De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden, Uitslagen, Discussie] [Deel 32]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 17 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ent

Ent GUNNER

Leuk Bevonden:
    0
    Er zullen dan idd goede voetballers verdwijnen ja maar dat zal ook bij andere competities het geval zijn. En dat het jaren duurt was meer in de zin van om de eigen jeugd hiervoor op te leiden zodat je aan de regel kunt voldoen. Dus wanneer ga je de 6+5 regel invoeren als alle teams uit de competitie eraan voldoen of dat je een datum stelt voor alle competitie's.

2. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    idd dat dus.

3. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Messi was 13 toen hij in de cantera kwam. Heeft daar nog 3/4 jaar gezeten voor hij in het eerste kwam. Ik vind Mérida ook veel meer opgeleid door Arsenal dan Fàbregas, puur op basis van jaartallen in de opleiding. Verder blijft het natuurlijk voor een deel een gevoelskwestie, maar ik vind het geen vreemde redenatie om te stellen dat een speler toch wel een jaar of 3 á 4 in de opleiding moet hebben gezeten alvorens je het echt een speler uit eigen opleiding mag noemen. Verder denk ik dat het logisch is als je spelers op jongere leeftijd beter kunt sturen en kneden dan op latere leeftijd. Messi vind ik dan ook niet zo'n goed voorbeeld, Busquets daarentegen wel. ;)

@ Tyrant: Maar in the long run zou het niveau van de competitie ook weer grotendeels bij moeten trekken, zolang de opleidingen maar van een voldoende niveau zijn.

4. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Dat is precies de reden dat ik Messi noemde uiteraard ;) Wordt gezien als Barça jeugdproduct, maar heeft ondertussen de eerste dertien jaar van z'n leven niet bij Barça doorgebracht. Het is gewoon niet goed te duiden wat een zelfopgeleide speler inhoudt zonder definitie en 't wordt dan inderdaad al snel een gevoelskwestie.

Laatst bewerkt: 23 aug 2010
  5. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Wat mij betreft is de periode 15-20 jaar het cruciaalst voor een voetballer. Die eerste jaren zijn gewoon basisstof maar vanaf je 15e moet je het echt gaan waarmaken. Dan is het tijd om geavanceerde dingen te leren over voetbal en de enorme stap te gaan zetten richting het eerste team. Aan de club de taak om de spelers zoveel mogelijk daarbij te begeleiden, te zien voor welke positie spelers de kwaliteit hebben en te in te zien of ze wel genoeg potentie hebben. Dat lijkt me toch wel de moeilijkste taak, het gedeelte van 5 tot 14 gaat toch nergens over.

Definitie van zelfopgeleid is voor mij spelers die nog voor geen andere club op het hoogste niveau zijn uitgekomen. Voor sommigen misschien wat ruim maar lijkt me wel het best.

6. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Dus in jouw ogen is Fabregas door Arsenal opgeleid? :)

Denk dat dat ook wel de meest logische definitie is: een speler is opgeleid bij de club waar hij het eerste bereikt.

7. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Het staat dus los van waar iemand het eerste bereikt. Sowieso, wanneer bereik je het eerste? Is een enkele wedstrijd voldoende of moet je officieel opgenomen zijn in de selectie van het eerste? Het blijft sowieso subjectief.

8. Shin David

Leuk Bevonden:
    0
    Gevoelsmatig misschien niet aangezien het toch wel een echte Barca-speler is(heeft ook te maken met beeldvorming, die gast wordt altijd in verband gebracht met Barca) en daar ook al als een groot talent gold, maar ik zie hem wel als opgeleid door Arsenal.

Al moet er denk ik ook een bepaald leeftijdscriterium aan worden verbonden. Bij NEC lopen er ook spelers van Ajax 2 die in de 20 zijn rond die nooit voor Ajax 1 zijn uitgekomen maar zijn die nu zelfopgeleid door NEC? Denk het niet. Fabregas was 16 zoals hierboven staat, dan begint het pas net, vind ik dan. Er zijn genoeg toptalenten van 15/16 waarvan je denkt dat die het wel gaan halen later maar uiteindelijk helemaal niet zo goed terecht komen.

@ Pascal: Het is inderdaad subjectief, beweer ook niet dat deze definitie de enige is die klopt hoor. Zo denk ik er gewoon over.

Laatst bewerkt: 23 aug 2010
  9. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Ik denk dat je je sowieso niet moet blindstaren op leeftijd, al vind ik ook dat jij de invloed voor de leeftijd van 15/16 jaar erg onderschat. Neem alleen al de basis, waar sta je in het veld en wat is daarin je rol. Dat zijn toch dingen waar je niet op 16-jarige leeftijd achter komt en die de basis van je spel als volwassene definiëren. Als 16-jarige hoeft een speler allang geen ruwe diamant meer te zijn, wat een Fàbregas en Messi bijvoorbeeld wel aantonen. Die waren op die 16-jarige leeftijd al zo ver dat ze zich makkelijk konden redden op het hoogste niveau.

10. Ent

Ent GUNNER

Leuk Bevonden:
    0
    ik denk als je het eerste bereikt dat je dat officieel moet opgenomen worden in de selectie van het eerste. Als het eerste wedstrijd is zijn er in engeland veel doorgebroken spelers. Omdat ze allemaal wel is mee mogen doen bij wedstrijden voor bekers en dat soort dingen.

11. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Over een uur Man City - Liverpool.
    Ben benieuwd! :)

12. Shin David

Leuk Bevonden:
    0
    Goed punt, leeftijd is inderdaad geen objectieve maatstaf als je het zo bekijkt. Het verschilt per speler hoe ver ze zijn op hun leeftijd, goed voorbeeld is Kluivert die op zijn 18e al de winnende goal in de CL-finale maakte terwijl Van Nistelrooy op diezelfde leeftijd nog in de eerste divisie speelde.

13. Ent

Ent GUNNER

Leuk Bevonden:
    0
    ‘Mascherano niet tegen City om transfer naar Barcelona af te ronden’

had hem liever naar inter zien gaan. bij barca denk ik dat die op de bank terecht gaat komen!!

14. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    1-0 Barry.:+

15. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Man City 1-0
    Barry 12'

Voor het eerst sinds twee jaar zit de sjeik op de tribune bij zijn eigen club! :+

16. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De engelse commentators zeiden dat dit de 3e keer was.8)

17. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Sky Sports HD? :+

18. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Aye, stream via sopcast.:D

19. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    De commentator van Sport 1 zei de eerste keer!
    Switch maar even naar Engels commentaar (heerlijke feature van UPC/Sport 1)

20. Shin David

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het echt schrijnend dat ze zoveel aanvallende spelers kopen en dan maar 1 spits opstellen. Silva zit ook lekker op de bank, nee daar stellen we Toure op. Bah. Zo'n rasvoetballer op de bank laten, kan ik echt niet tegen. Niets ten nadele van Toure overigens, maar dat vind ik meer een voetballende controleur.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina