volgens mij heb ik de verkeerde studie en/of werkgebied gekozen.
Ik had afgelopen jaar een goede en pittige baan als controller bij TNT Post, waar ik bij lange na niet zulke bedragen verdiende. Ik was toen 26 jaar met een start salaris van 2600 bruto en dat vond ik al vrij veel. Ik starte onderaan de trede, maar dat gaat niet hoger dan 3600 bruto. Een maat van mij die in de ICT zit verdient veel meer (die begon al met 3200 bruto, lease auto, veel verlof en laptop en gsm), dus het is ook afhankelijk in welk gebied je werkzaam bent.
Ik heb helaas dit jaar een stapje terug moeten doen kwa functie en salaris. Mijn jaar contract werd niet verlengt bij TNT Post, maar ik kon wel binnen het bedrijf een andere functie krijgen. Helaas kon mijn contract niet overgenomen worden en moest ik fors inleveren. Gelukkig heb ik wel meer groeimogelijkheden en krijg ik dit jaar training om leidinggevende te worden. Maar ook in die functie zal ik niet zo snel die bedragen verdienen die hier zojuist genoemd zijn.
Maar als ik eerlijk ben, hecht ik meer waarde aan vrijheid dan aan salaris. Ik wil als ik thuis kom mij niet nog druk maken om het werk.
Hoe zien andere dat? Heb je liever meer salaris en minder vrije dagen of minder salaris maar wel meer vrije dagen?
ik ben voor mijn nieuwbouw appartementje van 92m2 in een dorp naast Eindhoven 540 euro kwijt, dit is incl servicekosten maar excl gas.water en licht.
Laatst bewerkt: 26 aug 2010