Nee, het is juist andersom. Er zijn zoveel verkooptermen in de wereld gebracht en daarmee wordt je juist doodgegooid, waardoor je als consument denkt dat alleen de allerduurste kabels voldoende zijn. HDMI zelf heeft een keurmerk uitgebracht om daar een eind aan te maken. 2 snelheden, meer niet, en dit is dus getest door HDMI zelf. Die andere verkooptermen zijn allemaal verzonnen en bedacht door de fabrikant zelf. Koop je dus een kabel met keurmerk dan ben je zeker dat die kabel voldoet en deze kabels zijn niet duur, ik heb ze zelf ook.
Nog even een toevoeging over de THX optimizer, die verschilt dus wel degelijk per DVD. Op de DVD van Cars zie je helemaal geen dropshadow en blacker then black velden, echt helemaal niks, ook niet op de hoogste brightness. Ik heb nu een DVD van Star Wars geprobeerd, en die doet weer hetzelfde als de oorspronkelijke testDVD die ik gebruikte van The Incredibles, Xbox via de Receiver of Blu-rayspeler rechtstreeks op de tv geeft hem goed weer, Blu-rayspeler via de Receiver geeft wel iets weer van dropshadow en blacker then black velden, maar heel slecht en vaag en veel minder duidelijk. Als ik de Blu-rayspeler rechtstreeks op de tv doe en nu dus de film Star Wars op DVD erin doe met dus de goede blacker then black weergave krijg ik op THX echt een prachtig beeld met veel diepte, scherpte en detaillering, maar ik wil de blu-rayspeler dus via de receiver laten lopen, dus hoop dat na omruilen ook op die manier de blacker then black goed wordt weergegeven.
Laatst bewerkt: 26 aug 2010