In kleinere kring was al langer bekend dat Bonevacia moeite heeft zich uit te drukken, nu weet heel Nederland het. De verdedigende middenvelder maakt er zelf geen probleem en vond het ook niet erg dat hem er door Ajaxlife.nl naar werd gevraagd.
"Stotteren is gewoon iets dat bij me hoort in het dagelijks leven. In het veld heb ik er geen last van, buiten het veld wel," aldus Bonevacia. "Als ik mezelf onzeker voel of als er iets spannends staat te gebeuren, heb ik er meer last van."
De eerste confrontatie met de vaderlandse pers in de mixed-zone van de Amsterdam Arena was zo'n spannend moment. Met een glimlach sloot Bonevacia zich daarom aan bij de suggestie van enkele journalisten dat hij de komende tijd dan maar veel moet spelen zodat de spanning er af gaat. "Dat zou mooi zijn," beaamde hij.
Wie weet doet trainer Martin Jol de komende tijd inderdaad vaker een beroep op Bonevacia. Hij wist zich op het middenveld goed staande te houden. "Ik speelde in de voorbereiding tegen Al-Ahly op dezelfde positie en toen ging het ook goed. Ik wist wat van me werd verlangd en probeerde daar zo goed mogelijk invulling aan te geven."
Hoewel hij debuteerde en zelfs in de basis mocht beginnen, was het voor Bonevacia zelf geen grote verrassing dat hij zijn opwachting mocht maken. "Er waren enkele spelers op mijn positie afwezig door blessures en schorsingen en ik train al een tijdje mee, dus in die zin was het voor mij niet verrassend."
"De trainer vertelde de middag voor de wedstrijd al dat ik zou spelen zodat ik me kon voorbereiden. Ik was lange tijd niet echt zenuwachtig, maar een paar minuten voor de aftrap nam de spanning toch toe. Achteraf kan ik concluderen dat het redelijk ging, maar het kan altijd beter."
http://www.ajaxlife.nl/nieuws/detail/6437