De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden, Uitslagen, Discussie] [Deel 32]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 17 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Dat heb je knap gezien dan, want Jan heeft die bal nooit geraakt.

2. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Jan heeft zowel de man als de bal niet geraakt. Het was gewoon een dikke ordinaire schwalbe. :emo:

3. Aftrek Gek

Aftrek Gek Bezem.

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij heb jij een andere wedstrijd zitten te kijken, want hij raakte duidelijk de man.

4. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Inderdaad, hij raakte gewoon de man en niet de bal. Dat die vent overdreven gaat liggen maakt niet uit. Gewoon een bijzonder naïeve actie van Vertonghen, en in mijn ogen was de penalty een logisch gevolg.

5. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Vertonghen was sowieso niet echt handig bezig, op een gegeven moment had die 3 momenten in 10 minuten waarbij ik een facepalm momentje had.

6. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Denk dat je op dat moment naar Suarez of de Zeeuw aan het kijken was, want die waren 'lekker' bezig gister.

Al met al wel een mooi avondje ook al ben ik niet voor ajax. Zat met 4 ajacieden te kijken in a'dam en we zijn daarna nog de stad in geweest :thumbs:

7. josh gunit

josh gunit Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ik snap echt niet dat veel hopen bij de loting op grote clubs... We willen toch allemaal dat Ajax zo ver mogelijk komt in de cl?! Ajax heeft sowieso nog niet veel ervaring op het hoogste niveau, dus is het mooi als Ajax langzaam in het toernooi kan groeien en ver kan komen. Ik erger me er ook aan dat iedereen zo negatief is dat Ajax niet verder kan komen in de cl. Ajax heeft toch ook gewoon een goed team, dus waarom zijn we van te voren al uitgeschakeld?! Als je er niet in gelooft zal het ook nooit wat worden...

Laatst bewerkt: 26 aug 2010
  8. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Als je realistisch bent weet je ook dat het moeilijk word. Echter, vorig jaar had AZ ook verder kunnen komen, maar braken 2 ongelukkige momenten ze op.

Voor het nederlandse voetbal is het denk ik het gunstigste als ajax met zoveel mogelijk punten 3e word aangezien ze dan nog lang door kunnen in de Europa league.

9. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
  10. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Op 116, net in de hoek, lange zijde.

11. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Los van het feit dat hij gewoon de goal had moeten afdekken en nooit zo erg het duel had moeten aan gaan, blijf ik er bij dat hij de man niet raakte. Die gast van Kiev raakte hem juist door zo overdreven te vallen. Die gast valt ook terwijl de voet/het been van Jan er allang stonden. Was gewoon geen penalty, absoluut niet.

12. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    haha het was ook meer bedoeld voor degene die erom vroeg ;)

ik weet niet hoor, maar ze namen hem toch echt.
    ga je ook zo protesteren als Suarez weer is een penalty versierd?

13. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Ja, ook die overtreding op Milevski (dacht ik) van Urby was een dikke gele kaart. Suarez versiert de laatste tijd nauwelijks nog penalties. Sterker nog hij rendeert juist meer sinds hij wat meer doorzettingsvermogen toont in de 16. Getuige ook de 1-0 van gisteren. Een beetje objectiviteit is mij niet vreemd. Ik vond het gewoon echt geen penalty.

Om mijn verhaal te staven:

http://www.youtube.com/watch?v=8KVQ8MudOWE

Hier zie je gewoon duidelijk @ 2min 26, dat hij al gaat liggen voordat Jan ook maar echt iets doet. Kijk vooral naar zijn niet-standbeen. Het was gewoon echt geen penalty.

14. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Natuurlijk wordt het moeilijk, maar Ajax heeft over 2 wedstrijden gezien Dinamo Kiev uitgeschakeld, een ploeg die heel vaak in de CL speelt en bijna nooit in de voorronde wordt uitgeschakeld. En echt heel onverdiend is het niet eens dat Ajax doorging, het is geen 'gestolen' overwinning geweest imo. In geen van beide wedstrijden.

Dit Ajax heeft een gevaarlijke voorhoede, een middelmatige verdediging en een redelijk middenveld. Daarmee win je de CL niet, maar je zou zomaar de poule fase kunnen overleven. En daarna is het waarschijnlijk voorbij, maar bij een gunstige tegenstander kan Ajax zomaar de kwartfinale halen. Daarna houdt het wel op denk ik zo, maar een kwartfinale is gewoon mogelijk met wat geluk.

Ik ben blij dat 'we' weer in de CL zitten, het is geen dreamteam, maar het is wel een gevaarlijk team. Een team dat het iedereen lastig kan maken, maar ook van iedereen kan verliezen.

15. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Als ze de volwassenheid (in het spel) van de laatste keren dat er mee werd gedaan in de CL weer kunnen inbrengen, dan worden ze zeker niet kansloos laatste in de poule. Als het mentaal goed zit en er geen naïviteit in sluipt tijdens de wedstrijd is alles mogelijk. De moraal zal goed zijn in ieder geval!

16. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Oneens. Vertonghen probeert om de speler heen bij de bal te komen, raakt de speler weliswaar licht, en de speler maakt daar handig gebruik van. Het is wel zwaar, maar ik vind een penalty geven logisch. Het gaat niet om wat de speler van Kiev doet, maar om hoe Vertonghen het duel ingaat. Dat is gewoon een overtreding aangezien hij de speler raakt en de bal niet.

Maargoed, bekvechten over de intenties van beiden is zinloos en we komen er toch niet uit verder.

17. fifaforthewin

fifaforthewin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Op dat moment dacht ik echt dat hij de bal raakte, Maar nu ik de beelden gezien raakt hij de bal inderdaad niet. Pff lijkt me als scheidsrechter echt moeilijk om zoiets in een split second te moeten beslissen. Ik dacht echt 100% dat hij de bal raakte en toch zit ik er naast.

18. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    AZ na 10 minuten 0-1 voor en als eerste verzekerd van de EL :)
    Wernbloom

19. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Jup mooi zo, nu Feyenoord/PSV en hopelijk Fc Utrecht ook nog.

20. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Minsk - Brugge al 0-2, na de 2-1 voor Brugge in de heenwedstrijd is dit ook wel mooi voor de coefficientenlijst :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina