Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    bij Pure Audio heb je zeker surround. Je kunt misschien de receiver automatisch laten afstellen dmv meegeleverde microfoon, maar daarna heb ik de rear speakers handmatig wat harder gezet.

let erop dat de achterste speakers niet in de surround rear moeten! wat veel logischer zou zijn.

bij 5.1 gebruik je de surround uitgang!!

2. averagegamer

averagegamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Ik ben die Pure Audio setting nog niet tegengekomen, daarom vroeg ik ook of je dezelfde set of receiver hebt als ik, de avx380.Maar je kan dus, naar ik begrijp, de speakers per stuk qua volume instellen en ook instellen welke functie ze hebben? Omdat je het over surround rear hebt, waarom moet dat eigenlijk niet? Omdat beide speakers dan samen 1 geluid geven toch? Wat je bedoelt met de receiver instellen met een microfoon begrijp ik niet.

Laatst bewerkt: 14 aug 2010
  3. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    De Onkyo 7.1 heeft een Surrround en een Surround rear/back.

De Surround = 5.1 opstellingen en de Surround rear/back = 7.1 opstelling.

Bij de 5.1 staan de achterste surround speakers naast je en de Surround rear/back staan achter je.

Bij mijn en Ferry's Onkyo zit een losse microfoon waarmee je snel en simpel de speaker-volume kan instellen.
    Na de setup moest ik alleen de surround speaker een paar DB's hoger zetten.

4. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Ow, jullie hebben een 7.1 set, dat is dus een andere dan die ik heb, dus dan gelden die instellingen niet voor mij helaas.

5. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Met de standaard instellingen hebben alle speakers de zelfde volume.

Ik heb de volume van de Center iets zachter gezet dan de main-speakers en de surround-speakers staan weer harder dan de main-speakers.

Ik gebruik nu 3 verschillende merken.
    Main= Magnat.
    Center= Technics.
    Surround= JBL.

Als ik de setup doe via de meegeleverde microfoon dan staan de surround als iets harder dan de main , maar ik heb ze handmatig toch een paar DB hoger gezet.

6. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Ok, dat was ik ook van plan te doen, per speaker afstellen, at heb ik bij mn vorige set ook gedaan. Maar wat is die pure audio setting dan?

7. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Voorop mijn (ook Ferry) Onkyo zit een knopje Pure Audio.
    Als ik hierop druk dan gaat er een blauw ledje branden en de display gaat uit.
    Alleen is er een klein probleempje met deze instelling.

De main- , center- en Surroundspeakers werken perfect alleen is de volume van de subwoofer veelste laag.
    Kan de volume wel hoger zetten via het setup-menu maar deze volume geldt meteen voor alle audio-instellingen.

8. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Komt omdat alle DSP's en het bass-management worden uitgeschakeld. De front speakers worden als full-range aangestuurd, en de subwoofer krijgt alleen nog maar het LFE kanaal toegestuurd bij multichannel bronnen. De sub krijgt bij een stereo bron dus geen signaal in deze mode.

Is een instelling om het geluid zo onbewerkt mogelijk door te sturen naar de speakers. Hierbij wordt onder andere het videogedeelte van de receiver uitgeschakeld (met uitzondering van de HDMI in- en uitgangen). Ook het display op de receiver wordt uitgeschakeld, en verder de nodige dingen die het geluidsbeeld kunnen beïnvloeden.

9. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Ok, die functie heb ik niet, ik kan wel per speaker de db omhoog of omlaag bijstellen, maar ik moet nog wel ff kijken wat de beste settings zijn, want er zijn best wat opties op zo'n bd-speler en receiver. Zo moet ik bijvoorbeeld ergens HDMI digital input of output oid instellen, dat staat op primary pass tru, maar kan ook veranderd worden in een aantal andere opties. Ik vind vooral de surround effecten vanuit de rear speakers nog niet top, ik heb niet dat idee dat ik achterom moet kijken omdat daar op de deur geklopt wordt oid :p Maar goed, mijn bed staat tegen de muur, daar zit ik op, en de speakers staan tussen het bed en de muur in, meer naast me dan achter me, beiden op een halve meter naast me ongeveer, dus mss komt het daardoor.

10. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Misschien weet jij n oplossing voor mijn probleem met mn onkyo 606:

bij Pufe audio heb ik dus prachtig surround, maar is de subwoofer nauwelijks hoorbaar.
    Druk ik 2 keer op stand Game, komt de set ineens tot leven en is t alsof ik in de bioscoop zit. Echter hoor ik dan geen surround meer en dat kloot omdat Dolby PLII dan brandt.

Hoe krijg ik de diepe bass van de sub in de surround?

11. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Kleine correctie , ons probleem ;)

12. x76xdemonx76x

x76xdemonx76x straightedge est1992

Leuk Bevonden:
    41
    Hallo,

Kleine vraag. Ik heb sinds kort de samsung le40c654.

Deze heeft een optische uitgang, en stuurt ook stereo, dolby en dts geluid door via de spdif uitgang. Theoretisch dan. Je krijgt bij de geluids opties in de tv de mogelijkheid te switchen tussen pcm, dolby of dts.

Hij stuurt van de interne digitale decoder dolby of stereo door indien doorgestuurd door de zender.(filmnet, discoveryHD en NGC HD)

Hij stuurt van de externe digitale decoder via hdmi dolby of stereo door indien doorgestuurd door de zender(zie hierboven)

Hij stuurt van de ingebouwde mediaplayer dolby, stereo OF dts door afhankelijk van wat er in de film zit.

Hij stuurt van de popcornhour via hdmi dolby, stereo OF dts door afhankelijke van wat er in de film zit.

MAAR

Hij stuurt van de xbox360, aangesloten met hdmi, alleen stereo door... hoe kan ik dat aanpassen?? Moet ik iets in de xbox aanpassen, of is dat gewoon niet mogelijk?

Laatst bewerkt: 15 aug 2010
  13. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Antwoord staat in de gebruiksaanwijzing ;)

Een DD5.1 of DTS signaal dat via de HDMI de tv binnenkomt , als een 2 kanaals stereo signaal naar de optische ingang wordt gestuurd.

14. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    zodra t geluid van n extern aangesloten apparaat komt, maakt hij er stereo van . kijk je een HD zender via interne hd tuner, stuurt hij wèl 5.1 uit. Precies wat Melbuuln zegt ;)

Ik ga voor ONS probleem s door die ellendige handleiding lezen Melbuuln ;)

Laatst bewerkt: 15 aug 2010
  15. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Hm, dat is vreemd. Bij mij klinkt het met Pure Audio eigenlijk hetzelfde als met Direct Mode en Surround Mode (normaal). Hoe klinkt het bij jou met Direct Mode?

Ik heb na de automatische setup wel meteen de Audyssey equalizer (Dynamic EQ) uitgeschakeld. Het volume van de sub werd daarmee dusdanig versterkt dat de driver bijna uit z'n ophanging kwam, terwijl het volume op de sub op 40% staat. Het dreunt lekker, maar natuurlijk is het niet. Bij Pure Audio en Direct Mode wordt de Audyssey EQ uitgeschakeld, en voor je gevoel staat de sub dan veel te zacht. Hoeveel dB is je sub na de setup harder/zachter gezet?

16. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Bij mij stond de dB van de Sub na de setup veelste laag.
    Woon op <100m van het spoor en dat heeft de hele setup behoorlijk verziekt.
    Wilde gisteren de setup opnieuw uitvoeren maar steeds werd de setup halverwege onderbroken of ik kreeg een fout melding.

Heb nu alles maar met de hand ingevoerd en bij de gewone dvd klonk het gisteren dan ook redelijk goed.

17. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Hoe krijg ik m op Surround Mode en Direct Mode? Morgen s ff kijken (lig nu op bed).

Bij Pure staat de sub op ongeveer 40% ja, maar is bij Pure nauwelijks tot niet aanwezig en staat dus inderdaad veels te zacht.
    Heb verder weinig uitgeprobeerd omdat ik dacht dat Movie en Game de goede instellingen waren, totdat ik erachter kwam dat dit helemaal geen surround is :mad:

Ben blij dat er nu iemand is die me hiermee kan helpen :)

18. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Ik heb ook zo'n direct mode, maar ik dacht dat all ch st de beste mode was, daarnaast heb je nog dolby d, theather dimensional, neo6cinema waarbij neo6 en dts gaat branden, en dat hangt dan ook nog weer allemaal af van de input modus en listening modus

19. da_ruub

da_ruub Active Member

Leuk Bevonden:
    320
    Als ik bij mijn Onkyo receiver een aantal keer op de knop movie druk, dan laat ie in het venster op de receiver zelf de verschillende geluidsmodi zien. Varierend van mono, stereo, all channel, dolby digital, dts, dts neo enz.

Luidsprekerniveaus
    U kunt het volume van elke luidspreker bijregelen terwijl u luistert naar een ingangsbron. Deze tijdelijke instellingen worden geannuleerd als de AV- receiver op standby wordt gezet. Als u de instelling wilt opslaan, gaat u naar “Level Cal (Niveau kalibratie)”
    (➔ 37) voordat u de AV-receiver op Standby zet.
    ■ Subwoofer –15 dB naar 0 dB naar +12 dB in 1 dB stappen
    ■ Center –12 dB naar 0 dB naar +12 dB in 1 dB stappen.
    • U kunt deze functie niet gebruiken als de AV-receiver gedempt is (mute).
    • Luidsprekers die zijn ingesteld op “No” of “None” in de “Sp Config (Luidsprekerconfiguratie)” (➔ 36) kunnen niet worden bijgeregeld .

Als dit niet helpt dan kun je misschien de sub handmatig kwa volume omhoog draaien?

@averagegamer
    Bij mij sprong die altijd automatisch op all ch st, maar ik kwam er pas achter dat het helemaal niet lekker klinkt, ik vind DTS het beste klinken.

Overigens: de rede dat bij Pure het scherm van de receiver uitgaat komt doordat men dmv. het uitschakelen van de videocircuits en het display mogelijke ruisbronnen wil elimineren. Dit is ook de rede dat er dan alleen via HDMI beeld kan worden weergegeven (pass through via in en out)

Laatst bewerkt: 17 aug 2010
  20. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Ik kan op mn onkyo idd via het menu alle 6 de speakers los van elkaar harder of zachter zetten, maar dat zal wss niet in die modus kunnen die Melbuuln en Ferry graag gebruiken. Maar ik neem aan dat er ook andere modi zijn die qua surround geluid voldoen en waarbij de Bass wel harder is of harder te zetten is.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina