezien je dan een groter afzetgebied heb. Maar voor mij persoonlijk hoeft het niet, ik heb niks met België of Belgische clubs.
     
  17. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    is dat echt zoveel beter voor de tv inkomsten? Dat hangt er toch maar vanaf hoeveel clubs er in nederland en belgie gaan verdwijnen. Stel dat er 18 clubs in totaal in de hoogste divisie overblijven dan zullen ze er meer geld aan overhouden maar anders valt dat erg tegen denk ik
     
  18. mk katti

    mk katti Active Member

    Berichten:
    2.583
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk ook niet dat we alles van TV inkomsten moeten verwachten, in deze tijd (crisis) lopen de sponsors niet echt voorop, de salarissen worden minder en aan alles merk je dat er geldnood is. Dan denk ik niet dat die 10-15 miljoen de redding is, al is het een enorme opsteker.
     
  19. Kaasstengel

    Kaasstengel Never, ever give up!

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarschijnlijk zijn er meer EVV's ?:p FC Eindhoven,EVV, EindhovenVV, allemaal hetzelfde :thumbs:
     
  20. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Bla bla bla, bullshit. Hij komt toch niet. Ik wordt een beetje moe van dit soort berichten.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina