1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 25]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door fredfenster, 3 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is die dvi optie die al vaker is genoemd, dan heb je de keuze om te switchen tussen full en normal. Maar die optie verschijnt alleen als je een pc/mac via dvi->hdmi hebt aangesloten

2. averagegamer

averagegamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    ik zal t eens proberen als ik thuis ben, maar met die vorige dvd toen ie de blacker then black wel af entoe weergaf, zat ie ook op dezelfde hdmi ingang op de tv.

ok, datdacht ik al, daar kan ik dan dus niks mee. maar bij die vorige dvdv deedie t wel af en toe zonder die optie. Ik hoop maar dat het een storing is en dat omruilen helpt. en ik denk dat ik dan ook een keer al mn spul naaremmeloord breng. dat is een stuk goedkoper dan thuis.

3. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    netjes van de webshoo dat je mag ruilen trouwens! welke shop is het?

4. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    ja idd, onkyo bdspeler, receiver en speakers komen van een bccfiliaal, tv van wehkamp, ze vroegen niet eens wat er mis mee was bij wehkamp en bij bbc was t al meer dan 2 weken geleden.

EDIT: Niet te vroeg juichen, heb beide klantenservices aan de telefoon gehad. BCC is landelijk, hadden sinds maandag nog niet met het filiaal overlegd of ik het nou bij hun kan inruilen terwijl die gast me dat maandag al toe had gezegd. Ik wordt daar nog over teruggebeld, na enig doorzeuren over wanneer zei ze wss morgen, dus morgenmiddag bel ik weer als ik niks gehoord heb. Hoe moeilijk kan het zijn om ff het filiaal te bellen en te zeggen dat ik die spullen kom omruilen :confused:

Wehkamp gebeld wanneer de nieuwe tv nou geleverd wordt, omdat de oude vrijdag wordt opgehaald en ik geen zin heb om 2 weken geen tv te hebben. Duurde erg lang voordat ze wisten waar het overging, verviel eerst 10 minuten in de standaard protecollen, toen bleek er iets mis te zijn gegaan, er stond nu dat ze op een aanbetaling van mij aan het wachten waren. Dat klopte dus niet en dat moest weer naar een andere afdeling gestuurd worden en ze zouden dan binnen 2 weken contact opnemen over een bezorgafspraak. Toen ik vertelde dat ik daar niet mee akkoord ging en na 3 keer lang in de wacht te zijn gezet vroeg ze ineens wat het probleem was en verwees ze me door naar de technische afdeling :confused: Waarom dan niet al de eerste keer? En die zijn natuurlijk 2 uur eerder dicht dan de gewone klantenservice. Wat een gezeik,pfff.

Laatst bewerkt: 25 aug 2010
  5. Luukiee09

Luukiee09 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik krijg een nieuwe tv ( full hd ). Is het nou echt zo verstandig om zo een dure hdmi kabel te kopen? Of kan het ook gewoon zo eentje van 10 euro zijn? Het gaat om een hele korte afstand ( ongeveer 1 meter ).

6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    10 euro is goed genoeg

7. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Heb gisteren nog een ? merk gekocht bij het onderdelenhuis , 2m voor € 14,95
    Heb mijn tv nu aan de muur zitten en ontdekte dan mijn oude HDMI-kabel ( ook ? merk) wat aan de korte kant was.

8. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Bij ibood of een andere site met een dagaanbieding komen er ook redelijk vaak een setje kabels langs. Onlangs nog 2 kabels gekocht, 1 van 1meter, en 1 van 2 meter voor zo'n 12 euro inclusief. Maar dan moet je er natuurlijk geen haast mee hebben.

9. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Hier hebben we pas een hele discussie over gehad. Als je de zoekfunctie gebruikt kom je hem wel tegen. Conclusie was dat duur niet per se beter is. Je hebt zeker geen kabel nodig van 80 euro. Bij Analoog maakt dit wel verschil, maar dit gaat om een digitaal signaal en dan maakt het niet veel uit welke kabel je koopt, zeker niet op korte afstanden van minder dan 3-4 meter.

Als je toch een beetje zekerheid wil hebben is het wel handig kabels van een bekend merk te kopen met een degelijke bouwkwaliteit, maar het is net gezegd dat goedkope b-merk kabels slechter functioneren.

Ook is er een keurmerk van HDMI waaraan je kan zien of een kabel door de test is gekomen en welke snelheid hij heeft. Je hebt gewone snelheid en hoge snelheid, en beiden met of zonder ethernet, verder geen gezeur met versies ed, maar dit is nog erg onbekend.

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    http://www.xboxonly.nl/nieuws/20670/Dit_jaar_nog_3DTVs_zonder_bril?/

11. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Kerurmerk = A-merk ;)

Voor de meeste apparaten voldoet een ordinaire ?-merk 1.3 HDMI-kabel perfect.
    Het maakt niet uit of je nu vertinde , verzilverde of vergulde stekker gebruikt.

De ?-merk HDMI-kabel die ik bij het onderdelenhuis heb gekocht voor € 14,95 heeft vergulde stekkers , 1cm dikke kabel en stevige verbinding tussen kabel en stekker.

12. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Wat bedoel je met keurmerk is a-merk? Niet elk A-merk heeft een keurmerk hoor en een kabel met een keurmerk hoeft geen a-merk te zijn :)

13. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Voor een keurmerk moet veel geld betaald worden en dat hebben veel fabrikanten er niet voor over.

In de nieuwe cataloges van het merk Oehlbach wordt nog steeds gesproken voor HDMI 1.3abc en hebben de kabels een eigen 3/4/5 sterren classificatie.

Het is leuk en aardig dat we nu al worden dood gegooid met HDMI-kabels (High Speed + Ethernet) terwijl de apparaten nog steeds niet in de winkel liggen of schreeuwend duur zijn.
    Ook al zou ik nu zo'n apparaat in huis hebben dan zal ik eerst mijn 1.3 kabels proberen voordat ik een kabel ga kopen met een High Speed en/of Ethernet label.

14. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Laatst bij onedayfly ofzo 2 1.4 High speed kabels gekocht. Waren 2 voor 15 euro ofzo. Heb er natuurlijk niks aan maar die kabels zijn dus nog gewoon net zo duur als een normale HDMI kabel.

15. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Ben een beetje huiverig over de zogenaamde High Speed kabels.
    Niemand kan mij zeggen of deze straks ook probleem gaan werken op apparaten die voldoen aan High Speed en/of Ethernet.

Een kabel kan een test-opstelling probleemloos doorstaan maar de praktijk is toch altijd anders.

16. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Klopt. Omdat ze met testen één device eraan hangen ipv meerdere doorgelinkt aan elkaar.

17. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Oke even voor alle duidelijkheid. Ik gebruik relatief goedkope HDMI "v1.3" kabels en kan daar probleemloos in 3D mee kijken met DTS HD MA of Dolby True HD. Sterker nog dit werkt zelfs probleemloos via de Xbox 360 Elite's HDMI "v1.2" kabel. Grote onzin dus dat je dure HDMI kabels nodig heb dus.

18. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Nee, het is juist andersom. Er zijn zoveel verkooptermen in de wereld gebracht en daarmee wordt je juist doodgegooid, waardoor je als consument denkt dat alleen de allerduurste kabels voldoende zijn. HDMI zelf heeft een keurmerk uitgebracht om daar een eind aan te maken. 2 snelheden, meer niet, en dit is dus getest door HDMI zelf. Die andere verkooptermen zijn allemaal verzonnen en bedacht door de fabrikant zelf. Koop je dus een kabel met keurmerk dan ben je zeker dat die kabel voldoet en deze kabels zijn niet duur, ik heb ze zelf ook.

Nog even een toevoeging over de THX optimizer, die verschilt dus wel degelijk per DVD. Op de DVD van Cars zie je helemaal geen dropshadow en blacker then black velden, echt helemaal niks, ook niet op de hoogste brightness. Ik heb nu een DVD van Star Wars geprobeerd, en die doet weer hetzelfde als de oorspronkelijke testDVD die ik gebruikte van The Incredibles, Xbox via de Receiver of Blu-rayspeler rechtstreeks op de tv geeft hem goed weer, Blu-rayspeler via de Receiver geeft wel iets weer van dropshadow en blacker then black velden, maar heel slecht en vaag en veel minder duidelijk. Als ik de Blu-rayspeler rechtstreeks op de tv doe en nu dus de film Star Wars op DVD erin doe met dus de goede blacker then black weergave krijg ik op THX echt een prachtig beeld met veel diepte, scherpte en detaillering, maar ik wil de blu-rayspeler dus via de receiver laten lopen, dus hoop dat na omruilen ook op die manier de blacker then black goed wordt weergegeven.

Laatst bewerkt: 26 aug 2010
  19. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik lees dat de US versie van cars een encoding error zou hebben in de thx optimzer.... dat zou je probleem wel eens kunnen veroorzaken average... of had je geen US versie?

20. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Denk t niet, de achterkant is Nederlands, en hij is regio 2, maar het maakt ook niet uit, als ik maar weet dat het aan de DVD ligt. Deze heeft trouwens onder het testbeeld 2006 staan en die van Star Wars die het wel doet 2001. En The Incredibles is ook een oude film, dus dat zal ook 2001 zijn geweest en die werkte ook.

Dit is de ruis die ik soms zie als de blu-ray speler aanstaat en ik switch naar tv en dan weer naar blu-ray of als hij de blu-ray moet laden, soms geeft hij dan dit beeld en dan moet ik switchen van input of de blu-rayspeler opnieuw starten. Lijkt me toch ergens een storing en hopelijk lost dit op door omruilen.

Dit is het testbeeld zoals het niet goed is, maar je ziet nog wel iets van de dropshadow en 3 donkerste blokken, Blu-rayspeler via de receiver naar de tv, met brightness op maximaal:

Dit is zoals het moet zijn, en wat het is als ik de Xbox via de receiver zet of de Blu-rayspeler rechtstreeks op de tv met Brightness op 10/30:
    Als het er zo uitziet kun je goed calibreren, dat kan ook wel als het beeld niet is zoals dit, maar dat betekent dat die waarden ook in films etc niet goed worden weergegeven. Zoals gezegd gaf de Blu-Ray speler rechtstreeks op de tv bij de Star Wars DVD met THX-mode een erg mooi beeld met veel diepte en detaillering. (Daarom wil ik mss mn TV en andere apparatuur wel een keer naar Emmeloord brengen voor die 100 euro.) Bij de Cars DVD zag je dus echt helemaal geen dropshadow en ook de 3 donkerste velden helemaal niet.

Mocht het probleem na omruilen nog steeds bestaan, dan moet ik er omheen werken naar een tip van een tweakers forummember, de blu-rayspeler rechtstreeks op de tv, de rest via de receiver naar de tv, en dan het geluid van de blu-ray via het Audio Return Channel terug via de TV naar de Receiver via diezelfde HDMIkabel.

Laatst bewerkt: 27 aug 2010
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina