De Grote Voetbaldraad [Deel 27]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Ieder zijn ding, de een kijkt liever naar jongetjes van 17 in blote bast en de ander naar de wedstrijd. :)

2. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Het vak 410 waar jij op doelt is in weze vak 424 en 425. Het vak 410 waar jij zit is heel ergens anders en heeft alleen een stuk of 10 gasten achterin staan die wat lopen te schreeuwen. Ook leuk natuurlijk, maar anders dan het echte 410.

3. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    575
    Huh maar waarom staat er op een kaartje dan niet gewoon 425 op?

EDIT: Dus jij beweert dat als ik het kaartje laat zien (waar vak 410 op staat rij .... etc etc. ) dat ik dan wordt doorverwezen naar 424 of 425? Maar is de sfeer dan echt net als die andere vakken met kijksupporters of is het nog steeds gezang, springen etc.?

Laatst bewerkt: 17 aug 2010
  4. Shin David

Leuk Bevonden:
    0
    DAT is een lang verhaal.

Het begon allemaal in 2001 toen een stel supporters via internet afspraken om de sfeer in de ArenA te gaan verbeteren. Zij begonnen in het vak 114 bij de wedstrijd Ajax - Vitesse. Deze werd wel verloren, maar de sfeer maakte duidelijk indruk en Ajax besloot ze een vast vak te geven. Dit om de sfeer op Noord te versterken. Na jaren daar te hebben gestaan werd uiteindelijk besloten ze naar Zuid te verplaatsen, dit omdat de wisselwerking tussen de F-side en 410 Ajax wel beviel. Nog steeds geen antwoord gegeven op de vraag, zie ik. :+ Nou ja, '410' is eigenlijk de gangbare naam voor die groep sfeermakers. Officieel is het vak waar ze nu zitten altijd 424 en 425 blijven heten.

5. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    575
    Wil je miss mijn edit nog lezen :+?

6. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    welke ingang staat er op je kaartje?
    vast iets van NOORD ofzo
    die andere hebben ZUID

de F-side zit namelijk ook niet op de F-side ;)

7. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Dat is meer dan dat ik verwacht had.

Edit; Ik lees net dat Wielaert naar NAC Breda kon, maar hij wilde wéér te veel salaris voor Nac begrippen. Jezus, rot toch eens op zeg. Héél Ajax heeft een hekel aan je!

Laatst bewerkt: 17 aug 2010
  8. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    575
    Op kaartje staat idd Noord C. Maar wat houdt het precies is 8). Ik snap er echt helemaal niets meer van. Zijn we nu van die kijksupporters die rustig op een stoeltje zitten?

9. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Haha, ja. Jij zit op het vak waar Vak410 eerst zat op vak 410 dus. Vak410 is twee jaar geleden verhuist naar vak 424/425. Dus je zit niet tussen de Ultras, maar je zit er precies tegenover.

Even ter verduidelijking

Heb zelf één keer op 410 gestaan. Toen waren er wel losse kaarten voor beschikbaar, nu is alles seizoenskaart. Was overigens op de oude plek zo'n vier jaar terug inmiddels.

Sta nu wel vaak op 423, ernaast.

10. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    575
    Hoe is de sfeer in Vak 410 dan? Is het anders dan vakken in het midden qua sfeer?

Shit dit is echt blunderig!

11. Mtthz

Leuk Bevonden:
    38
    Heel erg anders. Op vakken elders in het stadion zijn vaak gewoon supporters die rustig de wedstrijd uitzitten. Wordt praktisch nooit gezongen. Dodelijke sfeer waar je ook veel gezinnen tegenkomt.

Op Vak410 en vaak ook de omringende vakken is het allemaal staan en zingen (al mag het niet van de Arena in de vakken buiten 410 en Zuid, idiote shit) en met een beetje mazzel totale chaos. Daarom ben ik vaak in de omringende vakken te vinden.

[yt]bdgnMrLA4ek[/yt]

Dit was echt prachtig:) Ik stond op de plek waar de hoogste fakkel werd afgestoken.

12. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    575
    Teringzooi geen woorden voor over......

13. Mtthz

Leuk Bevonden:
    38
    Erg lullig maar ik begrijp de verwarring wel. Ik neem aan dat je nooit naar Ajax gaat. Mocht je een keer echt sfeer proeven kan ik je kaartjes aanraden voor 423. Zijn wel redelijk prijzig (over de dertig, bij Klassieker over de veertig), maar prachtige plaatsen.

14. Shin David

Leuk Bevonden:
    0
    1 troost, Janter. Als vanavond een resultaat met perspectief wordt neergezet, dan gaat het hele stadion er echt wel achter staan hoor volgende week. Tuurlijk zal het niet zoals 410 worden maar er zal meer gestaan worden dan normaal en meer worden meegezongen. Europese wedstrijden tegen tegenstanders van formaat zorgen sowieso al voor meer sfeer.

15. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    575
    Ja ik hoop het echt. Ik dacht lekker los te gaan. Een vriend van mij die had zaterdag een kaartje gekocht op de F Side (Vak 126 zit ie). Dus ik dacht met nog een vriend vandaag te kijken of ze nog hadden maar ze hadden niet maar F Side kaartjes. Opeens zag ik 410 staan dus wij allebei, joo dat doen we dan maar! Achja ik weet het nu wel eerder en hij ook, anders kwamen we daar achter dat was helemaal minder geweest.

16. Fibroidduck

Fibroidduck Feyenoord Till I Die

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry hoor, maar zelfs ik wist dit8)

17. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Ik dacht dat ze tegen Kiev moesten?

18. Shin David

Leuk Bevonden:
    0
    Met de jaren zijn de eisen voor 'tegenstander van formaat' wat omlaag gegaan, ja. Fiorentina, Marseille, Juventus, Kiev, dat soort clubs. :+

19. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
  20. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Oke, dan is het goed. Dacht al dat ik zelf niet zo scherp was, aangezien ik op vakantie ben geweest.

Zijn alsnog mooie club met een mooi verleden.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina